اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

آیین تکریم و معارفه رؤسای پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان / بیش از ۵۰ درصد فوتی ها، بعد از وقوع تصادف رخ می دهند

آیین تکریم و معارفه رؤسای پلیس راهور قدیم و جدید فرماندهی انتظامی استان اصفهان / بیش از ۵۰ درصد فوتی ها، بعد از وقوع تصادف رخ می دهند

 

 

بیش از ۵۰ درصد فوتی ها، بعد از وقوع تصادف رخ می دهند/لزوم برنامه ریزی جدی برای تسریع در امداد رسانی به حادثه دیدگان

 

پایگاه خبری احوال نیوز ،  فرمانده انتظامی استان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی جدی برای تسریع در امداد رسانی به مصدومان حوادث رانندگی، از ثبت بیش از ۵۰ درصد متوفیان حوادث رانندگی در بعد از وقوع تصادف خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” مهدی معصوم بیگی” در آیین تکریم و معارفه رؤسای پلیس راهور قدیم و جدید فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در مدیریت تصادفات ۲ رکن اساسی وجود دارد که یکی از آن ها مربوط به قبل از تصادف و دیگری مربوط به بعد از تصادف است.

 

وی افزود: در رکن قبل از وقوع تصادف که در آن راه، خودرو و راننده دخیل هستند علی رغم پیشرفت هایی که داشتیم هنوز نیازمند بهبودی هستیم و آن طور که باید و شاید در توسعه فرهنگ رانندگی، ایمنی برخی از راه ها و خودروها توفیق زیادی حاصل نشده است.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان اذعان داشت: رکن بعد از تصادف عبارت است از انتقال به موقع حادثه دیدگان ناشی از تصادف به بیمارستان که بایستی با سرعت  بیشتری انجام شود.

 

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: هرچند که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما آمارها حاکی از آن است که بیش از ۵۰ درصد متوفیان حوادث رانندگی در بعد از وقوع تصادف جان خود را از دست داده اند و این موضوع نشان می دهد که در این خصوص نیاز به برنامه ریزی جدی برای تسریع در امدادرسانی به حادثه دیدگان و انتقال به موقع آن ها به بیمارستان ها هستیم.

 

سردار معصوم بیگی در ادامه به اهمیت جایگاه پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی در حقیقت نقطه تماس مستمر نیروی انتظامی با بطن جامعه به شمار می آید و یکی از یگان هایی است که بدون انقطاع با مردم ارتباط دارد و باید گفت، از زمانی که مردم بیدار می شوند تا زمانی که شب به منزل می روند ماموران پلیس راهور را بر سر خیابان ها و چهار راه ها مشاهده می کنند.

فرمانده انتظامی استان، پلیس راهور را سمبل و نماد تعامل نیروی انتظامی با مردم توصیف کرد و اظهار داشت: این مجموعه آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در جایی فرمودند:« من دغدغه دارم نسبت به آمار جان باختگان تصادفات، بروید و رویش کار کنید تا این آمار کاهش پیدا کند».

 

وی افزود: البته کاهش جان باختگان ناشی از تصادفات نیازمند یک کار تعاملی است و در این راستا هم مردم و هم سایر دستگاه های دخیل در امر ترافیک از جمله حوزه مدیریت حمل و نقل و راهداری، حوزه پایانه ها و شهرداری ها بایستی تلاش بیشتری داشته باشند تا این هدف محقق شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از ماموریت پلیس راهور این است که میزان وقوع تصادفات و جان باختگان ناشی از آن به حداقل ممکن برسد گفت: در این راستا اقدامات نوآورانه و خلاقانه خوبی در مجموعه پلیس راهور استان انجام شده و امروز اصفهان از معدود استان هایی است که به صورت متوالی و مستمر کاهش جان باختگان ناشی از تصادفات را داشته است.

وی وضعیت تصادفات استان را نسبت به میانگین کشوری مطلوب عنوان کرد و افزود: آمارهای موجود نشان می دهد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور در سال ۹۷ به طور میانگین ۲۱ نفر جان خود را در تصادفات از دست داده اند که این عدد در استان اصفهان ۲۰ نفر بوده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفرجمعیت کشور به طور میانگین ۴۵۰ نفر در اثر تصادفات مصدوم شدند که این رقم در استان اصفهان نیز ۳۵۰ نفر بوده است.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: با این وجود معتقدم استان اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی بایستی نقش متفاوت تری در زمینه توسعه فرهنگ ترافیک ایفا کند و از مردم این استان انتظار می رود که فرهنگ رانندگی آنان متفاوت باشد به طوری که دیگران بتوانند این تفاوت را با تمام وجود حس کنند.

این مقام ارشد انتظامی، سرهنگ “رضا رضایی”، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سابق فرماندهی انتظامی استان اصفهان را یکی از افسران کاردان، زحمت کش و مردم دار توصیف کرد و گفت: لازم می دانم که به وی خدا قوت گفته و از زحماتش تشکر ویژه داشته باشم.

وی ادامه داد: مطمئناً حفظ وضعیت کاهش تصادفات در طی سالیان متمادی کار بسیار مشکلی است که سرهنگ رضایی با داشتن تجربه و دانش مفید توانسته بود آن را محقق کنند و برای اینکه این روند استمرار داشته باشد نیاز به فردی با ویژگی های منحصر به فرد بودیم و نهایتاً سرهنگ” محمد رضا محمدی” که در استان های مختلف مسئولیت داشته و آخرین مسئولیت وی ریاست پلیس راهور استان گیلان بود برای این سمت انتخاب شد که امیدوارم با کمک همکاران خود در مجموعه پلیس راهور استان و دیگر دستگاه های دخیل در امر ترافیک برنامه های این پلیس را با شتاب و سرعت بیشتری به پیش ببرد.#

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x