اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان/ نصر اصفهانی: از ناامید کردن خانواده شهدا پرهیز کنیم

یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان/ نصر اصفهانی: از ناامید کردن خانواده شهدا پرهیز کنیم

آبرسانی بدون تعلل ارائه شود.
پیوست زیست‌محیطی طرح‌های آبرسانی بدون تعلل ارائه شود
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سازمان محیط زیست باید ارائه پیوست‌های زیست‌محیطی طرح‌های آبرسانی را جدی‌تر دنبال کرده و بیش از این تعلل نکند تا با انجام اقدامات لازم، اعتبارات پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها در زمان مناسب تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اخیراً در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان چهارمحال و بختیاری، مردم این استان مطالبات خود در خصوص آب را مطرح کرده‌اند؛ آب نه تنها مطالبه مردم این استان بلکه نیاز اساسی و مطالبه جدی مردم اصفهان نیز به شمار می‌آید.

وی افزود: لازم است به دور از هرگونه غوغاسالاری اجازه دهیم مصوبات شورای عالی آب به مرحله اجرا درآید زیرا با اجرای آن‌ها، همه استان‌ها سود خواهند برد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مردم سایر استان‌ها مانند مردم اصفهان که به دور از هیاهو مطالبات خود را مطرح می‌کنند، باید شرایطی را فراهم کنند تا مصوبات در این خصوص در مسیر قانونی خود حرکت کند زیرا برهم خوردن آرامش شهرها تنها باعث تأخیر در اجرای پروژه‌های آبرسانی شده و سود دیگری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز باید ارائه پیوست‌های زیست‌محیطی طرح‌های آبرسانی را جدی‌تر دنبال کرده و بیش از این تعلل نکند تا با انجام اقدامات لازم، اعتبارات پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها در زمان مناسب تخصیص یابد. محرومیت‌زدایی در اصفهان از حد شعار خارج شده است


نصراصفهانی با اشاره به بازدید از منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: در این منطقه فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی متعددی در حال انجام است و مجموع این اقدامات منطقه ۱۴ را به معنای واقعی به کارگاه عمرانی تبدیل کرده که اهتمام مدیران شهرداری در این خصوص جای تقدیر داشته و امیدواریم منشأ تحولات در منطقه باشد.

وی اضافه کرد: اجرای ایستگاه‌های خط دو مترو، ساخت همزمان دو ورزشگاه، آزادسازی چند خیابان، آسفالت معابر، بازگشایی گلوگاه‌ها و اقدامات مهم فرهنگی که در منطقه ۱۴ در حال تحقق است مشتی نشانه خروار از اقدامات مدیریت شهری اصفهان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اقدامات مربوط به محرومیت‌زدایی در تمام مناطق شهری در حال انجام است اما توجه ویژه‌ای که به منطقه ۱۴ شده، محرومیت‌زدایی را از حالت شعار خارج کرده و این خط مشی را به مرحله عمل درآورده است.

وی با بیان اینکه ساکنان محدوده سه راه نقشینه در مقایسه با گذشته شاهد سرسبزی بیشتری در این منطقه هستند که باعث افزایش روحیه مردم شده، گفت: کاهش تردد خودروهای سنگین، رفع ترافیک و آلودگی هوا نیز در سایه اهتمام و تلاش شبانه‌روزی مدیران در این منطقه قابل تقدیر است که امیدواریم با این قبیل اقدامات زمینه خوش‌بینی مردم نسبت به نظام را فراهم کنیم.

از ناامید کردن خانواده شهدا پرهیز کنیم
نصراصفهانی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد آغاز هشت سال دفاع مقدس، خواستار برنامه‌ریزی متفاوت‌تر در خصوص اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس شد و افزود: امید است در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوع و اثربخشی در شهر اصفهان برگزار شود زیرا خانواده شهدا دیده‌بان عملکرد ما هستند و رفتار و گفتار ما را زیر نظر دارند بنابراین باید مراقبت و مواظبت‌های لازم در پاسداشت مقام شهدا، ایثارگران و خانواده آن‌ها را در دستور کار خود داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به انجام تبلیغات شهری برای جبران برگزار نشدن برنامه‌های هفته دفاع مقدس به دلیل شیوع کرونا، تصریح کرد: ما مأموریت داریم اهداف و آرمان‌های شهدا را در جامعه جاری کرده و از انجام فعالیت‌هایی که موجب ناامیدی خانواده شهدا می‌شود دوری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین ۲۷ شهریورماه، روز بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی را نیز گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، فریده روشن در پایان یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که برگزار شد، درخصوص مصوبات و اقدامات شورا در این جلسه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح الزام استقرار سیاست داده باز در شهرداری اصفهان با توجه به طرح جامع شهر هوشمند، در جلسه امروز توسط هفت نفر از اعضای شورای شهر ارائه شد.

وی افزود: لایحه یک فوریتی درخصوص یکی از تفاهم‌نامه‌های منعقد شده توسط سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری و لایحه دو فوریتی قرارداد شهرداری برای خدمات بخش‌های امور اداری نیز در این جلسه وصول شد که دو فوریت لایحه دوم به تصویب نرسید مقرر شد تا یک ماه شهرداری برای تمدید قراردادهای گذشته مجوز داشته باشد و لایحه تا پیش از پایان مهرماه و پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه در صحن علنی مطرح شود.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: در جلسه امروز گزارش بازرس قانونی و حسابرسان از عملکرد سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان پایانه‌های مسافربری نیز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: تفریغ بودجه سال ۹۷ و گزارش حسابرسان از عملکرد شهرداری اصفهان ضمن اعلام نظریات کمیسیون‌های تلفیق و جمع بندی نظریات و پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی شورا با قید تأکیدات کمیسیون اقتصادی، مصوب شد.

روشن اضافه کرد: همچنین پیشنهاد تمدید قرارداد اجاره ماهانه تمام بازارهای روز کوثر بر اساس قیمت رسمی کارشناسی به مدت دو ماه و پیشنهاد تمدید قرارداد بازارهای روز کوثر شماره‌های یک، دو، سه، هشت، ۱۰، ۱۲ و ۱۴ توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی با افزایش ۲۰ درصدی به تصویب رسید.

فهیمه کریمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x