اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نشست هم اندیشی دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور و مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زنجان با دبیران انجمن های ادبی استان

نشست هم اندیشی دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور و مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زنجان با دبیران انجمن های ادبی استان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، صبح روز چهارشنبه ۹ مردادماه ۹۸ دکتر مهرناز آزاد دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با حضور خانم کرباسی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با دبیران انجمن های ادبی استان دیدار و گفتگو کردند.

دراین نشست که اکثر دبیران انجمن های زنجان در آن حضور داشتند، یکایک دبیران به معرفی فعالیت های ادبی انجمن های خود پرداختند و مشکلات خود را از جمله مکان،اعتبارمالی، داوران متخصص برای داوری آثار رسیده در جشنواره ها، مدرس و مشکلات چاپ و نشر آثار شاعران و نویسندگان عنوان نمودند.

دراین نشست همچنین حسن علی پاکزاد دبیرمنتخب انجمن های ادبی زنجان با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های انجام شده در انجمن های ادبی زنجان،از دبیرمجمع انجمن های ادبی کشور خواست تا پیگیر رفع مشکلات موجود درانجمن ها باشند.

مهرناز آزاد ضمن تشکر از هماهنگی های به عمل آمده توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان برای انجام این نشست گفت:در طول جلسات پی درپی روز گذشته با معاونت فرهنگی شهرداری زنجان، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد زنجان تلاش نموده برخی از این مشکلات را حل و فصل نماید.

دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور همچنین افزود ضمن اینکه باید ابراز خرسندی نمود که مسئولان محترم و مهربان زنجان بدون هیچ توقع و با تعامل با یکدیگر تلاش کرده اند تا آنجا که می توانند به رفع این مشکلات بپردازند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در ماه های گذشته تلاش نموده تا برخی از مشکلات انجمن ها را بخصوص در بخش آموزش و پژوهش ازطریق انجام تفاهم نامه با دانشکده های ادبیات استان ها و همچنین بخش آفرینش های ادبی و معاونت پژوهشی وزارت آموزش و پرورش حل نماید،گفت: یکی دیگر از فعالیت های درحال پیگیری تلاش برای داشتن خانهانجمن های ادبی در هر استان است که خوشبختانه با ورود به هر استان این اتفاق رقم می خورد و امیدوار است استان ها با داشتن خانه انجمن های ادبی بتوانند به سمت یک ساختار واحد پیش رفته و همسو و متمرکز تولید محتوای خود را هرچه بیشتر تقویت کنند.

خانم کرباسی نیز با ابراز خشنودی از تشکیل این جلسه گفت: نقش ادارات ارشاد تسهیل گری است ما وظیفه داریم انجمن های ادبی که براساس اساسنامه و آئین نامه شکل می گیرند و مجوز فعالیت دارند حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور با انتخابات در دومرحله و مناظره از بین بیش از بیست کاندیدا انتخاب شده اند نشان می دهد دموکراسی در انتخابات نقش تعیین کننده داشته و ایشان منتصب نشده بلکه منتخب واقعی شما هستند بنابراین باید همه تلاش کنید تا فردی که شایستگی های علمی و اجرایی خوبی داشته، امروز توسط شما حمایت شود تا بتواند برنامه ها و درخواست های مشروع تان  را آسان تر اجرایی کند.

وی همچنین پیشنهاد نمودانجمن ها می توانند با دریافت حق عضویت از اعضا وضعیت مالی خود را بهبود بخشیده واعضا با پرداخت این حق عضویت تعلق خاطر و تعهد بیشتری نسبت به انجمن خود پیدا کنند.

خانم کرباسی در پایان گفت زبان و ادبیات فارسی که ادبیات ملی ایران و شناسنامه فرهنگی ما محسوب می شود توسط ادیبان باید پاسداری شود. بنابراین باید آموزش ادبیات فارسی از پایه به همه گروه های سنی در الویت برنامه های شما انجمن های ادبی قرار گیرد و ما نیز مثل همیشه با همه توان از فعالیت های پرمحتوای ادبی و فرهنگی این انجمن ها حمایت خواهیم نمود.

الهه کمالی

انتهای خبر/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x