اجتماعی استان اصفهان بهداشت تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

اوّلین نشست ستاد مردمی معاونت اجتماعی / افزایش مسئولیت پذیری، مهم ترین هدف سامانه سجام است

افزایش مسئولیت پذیری، مهم ترین هدف سامانه سجام است

اوّلین نشست ستاد مردمی معاونت اجتماعی / افزایش مسئولیت پذیری، مهم ترین هدف سامانه سجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، اوّلین نشست ستاد مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان با مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر با هدف استفاده از ظرفیت ها و توان نیروهای تخصصی این مجمع برگزار شد. این نشست در راستای پیشبرد اهداف ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم، تعامل بین سازمانی و به منظور ارتقاء مداخلات نهادهای مردمی صورت گرفت.

معرفی ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و جایگاه آن همچنین استقرار آن در تمامی شهرستان های استان به منظور تعامل بیشتر میان هم استانی ها، پیگیری مشکلات و رصد آن ها همراه با تبیین اهمیت سامانه سجام و گستره فعالیت آن، جذب نیروهای مردمی در جهت اخذ گزارش ها و نارسائی ها از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه درباره آن مذاکره شد.

در این نشست درباره موضوعات دیگری چون استفاده از کارشناسان متخصص، اندیشمند و صاحب فکر در حوزه های مختلف اجتماعی از جمله مقابله با فساد اداری و اقتصادی، جرائم در قلمرو محیط زیست و منابع طبیعی، مشکلات حوزه های کار و کارگر، جرایم تولید و توزیع مشروبات الکلی، مواد مخدر و روان گردان ها، انتخابات و حقوق عامه بیاناتی مطرح گردید. همچنین بررسی ظرفیت ها به منظور افزایش فعالیت های علمی و تخصصی، آسیب شناسی جرائم، کاهش جرم، توجه ویژه به نقش و جایگاهی که این ستاد مردمی می تواند در میان شهروندان داشته باشد مورد نقد و بررسی کارشناسان قرار گرفت.

ضرورت آگاهی و هوشیاری مردم نسبت به اجتماع و اتفاقات پیرامون خود، افزایش مسئولیت پذیری، برخورد صحیح و قانونمندانه در جهت پیشگیری و مقابله با آسیب ها جرائم و تخلفات و همچنین داشتن عکس العمل مسئولانه و متناسب و مطالبه گری از مهم ترین اهداف ایجاد، توسعه و نهادینه شدن سامانه سجام ذکر شد که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

تشکیل اتاق فکر با حضور مسئولان و کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، همچنین هم فکری و اطلاع از نظرات کارشناسان در جهت حسن اجرای فعالیت های تخصصی_ پژوهشی و نیز هدایت هسته های تخصصی به عنوان برنامه های آینده ستاد مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر تعریف شد.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x