اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده شرق شمال غرب مرکزی

سرهنگ رضا محمدی : توقیف و جزای نقدی در انتظار وسایل نقلیه پلاک مخدوش و ناخوانا با دوربینهای نظارتی

سرهنگ رضا محمدی : توقیف و جزای نقدی در انتظار وسایل نقلیه پلاک مخدوش و ناخوانا با دوربینهای نظارتی

 

پایگاه خبری احوال نیوز ، اصفهان_رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت : خودروها و موتورسیکلت هایی که پلاک آنها مخدوش و ناخوانا است جریمه و توقیف می شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “محمدرضا محمدی” درباره عدم استفاده از هرگونه پوشش و تغییر در وضع ظاهری پلاک وسایل نقلیه و ناخوانا بودن پلاک خودروها و موتور سیکلت ها بیان داشت: پلاک خودرو و موتور سیکلت ها باید به صورت کامل خوانا در جای مخصوص در جلو و پشت خودرو و برای موتورسیکلت پشت آن نصب شود.

وی افزود: رانندگانی که اقدام به پوشش یا مخدوش کردن پلاک های خود می کنند، توسط عوامل پلیس راهور در سطح تمام معابر استان به صورت حضوری و با استفاده از دوربین های نظارتی و ثبت تخلفات به صورت مکانیزه اعمال قانون می شوند.

 

این مقام انتظامی بیان داشت: به استناد ماده ۴۸۵ قانون مجازات اسلامی، هر کس در ارقام یا مشخصات پلاک یا رنگ وسیله نقلیه موتوری زمینی یا آبی یا یدک متصل به آن یا ماشین آلات کشاورزی، عمرانی و صنعتی که به موجب مقررات شماره گذاری آن ها الزامی است، بدون مجوز قانونی تغییر یا به هر نحو عمل متقلبانه انجام دهد یا پلاک دیگری را به طور غیرمجاز به آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی به کار ببرند یا چنین وسیله ای را با علم به تقلبی بودن پلاک مورد استفاده قرار دهد یا به هر نحو در شماره شاسی، موتور یا اتاق یا پلاک موتور یا شاسی یا اتاق که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از نیروی انتظامی تغییر دهد و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند، علاوه بر محکومیت به اعاده به وضوع اصلی به حبس یا جزای نقدی درجه هفت محکوم میشود.

سرهنگ محمدی ادامه داد: در صورت مشاهده ماموران پلیس ضمن جلوگیری از تردد این خودروها، علاوه بر اعمال جریمه ۶۰ هزار تومانی و توقیف خودرو در پارکینگ، راننده متخلف برای سیر مرحل قانونی به مراجع قضائی معرفی می شود.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: رانندگانی که اقدام به پوشش پلاک خود از طریق پوشاندن یا گذاشتن کاور و… روی پلاک به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک می کنند نیز برابر مقررات علاوه بر اعمال قانون به مبلغ ۶۰ هزار تومان، برای آن تخلف هم جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس راهور اصفهان در پایان تاکید کرد: رانندگان توجه داشته باشند که پلاک وسیله نقلیه شان همواره باید همانند روز اولی که پلاک را تحویل گرفتند بدون هیچ گونه مخدوشی و دستکاری جلو و عقب خودرو نصب شده باشد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x