اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر مرکزی

مهدی اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی استهبان : برداشت انجیر در استهبان فارس آغاز شد

برداشت انجیر در استهبان فارس آغاز شد

برداشت انجیر در استهبان فارس آغاز شد

انجیر در شهرستان استهبان استان فارس در هفته های اول مرداد به بار می‌نشیند و برداشت آن نیز آغاز می شود که رقم سبز این محصول در این شهرستان غالب است.

روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان یکشنبه در مطلب ارسالی به پایگاه خبری احوال نیوز اعلام کرد:‌در سال زراعی جاری به دلیل نزول بارندگی های موثر و گرم شدن هوای مرداد ماه برداشت انجیر به صورت تازه خوری در استهبان آغاز شده است.

مهدی اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی استهبان در این زمینه گفت:‌انجیر رقم سبز که غالب سطح زیر کشت انجیر استهبان را  شامل می شود و جنبه اقتصادی و صادراتی دارد، می تواند به صورت تازه خوری هم برداشت  شود که ارقام تازه خوری در این شهرستان شامل ارقام سیاه، شاه انجیر  و متی هم هست.

وی اظهار داشت: از قدیم الایام و طبق آداب و رسوم شهرستان استهبان، انجیر تازه خوری به عنوان پیشکش و هدیه به اقوام، دوستان و همسایگان داده می شود و چون میزان برداشت ارقام تازه خوری نسبت به خشکبار رقم سبز بسیار پایین است و قابلیت نگهداری پایینی دارد به ندرت توسط بهره برداران به بازار به عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان بیان کرد: برداشت انجیر خشک استهبان  از اواخر مرداد ماه در سطح ۲۴ هزار هکتار از  انجیرستانهای بارور استهبان آغاز می شودکه پیش بینی می شود برداشت انجیر امسال با توجه به شرایط خوب نزدیک به ۲۰ هزار تن باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: همه واحدهای فرآوری، بسته بندی وسردخانه انجیر موظفند براساس اصول بهداشتی اقدام به برداشت ونگهداری محصول انجیر کنند.

 اعیان منش افزود: شیوه نامه برداشت انجیر با رعایت موازین بهداشتی توسط ستاد مقابله با کرونای شهرستان تهیه وتدوین می شود و در اختیار بهره برداران قرار خواهد گرفت.

استهبان از شهرستان های شرقی استان فارس و فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۱۶۰کیلومتر است.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x