اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده دین و اندیشه غرب فرهنگ و هنر کرمانشاه مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نشست دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیران انجمن های ادبی استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، بعدازظهر روز دوشنبه هشتم مهرماه دکتر مهرناز آزاد با بهرام فاضلی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  وجمعی از دبیران انجمن های ادبی استان کرمانشاه دیدار و گفتگو نمود.

در ابتدا پیمان جسری رئیس اداره فرهنگی ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، گزارشی از چگونگی تشکیل مجمع انجمن های ادبی کشور در سال ۹۶ همچنین انتخابات اردیبهشت ماه ۹۸ که  منجر به انتخاب مهرناز آزاد به عنوان دبیر این مجمع شد ارائه نمود.

در ادامه دبیران انجمن های ادبی استان کرمانشاه به معرفی فعالیت های انجمن های ادبی  پرداخته و مطالبات خود را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور عنوان نمودند.

دکتررادفر از پیشکسوتان ادبیات استان کرمانشاه نیز ضمن تشکر از تمام تلاش های دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور اظهار نمود، ایشان پیگیر همه فعالیت های تحسین برانگیز مهرناز آزاد هستند و بابت زحمات ایشان و حرکت های تاثیر گذارشان ازطرف دبیران انجمن های ادبی استان کرمانشاه از ایشان سپاسگزاری نمود.

این مدرس دانشگاه ، همچنین از دلسوزی ها و پیگیری های مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز تشکر نمود،

وی در پایان از دبیر مجمع انجمنهای ادبی کشور خواست تا با ادامه پیگیری های دلسوزانه خود وضعیت این مجمع ارزشمند را که حضورش به عنوان یک اصل جزو باید های فرهنگی جامعه است در بنیاد شعر و ادبیات داستانی مشخص کند،

رادفر با اشاره به اینکه تمام هنرها به نحوی ریشه در ادبیات دارند گفت ، نباید ادبیات که پایه و اساس تمام هنرهاست تا این حد مورد بی مهری قراربگیرد.

بهرام فاضلی نیز ضمن اینکه حضور دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در استان کرمانشاه را اتفاقی خوب عنوان کرد گفت: مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از قشر هنرمندان هستند و دغدغه های هنرمندان را خوب می شناسند به همین دلیل همواره  تلاش کرده اند تا شرایط خوبی برای فعالیت های آنها فراهم نمایند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پاسخ به تعدادی از انجمن ها که مشکل خود را مکان برای انجام فعالیت های هفتگی و همچنین نیاز به مطالعه بیشتر اعضا در حوزه ادبیات فارسی و بومی منطقه عنوان نمودند گفت: به تمام انجمن های فعال و پویا با درخواست کتبی به میزان لازم برای توسعه  کتابخانه های  آنها کتاب اهدا خواهد نمود.

وی افزود؛ مکان انجمن هایی را که مشکل دارند  تامین و فضا در اختیارشان قرار خواهد داد.

بهرام فاضلی همچنین اعلام نمود که انجمن ها طرح های خود را در قالب جشنواره ، همایش یا هر فعالیت ادبی و فرهنگی ارائه نمایند و توسط کارشناسان ادبی در معاونت فرهنگی مورد تایید قرارگیرد به شرط رعایت قوانین چهارچوب های تعریف شده در این اداره کل حمایت خواهد نمود.

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور نیز با تشکر از مسئولان اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه  از برگزاری این نشست گفت: حضور ایشان در یکایک استان ها و شنیدن مشکلات انجمن ها از زبان خودشان و یاری خواستن از مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد هر استان نشان می دهد، او همه توان خود را برای رفع مشکلات انجمن ها سرمایه گذاری نموده است.

مهرناز آزاد در بخش دیگری از سخنانش گفت، خوشبختانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نسبت به رفع مشکلات انجمن های ادبی بسیار پویا عمل نموده و تلاش آنها قابل تقدیر است.

وی در ادامه گفت، با این وجود وی همچنان درپی رفع مشکلات موجود درانجمن ها خواهد بود و از همه خواست هر گونه مشکلی که دارند مستقیما با خود ایشان مکاتبه  نموده یا تماس بگیرند تا پی گیری نماید.

مهرناز آزاد درمورد مشکلات نشر تألیفات شاعران و داستان نویسان استان کرمانشاه نیز گفت، بسیار امیدواراست همچنان که با نه ناشر دراستان های مختلف تفاهم نامه امضا نموده است بتواند در کرمانشاه نیز موفق به انجام این حرکت بزرگ شود و مجامع ادبی این استان نیز برای خود ناشری مطرح داشته باشند.

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور در پاسخ به این سوالات که شرح وظایف دبیران استانی مبهم است و شفاف سازی نشده ، همچنین چگونه انجمن های پویا از انجمن های غیر فعال متمایز می شوند گفت؛ این مشکل اساسی سوال بیشتر استان هاست و ایشان نیز درتلاش هست تا هرچه زودتر شرح وظایف دبیران استان ها را به کارگروه مربوطه پیشنهاد و پس از تغییرات و تاییدات نهایی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ خواهد شد، ضمن اینکه طرح طبقه بندی انجمن های ادبی نیز به مرحله نهایی رسیده و امیدواراست به زودی این طرح نیز در سامانه بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان بارگذاری شود.


مهرناز آزاد در پایان  از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا دفتری به عنوان خانه انجمن های ادبی استان کرمانشاه دراختیار دبیر استانی قرارگیرد تا ارتباطی پویا تر با اداره کل داشته باشند.

در ادامه معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اعلام اینکه آخرین روز خدمت خود را در این پست می گذراند گفت در تمام سال هایی که در این حوزه وظیفه خدمت رسانی به ادیبان ،شاعران و نویسندگان را داشته ام لحظه ای از مشکلات آنها غافل نمانده و هرچه درتوان داشته ام برای پویاتر شدن آنها به کار بسته ام.

دکتر پریسا محمدی با عنوان این مطلب که تشکیل شورای نظارت بر شعر و داستان استان در قالب همان دفتر پیشنهادی دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور که مسئولیت آن به دبیر استانی سپرده می شود طرح قابل بحثی است؛ از مهرناز آزاد خواست تا این طرح را مکتوب و برای مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ارسال نماید تا بررسی و درصورت امکان اجرایی گردد.

درپایان معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان کرمانشاه از همه دبیران  انجمن های حاضر در جلسه خواست تا به پیشنهاد خود برای رای گیری یکی از ناشران مطرح استان را جهت انجام مراحل امضا تفاهم نامه همکاری معرفی کنند که به اتفاق آرا  همه شرکت کنندگان پیشنهاد دادند نشر دیباچه به مدیریت سعید شرافتی زنگنه بهترین گزینه است.

الهه کمالی

انتهای خبر/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x