اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دیدار دو روزه آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه به همراه جمعی از معاونانش به استان اصفهان / به روایت تصویر

دیدار دو روزه آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه به همراه جمعی از معاونانش به استان اصفهان / به روایت تصویر

 

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه به همراه جمعی از معاونانش به استان اصفهان در سفر دو روزه ی خود با مردم و خانواده ی شهدا و ایثارگران ، و صنعتگران و به صورت سرزده از زندان مرکزی اصفهان بازدید کرد.

 

 

رییس قوه قضاییه با حضور در بخش محکومین فاقد سابقه کیفری، اندرزگاه شماره ۸ زندان و… ؛ به گفت و گو با زندانیان پرداخته و در جریان مسائل مرتبط با آنها قرار گرفت.

 

 

آیت الله رئیسی در ابتدای این بازدید، از بند اختصاصی زندانیان فاقد سابقه کیفری که از سایرین تفکیک شده بودند بازدید و از عملکرد مسئولان در این بخش تقدیر کرد.

 

 

 

سید ابراهیم رئیسی ، رئیس قوه قضاییه ضمن گفتگوی رو در رو با تعدادی از زندانیان که از وضعیت قضایی خود گلایه کردند و یا ادعای بلاتکلیفی و عدم صدور رای دادگاه را داشتند به مسئولان ذیربط تذکرات لازم را صادر کرد.

 

 

 

 

رئیس دستگاه قضایی همچنین از جمعیت کیفری بالای زندان و حضور برخی زندانیان مهریه و زندانیانی که مدعی بودند به دلیل عدم تمکن مالی در زندان هستند گلایه و دستور رسیدگی سریع را به مقامات قضایی استان صادر کرد.

 

 

کمبود فضای فیزیکی در این زندان و برخی نواقص دیگر که تا دقایق پایانی شب گذشته توسط رئیس قوه قضاییه شخصا مورد بازدید و بررسی میدانی قرار گرفت از جمله مسائلی است که مقرر شد به طور ویژه در جلسه شورای عالی قوه قضایی در دستور کارقرار گیرد.

 

 

 

آیت الله رئیسی در این بازدید خطاب به مسئولان زندان بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکردهای تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان تأکید کرد.

 

 

 

رئیس دستگاه قضایی همچنین از جمعیت کیفری بالای زندان و حضور برخی زندانیان مهریه و زندانیانی که مدعی بودند به دلیل عدم تمکن مالی در زندان هستند گلایه و دستور رسیدگی سریع را به مقامات قضایی استان صادر کرد.

 

آیت الله رئیسی در پایان این بازدید خطاب به مسئولان زندان بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکردهای تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم و پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان تأکید کرد.

 

 

برخی با رشوه دادن می‌خواهند کار دو ماهه را ۲ روزه انجام ‌دهند.

 

 

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: کار اقتصادی نیاز به امنیت دارد، گاهی کار پیچیده اداری برخی افراد را مجبور به پرداخت رشوه می‌کند که کار ۲ ماهه را برایش ۲ روزه انجام دهند.

 

 

 

 رئیسی رئیس قوه قضائیه ،  در دیدار فعالان اقتصادی کار آفرینان و صنعتگران استان اصفهان گفت: حمایت باید در تمام عرصه‌ها از جمله مقررات و قوانین، اعطای تسهیلات ارزی و بانکی از تولیدکنندگان کارآفرینان و صنعتگران صورت گیرد.

 

 

 

آیت الله رئیسی گفت : کار اقتصادی نیاز به امنیت دارد، گاهی کار پیچیده اداری برخی افراد را مجبور به پرداخت رشوه می کند که کار دو ماهه را برایش دو روزه انجام دهند، ما باید ساز و کاری فراهم کنیم که کار اداری  کوتاه شود و در کمترین زمان ممکن موانع تولید برطرف گردد.

 

 

 

 

سید ابراهیم رییسی گفت: استفاده از نظر متخصصان در همه عرصه‌ها لازم است و قضات باید در دادگاه‌ها برای صدور رای عادلانه از شنیدن نظر کارشناسان استقبال کرده و کمیته‌های تخصصی دانش بنیان می توانند کمک کنند که صدور رای در دادگاه‌ها عادلانه و مبتنی بر نظر کارشناسی باشد.

 

 

 

 

رییس قوه قضاییه ادامه داد: از ریاست دادگستری استان اصفهان درخواست می کنیم که در اسرع وقت شورای حل اختلاف اقتصادی تشکیل دهند که باری از پرونده‌ها و موضوعات در زمینه تولید و اقتصاد و صنعت به دادگاه کشیده نشود و در همین شورا حل شود  و  از ریاست دادگستری استان اصفهان درخواست می کنم شعب رسیدگی به مشکلات اقتصادی را در دادگاه‌ها افزایش دهند.

 

 

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کشاورزی استان اصفهان با آنها گفتگو و سپس گفت :

 

 

 

 

کارگروهی با ریاست آقای اژه‌ای و متشکل از رییس سازمان بازرسی کل کشور، رییس دیوان عدالت اداری، وزیر نیرو، استاندار و رییس دادگستری اصفهان و نماینده شورای نمایندگان کشاورزان تشکیل می شود تا مسایل حقوقی تامین حقابه کشاورزان استان اصفهان را بررسی کند.

