اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شمال فرهنگ و هنر مازندران مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نشست تخصصی دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور بارئیس دانشکده ادبیات دانشگاه ملی مازندران دربابلسر

نشست تخصصی دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور بارئیس دانشکده ادبیات دانشگاه ملی مازندران دربابلسر

روزشنبه بیست و پنجم آبان ماه نود و هشت دانشگاه ملی مازندران در شهرستان بابلسر میزبان دکتر مهرناز آزاد دبیر مجمع انجمن های ادبی کشورشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، ابتدا دکتر حسن خانی دبیر انجمن ادبی ونداد قائمشهرضمن تشکر از برپایی این جلسه گفت: حضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور بهانه ای شد تا در دانشکده ادبیات دانشگاه مازندران با اساتید و مسئولین حوزه ادبیات  دانشگاه جلسه ای داشته باشیم و ظرفیت های موجود استان را مورد بررسی قرار دهیم.

دبیر انجمن ادبی ونداد با اشاره به اینکه استان مازندران از ظرفیت های ویژه ای بخصوص در حوزه شعر برخوردار است گفت: قائمشهر به عنوان یکی از قطب های ادبی استان مازندران شاعران واندیشمندان زیادی را به ایران و جهان تقدیم نموده و امروز نیز با ظرفیت های خوبی که دارد می تواند با ساماندهی علمی  و پیوستن به بخش های آموزشی دانشکده های ادبیات دانشگاهها ترکیب جدیدی از فعالیت های فرهنگی را شکل ببخشد و خروجی های خوبی داشته باشد.

دکتر حسن خانی انجمن ادبی ونداد را نیز انجمنی توانمند و آماده همکاری با مجامع ادبی کشور و همراهی در مسیر ارتقاء کیفی آنها به کمک توانمندی های دانشگاهی دانست.

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور نیز ضمن سپاسگزاری از تشکیل این جلسه گفت: توانمندی های بالقوه ی بسیار زیادی در مجامع ادبی کشور وجود دارد که بسیاری از این توانمندی ها به دلیل قرارنگرفتن در پروسه های آموزشی و پژوهشی بکر مانده اند. تلاش ما این است که بتوانیم این نیروهای بالقوه را به فعل تبدیل نموده و ظرفیت های ادبی آنها در بخش آموزش و پژوهش فعال نماییم.

دکتر مهرنازآزاد با اشاره به اینکه خود این نیروها برای آماده شدن در مسیر آموزش و پژوهش به دوره های فشرده ی آموزشی (کپسولی) احتیاج دارند گفت: بهترین حرکتی که می توان در این مسیر نمود این است که پیوندی بین دانشکده های ادبیات دانشگاههای سراسر ایران با مجامع ادبی کشور ایجاد گردد و بتوان از ظرفیت های علمی اساتید دانشگاهها به صورت کاربردی استفاده نمود.

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور افزود: برگزاری کارگاه ها و سمینارهای چند روزه در سطح کشور با مرکزیت دانشگاهها برای ارتقاء و بالابردن سطح کیفی دانش ادبا و نویسندگان حوزه ادبیات می تواند در کوتاه مدت بسیاری از ادیبان ما را به مدرسین خوبی تبدیل کند که به راحتی بتوانند کارگاههای کوچکتر و منطقه ای را مدیریت کنند. با این هدف که در طولانی مدت ما شاهد تولید مدرسین و پژوهشگران خوب از دل کارگاههای آموزشی و پژوهشی خود مجامع ادبی باشیم و این ممکن نخواهد بود مگر اینکه مورد حمایت کامل از سوی دانشگاهها قرار بگیریم.

دراین نشست دکتر حسین حسن پور آلاشتی رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه مازندران با ابراز امیدواری  از اینکه می توان حضور دبیر انجمن های ادبی کشور در دانشگاه مازندران را به فال نیک گرفت گفت: ما نیز معتقدیم بسیاری از اندیشمندان حوزه ادبیات ظرفیت های  بالایی دارند اما متاسفانه حضور آنها در دانشگا هها کمرنگ است و این اتفاق یعنی تفاهم بین دانشگاه و حوزه های ادبیات خارج از دانشگاه می تواند پلی  برای ارتباط هرچه بهتر با این ظرفیت های ادبی باشد، ضمن اینکه دانشگاهها نیز می توانند با ورود به مجامع ادبی هم به از لحاظ کمی هم به لحاظ کیفی ثمربخش بوده و تاثیرات جامعی در مجامع ادبی کشور داشته باشند.

 

دکتر رضا ستاری عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه مازندران نیز با ابراز رضایت از این اتفاق گفت: تمام تلاش خود را خواهد نمود تا پس از این به صورت پیوسته جلسات و نشست های ماهیانه ای با اساتید حوزه ادبیات ، ادیبان و شاعران مجامع ادبی داشته و سهمی در ارتقاء ادبیات کشور داشته باشد.

دکتر رمضانی زاده نیز اعلام آمادگی نمود و گفت: دانشکده ادبیات ظرفیت های پژوهشی بسیار خوبی دارد که می تواند آنها را در مسیر بالندگی مجامع ادبی استان مازندران و در صورت نیاز به صورت ملی مورد استفاده قرار دهد.

معاونت پژوهشی دانشکده ادبیات دانشگاه مازندران همچنین افزود: پژوهش و آموزش ترکیبی هستند جدایی ناپذیر و هرجا صحبت از آموزش است به پژوهش نیز نیازمندیم و هرجا ردپایی از پژوهش است آموزش در آن نقش اساسی دارد. بنابراین مجامع ادبی نیز با ورود به حوزه پژوهش و آموزش به هرشکلی مورد حمایت مرکز پژوهش دانشکده ادبیات بوده و در هر دو حوزه از ظرفیت های آنها استفاده خواهد شد و تمام ظرفیت های پژوهشی دانشکده ادبیات نیز در اختیار این پروژه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x