اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

اقدام زیست محیطی شهرداری برای استفاده از آب خاکستری و چرخه بازیافت آب

اقدام زیست محیطی شهرداری برای استفاده از آب خاکستری و چرخه بازیافت آب

صرف بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای پروژههای تصفیه تکمیلی و آب رسانی به فضای سبز در دو سال گذشته که بیش از ۱۰ منطقه شهر اصفهان با ظرفیت تصفیه خانه ها آبیاری می شود    

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری احوال نیوز ، به نقل از،  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان ، حسین امیری ، معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به کلان‌شهر اصفهان که  دارای حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز اکولوژیک است که از لحاظ  مساحت، حدود سه هزار و ۹۰۰ هکتار فضای سبز در اختیار شهرداری اصفهان می باشد . با توجه به نیاز جمعیت دو میلیونی شهر اصفهان حضور صنایع آلاینده اطراف اصفهان مهاجر پذیری  آلاینده ‌های ناشی از حمل و نقل در راستای حفظ فضای سبز باشد  بلکه ، برای افزایش فضا  نیز باید قدمهایی  برداشت .

 با توجه به اهمیت مدیریت منابع و مصارف آب اقداماتی نظیر تغییر -الگوی کاشت               – مدیریت توزیع               -مصرف آب فضای سبز

– بازچرخانی آب

 -تصفیه فاضلاب‌ شهری

جهت آبیاری فضای سبز بعنوان منابع آب پایدار از سیاستهای اصلی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در راستای توسعه پایدار است به همین سبب شهرداری به ‌منظور استفاده از   

-پساب تصفیه شده فاضلاب

در آبیاری برخی از عرصه‌های فضای سبز همزمان با         

  • اجرای تمهیدات        

-مدیریت بهینه مصرف آب

-اجرای پروژههای زیرساختی

– ایجاد تصفیه‌ خانه‌ های تکمیلی پساب و  مخازن

–  ایستگاههای پمپاژ کلکتور و خطوط انتقال را در اولویت اقدامات خود قرار داد.

با استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه ‌های فاضلاب شهر اصفهان مانند :

 پساب تصفیه‌خانه سپاهان شهر در جنوب شهر اصفهان با ظرفیت بالغ بر  120 لیتر در ثانیه و پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شاهین شهر در شمال شهر اصفهان با ظرفیت ۱۰۰ لیتر در ثانیه قرار دارند .

 اکنون با اجرای پروژههای احداث دو تصفیه‌ خانه تکمیلی و  مخازن ذخیره سازی  ایستگاههای پمپاژ و خطوط انتقال ، قابلیت استفاده در عرصه‌ های فضای سبز شهر اصفهان فراهم شده است. تصفیه‌خانه تکمیلی پساب شاهین‌شهر برای اولین بار در کشور از سرمایه‌گذاران  بخش خصوصی و تکنولوژی بومی شده شرکت‌های دانش بنیان در شهرداری های کشور استفاده شده است .

که شهرداری اصفهان آب تصفیه شده را بصورت تضمینی از سرمایه‌گذاران خریداری می کند. و استفاده از پساب دو تصفیه‌خانه  درحال احداث در شمال با ظرفیت ۱۴۰ لیتر در ثانیه ودر جنوب با ظرفیت ۲۴۰ لیتر در ثانیه اجرایی خواهد شدوبه بهره‌ برداری می رسد . تصفیه خانه شمال اصفهان در شش ماهه نخست سال فضای سبز حاشیه شمالی مناطق  7 ، ۱۲ ، ۱۴  و در شش ماهه دوم علاوه بر  فضای سبزقبل  حاشیه شرقی ۱۰ ، ۱۴ ، ۱۵  فضای سبز شرق را پوشش می دهد.

تصفیه خانه جنوب شهر اصفهان در شش ماهه نخست سال فضای سبز پارک شرق

روشن دشت

 باغ رضوان

 کارخانه بازیافت نمایشگاه

 و مناطق ۴و۶ و در شش ماهه دوم سال فضای سبز بازار گل و گیاه ارغوان میدان میوه و تره بار ، کارخانه صفه آسفالت را پوشش می دهد.   

تکمیل این چهار تصفیه خانه به منظور آبیاری عرصه های فضای سبز شهر اصفهان به ۱۹ میلیون متر مکعب در سال خواهد رسید و بدین ترتیب حدود ۴۴ درصد از نیاز آبی فضای سبز شهر اصفهان توسط پساب فاضلاب تامین خواهد شد.

برای احداث مخازن ذخیره  پساب شهر اصفهان بودجه بیشتر  از ۳۸۰ میلیارد ریالی برآورد شده است که ۳۶ درصد این مخازن در مرحله طراحی ،  مناقصه و ۶۴ درصد آن  اجرا شده است و  یا در مراحل اجراشدن  است که در مجموع ظرفیت ذخیره ۲۷ هزار و ۴۰۰ متر کعبی را فراهم می کند .

 اجرای کلکتور و خطوط انتقال آب  پساب از سوی شهرداری اصفهان در همین بازه زمانی است و  برای چنین پروژهایی بیشتر  از ۷۳۰ میلیارد ریالی برآورد شده که ۲۶ درصد این طرحها در مرحله طراحی و مناقصه و ۷۴ درصد درحال  اجرا است.

با اجرای مجموع این خطوط ۸۷ هزار و ۸۳۰ متر به خطوط انتقال آب و پساب شهر اصفهان افزوده خواهد شد .

رویا مردانی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x