اجتماعی استان اصفهان بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دکتر قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری : توقف چرخ های توسعه کشور با افزایش قاچاق

دکتر محمدرضا قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری : توقف چرخ های توسعه کشور با افزایش قاچاق

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، نشست کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصفهان با حضور معاون مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز کشور، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و سایر مدیران استانی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهاندر این نشست با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال ۱۳۸۱ تأسیسگردیده است، بیان کرد: سالم‌سازی و شفاف‌سازی گردش پول و ارز، بهبود تجارت قانونی، کنترل مرز و مبادی رسمی، ورود و خروج کالا، افزایش خرید کالا بیش از سطح عرضه، ارتقاء ظرفیت فرهنگی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله راهبردهای اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌باشد.

دکتر محمدرضا قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان ،انتخاب شیوه صحیح مبارزه فرهنگی با قاچاق کالا و ارز را نکته مهمی دانست و در همین رابطه اظهار داشت: پیشگیری، نیازمند جنبش و حرکتی همگانی می‌باشد و این مسئله با برنامه‌ریزی صحیح، تعیین الگوی درست و ترویج آن در سطح جامعه عملی می‌گردد.

وی،لوازم خانگی، دارو، سوخت و پارچه را از مهّم ترین کالاهای قاچاق ورودی به استان اصفهان در سه ماه ابتدای سال ۹۸ خواند و افزود: قاچاق، موجب ایجاد رکود شغلی و کاهش تولید داخلی و در نتیجه بیکاری افراد جامعه می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان،خواستار آن شد تا مردم از وضعیت و عواقب قاچاق کالا و ارز آگاهی یابند تا با کاهش تقاضای کالای خارجی رو به رو شویم و این موضوع با کمک آموزش و فرهنگ‌سازی ممکن خواهد شد.

به گفته قنبری، پیشگیری از قاچاق کالا با توجه به وسعت دامنه و گسترش آن در همه ابعاد فرهنگی و اجتماعی جامعه نیازمند عزم جدی جهت برنامه‌ریزی، رسیدگی و اجرای به موقعاحکام، استقرار نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز در برخی استان‌های کشور تبدیل به یک شغل کاذب رسمی شده، تصریح کرد: تداوم قاچاق کالا سبب تأثیر نامطلوب بر شغل‌های رسمی استان اصفهانداشته و  در صورت تداوم آن، تبدیل به ویروس و اختلال در اقتصاد خواهد شد.

این مقام مسئول، تمایل مردم به خرید کالاهای خارجی، سهل‌انگاری و ضعف در کنترل مرزها و مبادی رسمی، آرزوی سود کلان و  سودای کسب ثروت یک شبه را از دلایل روی آوردن افراد به قاچاق کالا عنوان کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان ، افزود: نبود کالای مشابه خارجی در بازار، ظاهر مناسب و لوکس،ارزانتر بودن برخی کالاهای خارجی، عدم مرغوبیت برخی کالاهای ایرانی، چشم و هم‌چشمی میان مردم برای خرید اجناس غیر ایرانی، پائین بودن درآمد مردم از جمله عوامل تأثیرگذار در ورود و مصرف کالاهای خارجی و قاچاق هستند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x