اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

عبداله رستمی مدیر کمیته امداد : در پرداخت وام اشتغال افزایش ۳۵۰ درصدی داشته ایم

مدیر کمیته امداد استهبان:

عبداله رستمی مدیر کمیته امداد : در پرداخت وام اشتغال افزایش ۳۵۰ درصدی داشته ایم

در پرداخت وام اشتغال افزایش ۳۵۰ درصدی داشته ایم

عبداله رستمی مدیر کمیته امداد امام خمینی استهبان گفت: در بازه زمانی یکسال گذشته بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال وام اشتغالزایی از سوی کمیته امداد به متقاضیان پرداخت شده است و بیش از ۲۵۰ شغل نیزدر این راستا ایجاد شده است که در مقایسه با آمار سال گذشته این نهاد  از افزایش بیش از ۳۵۰ درصدی برخوردار بوده است و در نوع خود منحصر بفرد است.

عبد الله رستمی به خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، گفت: این تعداد شغل در حوزه های خدماتی، کشاورزی دامداری و اقامتگاه بومی گردی…ایجاد شده است و به اذعان بسیاری، گام مهمی در راستای اشتغال زایی در سطح شهرستان برداشته شده است که موجب مباهات است.

وی گفت: سیاست کمیته امداد در سال آینده افزایش سقف وام های اشتغال زایی متناسب با شرایط اقتصادی کشور است، تسهیلاتی که در حال حاضر برای افراد تحت پوشش تا سقف یک میلیارد ریال و برای افراد دیگر تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت میگردد.

این مسئول همچنین گفت: بیش از ۳ میلیارد ریال هم از محل کمک های خیرین در جشن نیکوکاری جمع آوری گشته که در مقایسه با سال گذشته افزایش دو برابری داشته است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور جای قدردانی دارد.

مدیر کمیته امداد استهبان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مشارکت های مردمی در پیشبرد سیاست های کمیته امداد اشاره کرد و گفت: برخی به اشتباه تصور میکنند که درآمدی که از محل صندوق های صدقات جمع آوری میشود در سایر بخش ها و یا حتی خارج از کشور هزینه میشود که به هیچ عنوان درست نیست و در پاسخ باید گفت تمام این مبالغ صرفاً درخود شهرستان و بین نیازمندان بومی توزیع میگردد و مردم محترم از این بابت مطمئن باشند که کمک هایشان به دست نیازمندان واقعی شهر خودشان میرسد.

رستمی همچنین گفت: انتظار داریم نیکوکاران محترم با حضور مستمر خود بیش از گذشته یاریگر کمیته امداد امام خمینی ( ره ) باشند.

وی در ادامه گفت: در سال جاری ۳۶ مورد ساخت، خرید و تعمیر مسکن مددجویان صورت گرفته است و ۵ قطعه زمین مسکونی نیز به کمیته امداد واگذار شده است و به امید خدا قصد داریم ۲۰ واحد مسکونی را در آن احداث کرده و در اختیار نیازمندان و مددجویان فاقد مسکن قرار دهیم.

مدیر کمیته امداد استهبان از حمایت خیرین تشکر کرد و ادامه داد: کمیته امداد استهبان در حوزه فرهنگی نیز  فعالیت هایی صورت داده اقداماتی که در برنامه شوق زیارت صورت گرفته است و از جمله آنها میتوان به اعزام ۱۰۵ نفر به مشهد مقدس به ارزش ۱۳۲ میلیون ریال و ۸۰ نفر به کربلای معلا به ارزش ۳۲۰ میلیون ریال، ۸۰ نفر کاروان راهیان نور به ارزش ۶۴ میلیون ریال و ۴۵ نفر به مرقد امام خمینی ( ره ) اشاره کرد…

رستمی همچنین گفت: کمک های حامیان طرح اکرام ایتام در سال جاری ۶۲۵ میلیون تومان بوده ضمن اینکه درآمد ۱۱ ماهه کمیته امداد از محل مشارکت های مردمی بیش از ۲۳ میلیارد ریال برآورد شده است و در میان جا دارد و حضور و نقش خیرین قدردانی کرد چرا که حضورشان دلگرمی را در پی داشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی استهبان در  پایان این گفتگو از همکاری امام جمعه، فرمانداری، بسیج، سپاه، کارخانه سیمان استهبان و خیرین در همراهی با کمیته امداد استهبان قدردانی کرد و گفت: خیرین نقش بسزایی در پیشبرد و اجرای برنامه های کمیته امداد ایفا کرده اند و از لطف شان سپاسگزاری میکنیم ضمن آنکه اعلام میکنم منتظر،حضور هر چه بیشترشان در سال ۹۸ نیز هستیم.

استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز  قرار دارد.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x