اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دین و اندیشه سیاسی صوت فرهنگ و هنر فیلم ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

تصور یک روز بدون ارتباط برای هیچکس متصور نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  احوال نیوز ، مدیران منطقه‌ای شرکت مخابرات ایران منطقه اصفهان با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار کردند.

 در این نشست مدیر منطقه‌ای مخابرات ، مهندس امیر قربانی و معاونین ایشان مهندس قدوسی معاونت ارتباطات سیار و مهندس شاه میرزایی معاونت امور مشترکین حضور داشتند. در این نشست در پنجاهمین سالگرد تاسیس مخابرات شرکت مخابرات ایران به ارائه گزارشی از مخابرات  استان اصفهان پرداختند .سپس به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند

ابتدا مهندس قربانی بیان داشت که اولین خط تلفن ثابت در سال ۱۲۶۷ یا ۱۲۶۸ دایر گردید .شبکه تلفن ثابت تا سال ۱۳۵۰ به صورت غیر مستقل نسبت به فعالیت خود اقدام می نمود . در سال ۱۳۵۰ شرکت دولتی مخابرات ایران تاسیس گردید و در حال حاضر در هر ۳۱ استان حضور دارد.همچنین از سال ۱۳۷۳ تلفن همراه هم به این شبکه افزوده شد .از سال ۱۳۸۸ مخابرات ۵۰درصد به اضافه یک(۵۱ درصد) سهم  مخابرات  به بخش خصوصی (کنسرسیوم اعتماد مبین )واگذار گردید.

سپس وی به ارائه آماری از میزان بسط و گسترش شبکه مخابرات ایران در استان اصفهان پرداخت و گفت شبکه مخابرات در دنیای امروز شریان حیات است و بدون آن امکان تحول و پیشرفت میسر نمی باشد

او بیان کرد : در استان اصفهان بالغ بر ۳میلیون شماره تلفن ثابت نصب شده است ، که ۲میلیون و پانصد هزار شماره آن فعال هستند و به ازای هر ۱۰۰نفر جمعیت مردمی حدود ۴۶تلفن ثابت دایر می‌باشد، این در حالیست که هر خانوار ممکن است بیش از یک تلفن ثابت داشته باشد.

او اذعان داشت  یکی از سرویس‌هایی که تقریبا طی ده سال گذشته به شدت رو به توسعه بوده، اینترنت است که  به علت شیوع بیماری کرونا و شرایط پیش آمده  ،شاهد افزایش ۵ برابری مصرف در این بخش بوده ایم. سرعت مصرف اینترنت استان اصفهان نزدیک به ۳۳ و نیم گیگ بر ثانیه بود که اکنون  بالغ بر ۱۵۵گیگابایت شده است

وی تصریح کرد: خوشبختانه طی پیگیری‌هایی که انجام شد هفته گذشته ۴۰گیگ به سرعت اینترنت استان اصفهان اضافه شد. لازم به ذکر است ۷۲۱هزار ADSL  مشغول به کار و ۹هزار و ۶۰۰ پورت فیبر نوری منصوبه اینترنت نیز در اصفهان وجود دارد.

او پیش‌بینی کرد  که حداقل سرعت اینترنت در اصفهان ۱۰۰گیگابایت بر ثانیه اضافه شود که بدون آماده سازی بستر  فیبر نوری امکان پذیر  نیست ولی وی پیشبینی کرد در آینده به شدت این بخش رشد پیدا کرده و  سرمایه گذاری‌های خوبی در این حوزه انجام شود و حمایت‌های حاکمیت، نمایندگان مجلس و شهرداری‌ها افزون گردد.

او همچنین گفت : گسترش شبکه  فیبر نوری ‌کمک خواهد کرد که در آینده شاهد ایجاد یک زیرساخت پر سرعت برای فعالیت‌ها باشیم چون در آینده مبنای ارتباطات به جای تلفن‌های ثابت، پورت اینترنت و فیبر نوری  خواهد بود.

قربانی تصریح کرد: ما در کشور ازجمله حوزه‌های برتر تلفن همراه محسوب می‌شویم که این انتخاب براساس معیارهای مختلفی چون کیفیت بالا به حساب می‌آید. در اصفهان تعداد تلفن همراه اول ۷میلیون و ۴۲۴ هزار همراه اول و ۱۶۵۵ سایت همراه اول وجود دارد که در حال حاضر ۱۱۲ شهر( همه استان ) تحت پوشش نسل چهارم اینترنت قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است مصرف اینترنت در شبکه تلفن همراه به صورت ماهانه ۳۳۳/۱ترابایت است.

از مجموع  1695 روستا ی موجود در  استان اصفهان ،تعداد ۱۴۳۱ روستا دارای ارتباط هستند و ۹۲۱ روستا نیز دارای تلفن خانگی هستند. تلاش کردیم تقریبا همه روستاهایی که سایت تلفن همراه برای آن درنظر گرفته شده اینترنت نیز برایشان فراهم شود تا نیازهای ارتباطی خود را برطرف کنند. این خدمات بصورت داطلبانه و علارقم داشتن هزینه بدون برگشت سرمایه از طرف شرکت مخابرات انجام شده است .

مدیر مخابرات منطقه استان اصفهان ادامه داد: حدود ۳۰۰نقطه روستایی دارای توسعه ارتباطات باند ۵ هستند که این موضوع در راستای عدالت ارتباطی میسر شده است گرچه این تکلیف حاکمیت بوده است ولی در راستای ایجاد یک بستر عادلانه و هم نیاز جامعه شرکت مخابرات به انجام آن مبادرت ورزیده است .

او از مردم  خواست با افزایش میزان اشتراک آبانماه خود به افزایش خدمات ، بسط و توسعه شبکه  و حفظ و نگهداری سیستم های موجود کمک کنند .در حال حاضر میزان اشتراک  ۵۰ هزارریال و هزینه شرکت برای هر مشترک ۲۲۰هزار ریال است،  اگر این میزان به ۲۰۰هزار ریال افزایش یابد میزان ضرر دهی شرکت کاهش یافته و امکان فعالیت بهتر فراهم می شود .

مهدی امیدوار

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x