اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

مدارس شهر اصفهان و بعضی از شهرهای این استان روز چهارشنبه چهارم دی ماه تعطیل است

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، از ایرنا مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همه مقاطع تحصیلی و مهدکودک‌ها در کلانشهر اصفهان و چند شهر دیگر این استان چهارشنبه، چهارم دی‌ماه به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.

منصور شیشه‌فروش شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به پیش‌بینی پایداری هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان همه مقاطع تحصیلی و مهدکودک‌ها در مناطق شش‌گانه آموزش و پرورش اصفهان، زرین‌شهر، فولادشهر، فلاورجان، پیربکران، مبارکه، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، برخوار و نجف‌آباد را تعطیل اعلام کرد.

وی افزود: همچنین مدارس شهرهای کاشان، آران‌وبیدگل فردا تعطیل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر تشدید طرح کنترل محدوده طرح ترافیک و برخورد با خودروهای دودزا و فاقد برگه معاینه فنی و اعمال قانون از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که تا حد امکان با وسایل حمل و نقل عمومی رفت‌وآمد داشته باشند و تا زمان تداوم پایداری هوا و غلظت آلاینده‌های جوی، از ورزش در فضای باز خودداری کنند.

ضرورت دارد شهروندان در شرایطی که آلودگی هوا از مرز سالم عبور می کند، توصیه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و تغذیه‌ای لازم را به کار گیرند.

البته گروه‌های در معرض خطر و حساس در مقابل آلودگی هوا شامل کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی در زمان افزایش غلظت آلاینده‌ها باید بیش از سایرین مراقب سلامت خود باشند.

تمام افراد به ویژه گروه‌های حساس و در معرض خطر در زمانی که آلاینده‌های خطرناک هوا افزایش می‌یابد، باید در صورت امکان از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند.

افراد دارای بیماری انسداد دستگاه تنفسی، آسم و بیماری‌های قلبی – عروقی بیشتر از دیگران باید نکات ایمنی را رعایت و از فعالیت در فضاهای باز خودداری و در چنین مواقعی در منزل استراحت کنند.

در مواقع یادشده باید به اندازه کافی از مایعات استفاده و از خوردن غذاهای آماده در بیرون از منزل و نیز سفرهای غیرضرور در سطح شهر پرهیز کرد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x