اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

هشدار پلیس برای فرزندان / کلاهبرداری از دانش آموزان با شگرد کلاس های خصوصی مجازی

هشدار پلیس برای فرزندان / کلاهبرداری از دانش آموزان با شگرد کلاس های خصوصی مجازی

کلاهبرداری از دانش آموزان با شگرد کلاس های خصوصی مجازی

پایگاه خبری احوال نیوز ، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری مجرمان سایبری از خانواده ها نسبت به ثبت نام فرزندانشان در کلاس‌های خصوصی آنلاین هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، بیشتر والدین نگران اُفت تحصیلی فرزندان خود هستند و برای جبران آن هم به دنبال کلاس‌های خصوصی می روند  که بتواند عقب افتادگی فرزندانشان را جبران کنند.

وی با بیان اینکه مجرمان سایبری در کمین هستند تا از هر فرصتی برای سرکیسه کردن مردم و عملی کردن نقشه های خود بهره ببرند اظهار داشت: در این میان  بخشی از تبلیغات کلاس‌های آنلاین خصوصی از سوی مجرمان سایبری طراحی  و هدف آنها هم سوءاستفاده‌های مالی و اخاذی از شهروندان است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در زمان ثبت نام فرزندان در کلاس‌های تخصصی آنلاین، کلاهبردار از کاربران می‌خواهد که مبالغ ناچیزی را به عنوان پیش ثبت نام واریز کنند، سپس با هدایت کاربران به صفحات و درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب‌ بانکی کاربران را سرقت و حساب آنان را خالی می‌کند.

به گفته سرهنگ مرتضوی،  جمع‌آوری اطلاعات خانواده و دانش آموزان از دیگر موارد سؤاستفاده مجرمان سایبری است که به دنبال آن اخاذی از خانواده یا دانش آموز صورت می گیرد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد:  خانواده‌ها می‌توانند علاوه بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی با استفاده از روش‌های مختلف مانند کتاب‌ها و سی دی های کمک آموزشی و مواردی از این قبیل به جلوگیری از اُفت تحصیلی فرزندانشان کمک کنند ضمن اینکه برای استفاده از کلاس‌های آنلاین حتماً از مؤسسات معتبر و شناخته شده درخواست خدمات کنند و مراقب باشند اطلاعات محرمانه و خصوصی خود و فرزندانش را در اختیار افراد غریبه  نگذارند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x