اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه حقوق بشر خراسان رضوی دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

مراسم نکوداشت محمد نیک، پیشکسوت و راوی شعر خراسان برگزار شد

مراسم نکوداشت محمد نیک، پیشکسوت و راوی شعر خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نبوز ، ساعت ۱۶ جمعه روز دهم از آبان  نود و هشت در مهمترین رویداد فرهنگی کشور نمایشگاه بین المللی کتاب ، شب شعر کتاب و مراسم پاسداشت نیم قرن فعالیت ادبی محمد نیک، پیشکسوت شعر و عضو شورای شعر انجمن ادبی رضوی بارگاه حضرت ثامن الحجج توسط مدیریت انجمن‌های ادبی خراسان رضوی در مشهد برگزار گردید.
حمید عشقی، مدیر انجمن‌های ادبی استان خراسان رضوی در این زمینه اظهار کرد: مشاهیر و مفاخر علم و ادب و هنر در هر جامعه‌ای آئینه‌ای از میراث تمدن و فرهنگ آن جامعه محسوب می‌شوند و این خطه از میهن اسلامی در طول تاریخ مهد علما و دانشمندان، ادبا و بزرگان بوده است که آوازه نام‌شان در جای جای این جهان مشهود است و بزرگداشت مشاهیر و بزرگان گامی در جهت تقویت فرهنگ و شعر و ادب فارسی است و اولین تجربه در همین راستا تجلیل و نکوداشت یکی از فعالان ادبی و پیشکسوت عرصه شعر خراسان، محمد نیک در دستور کار قرار گرفت.
او افزود: در همین راستا در گام دوم تجلیل، همزمان با رویداد فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد مقدس مراسم نکوداشت استاد محمدنیک به پاس نیم قرن فعالیت مستمر در شعر با حضور مدیران فرهنگی استان و شاعران مطرح خراسان رضوی و علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادب در زادروز ایشان (دهم آبان‌ماه) ساعت ۱۶ در سالن همایش‌های نمایشگاه برگزار شد.
عشقی همچنین با اشاره به شخصیت محمد نیک به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص شعر آیینی و انجمن‌های ادبی خراسان بیان کرد: متولیان فرهنگی می‌توانند با پاسداشت، حداقل کاری در شأن و مقام بزرگان فرهنگی و ادبی انجام دهند. انجمن‌های ادبی فرصتی مغتنم و مناسب برای به بار نشستن استعدادهای ادبی «شعر و داستان» هستند و غالبأ محیطی را فراهم می‌کنند که برخی نیازهای دوران ابتدایی شروع شعر گفتن و نویسندگی از جمله توجه، ارتقای عزت و اعتماد به نفس، مهم شمردن، دیده و شنیده شدن و تربیت تفکر انتقادی و اندیشه منطقی پاسخگو باشد.
لازم بذکر است استقبال کم نظیری از این مراسم توسط شاعران خراسانی و علاقمندان به شعر و ادب در سرای اهل قلم صورت پذیرفت.در پایان هدایایی از سوی حمید عشقی؛ دبیرانجمن های خراسان ، افشین تحفه گر؛ معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان.میثم مرادی ؛رئیس حوزه هنری خراسان رضوی و شورای شعر انجمن ادبی رضوی مرکز آفرینش های هنری استان قدس به ایشان اهدا گردید.
در معرفی محمد نیک عنوان شده است: محمد نیک‌ خورمیزی متولد آبان‌ماه ۱۳۲۹ در محله نخریسی مشهد است که در کودکی با قرآن آشنا شد و به همراه پدرش که شاعر و مداح اهل بیت (ع) بود، در محافل ادبی و مذهبی شرکت می‌کرد. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و آشنایی با شعر بزرگانی چون سعدی و حافظ، در ۱۲ سالگی سرودن شعر را آغاز کرد. او پس از اخذ دیپلم ریاضی در مشهد و گذراندن خدمت سربازی در شیراز، در بانک سپه مشغول به کار شد و با پست ریاست یکی از شعبه‌های این بانک، به بازنشستگی رسید. بیش از ۵۰ سال به کار سرودن شعر مشغول است و در انجمن‌های ادبی فرخ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و …فعالیت مستمر داشته است.از وی دو جلد کتاب شعر چاپ شده است.
انتهای خبر/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x