اجتماعی استان اصفهان بهداشت تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ناظر اجرای صحیح قانون پیش فروش ساختمان

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ناظر اجرای صحیح قانون پیش فروش ساختمان

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در جلسه آخرین وضعیت اجرای قانون پیش فروش ساختمان شرکت نمود وبا بیان اینکه قانون پیش فروش ساختمان در سال ۱۳۸۹ تصویب و ابلاغ شد، خاطر نشان کرد:هر قراردادی با هر عنوان که به موجب آن، مالک رسمی زمین متعهد به احداث یا تکمیل واحد ساختمانی مشخص در آن زمین شود و واحد ساختمانی مذکور با هر نوع کاربری از ابتدا یا در حین احداث و تکمیل یا پس از اتمام عملیات ساختمانی به مالکیت طرف دیگر قرارداد درآید از نظر مقررات این قانون  قرارداد پیش‌فروش ساختمان محسوب می‌شود که اجرای صحیح این قانون اهمیت زیادی دارد.

به گفته دکتر محمد رضا قنبری، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان برابر بند پنج اصل ۱۵۶ قانون اساسی عهده دار تکالیف قانونی در امر پیگیری و راهبری در خصوص اجرای صحیح قانون پیش فروش ساختمان می باشد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون پیش فروش ساختمان و آمار و ارقام مربوط به فعالیت دستگاه های استانی در این بخش اضافه کرد: تدابیر و تمهیدات لازم در جهت رفع موانع و نارسائی های احتمالی انجام شده و کلیه دستگاه های ذیربط استانی باید نواقص، موانع و نارسائی های احتمالی همچنین پیشنهادها و راهکارهای اصلاحی اجرای قانون پیش فروش ساختمان را به دبیرخانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اعلام نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، شناسنامه فنی ساختمان را از عمده ترین مسائل بخش قانون پیش فروش دانست و تصریح کرد: معمولا مشخصات فنی و ظاهری در اختیار خریداران قرار می گیرد. اگرچه قانون و دستورالعمل پیش فروش ساختمان از زمان ابلاغ با دو مسئله نحوه انتقال اسناد در دفاتر اسناد رسمی و سیستم مکانیزه ادارات ثبت اسناد و املاک روبه رو بوده است.

قنبری بیان نمود: قانون پیش فروش ساختمان، نیازمند تأمل و دقت نظر فراوان است همچنین چالش هایی را در اجرا به وجود می آورد که مطابق ماده ۱۳ قانون موصوف نیازمند بررسی می باشد. البته طبق ماده ۱۰ آئین نامه پیش فروش ساختمان پس از تکمیل و صدور شناسنامه فنی ساختمان باید به اداره ثبت اعلام و در سیستم مکانیزه ثبت شود.

وی، اذعان کرد: براساس مصوبات جلسه، صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش ساختمان به عهده اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است تا اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند. همچنین مطالبه مجوز انتشار آگهی از درخواست کننده در دستور کار رسانه های جمعی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می باشد.

به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، تولید محتوا به منظور آشنائی و آگاهی مردم از مقررات و الزامات قانون، آئین نامه ها و نحوه اجرای قانون پیش فروش ساختمان جهت تبلیغ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسط صدا و سیمای مرکز استان اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام خواهد پذیرفت.

قنبری در ادامه اضافه نمود: انجام مصاحبه های تخصصی توسط مسئولان دستگاه های مربوطه مانند اداره های راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، شهرداری، کانون سردفتران و دفتریاران، اتحادیه مشاورین املاک از طریق رسانه های دیداری و شنیداری به اطلاع مردم برسد.

همچنین مشاوران املاک استان و اتاق اصناف از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان در خصوص رعایت ماده ۲۴ قانون پیش فروش ساختمان راهنمائی و ارشاد خواهند شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x