 

 

 

 

رئیس دستگاه قضا در ادامه گفت : نباید تولیداتی که امکان خودکفایی آن درون کشور وجود دارد را وارد کنیم.

 

 

 

 

رییس قوه قضاییه گفت: باید دست دلالان کوتاه شود تا تولیدات کشاورزان با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

 

 

 

رئیس دستگاه قضا در ادامه در مورد حل مشکلات کشاورزان اسنان اصفهان ادامه داد : شورای حل اختلاف برای حل مشکلات کشاورزان باید در استان تشکیل شود و از رییس دادگستری استان میخواهیم برای این موضوع در اسرع وقت اقدام کند.

 

 

رییس قوه قضاییه افزود: حمایت مالی، حمایت قانونی و پرداخت تسهیلات، حمایت قضایی باید از کشاورزان صورت گیرد و توجه به صنعت نباید ما را از توجه به کشاورزی و تولید غافل کند.

 

 

 

رئیسی در مورد دانش نوین کشاورزان گفت : کشاورزی باید با دانش نوین همراه و مکانیزه شود تا در مصرف آب هم صرفه جویی شود.

 

 

از جمعیت کیفری زندان‌ها باید کاسته شود.

 

 

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه حتما از جمعیت کیفری زندان‌ها باید کاسته شود افزود: افرادی هستند که برای یک قرار وثیقه حتی برای یک ساعت یا یک روز به زندان می روند و این امر به هیچ عنوان پسندیده نیست و سیاست حبس زدایی باید حتما اعمال شود.

 

 

 

 

رئیسی در مورد پیچیدگی برخی از پرونده ها گفت : اگر پیچیدگی در برخی پرونده‌ها دیده می‌شود و تصمیم گیری درباره آن‌ها ساده نیست باید حتما مشورت گرفته شود و پرونده را از بن بست خارج کرد ولو اینکه جلسه‌ای برای تعیین تکلیف پرونده‌ای در خارج استان و حتی در تهران برگزار شود.

 

 

 

وی در مورد اغتشاشگران گفت :  افرادی که مخل امنیت جامعه هستند، مانند اغتشاشگران و یا اخلال گران در امور اقتصادی و کسانی که سلامت افراد را به خاطر پول پرستی به خطر می‌اندازند باید حتما با آن‌ها برخورد جدی شود ، اما افرادی که به درستی اعتراض می‌کنند و امکان دارد لحن تندی هم داشته باشند از اغتشاشگران جدا هستند، کسی که اعتراض میکند با کسی که قداره می کشد و آتش می زند فرق دارد و نباید با آن‌ها یکسان برخورد کرد.

 

 

 

 

 

ما موظفیم کرامت قضات را حفظ کنیم باید استقلال، شرایط معیشتی، عزت نفس را حفظ کنیم و دستور العمل کرامت را ابلاغ کردیم که  تمام بند‌های آن  اجرایی و عملی شود و دستگاه قضایی هم نسبت به خود و هم دیگران این امر را رعایت کند.

 

 

 

 

رئیس قوه قضاییه در ادامه اضافه کرد : کمبود نیروی انسانی و کثرت پرونده امری اجتناب ناپذیر است، ولی در  شرایطی باید کرامت ارباب رجوع رعایت و با روی گشاده با مردم برخورد شود.

 

 

 

آیت الله رئیسی در ارتباط با برخورد با ارباب رجوع افزود: من از همکاران درخواست میکنم توجه کنیم برخی برخورد‌های ناشایست با ارباب رجوع درست نیست و هرچند با کمبود مواجهیم، اما یادمان نرود که اقتدار در کنار مهربانی میتواند موثر باشد، دستگاه قضایی ملجا مردم است و اقتضای آن مهربانی است، مهربانی به معنای کوتاه آمدن نیست.

او ادامه داد: در کمبود قاضی و کارمند باید حرکت جهشی داشته باشیم و با این روند مشکل حل نمی شود، در این عرصه باید حرکت جهادی صورت گیرد ان شاالله تا اخر سال جذب شش هزار نفر در دستگاه قضا انجام خواهد شد.

 

رییس دستگاه قضا بار دیگر تاکید کرد: در برخی پرونده‌ها مانند پرونده‌های اقتصادی استفاده از نظر کارشناسی بسیار ضروری است و گرفتن نظر متخصصین در همه عرصه‌ها به کشف حقیقت کمک می‌کند.

رئیسی گفت : حوزه معاونت راهبردی در شهر اصفهان و ۲۳ هیئت هم در شهرستان‌ها شرایط و امکانات را بررسی کرده اند و امشب گزارش این هیات‌ها شنیده خواهد شد و در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات اقدام می شود.

رئیس دستگاه قضا گفت: شورای حل اختلاف بستر مناسبی است که قرار است در اینده نزدیک کارکنان این شورا‌ها شرایط مناسبی پیدا کنند .

او گفت: شان قضاوت و نظارت که در دستگاه قضا صورت میگیرد باعث شده که نگاه مردم به این قوه متفاوت باشد، نظم و ترتیب و فضایل باید در دستگاه قضا و مجموعه این سازمان در استان‌های مختلف از همه سازمان‌ها بیشتر باشد.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد : در آداب قضا باید این نکته رعایت شود که مبادا حقی ولو بسیار کوچک از کسی ضایع گردد.

 

 

 

رئیسی در مورد مهریه ی زنان گفت: مهریه در هر شرایطی باید پرداخت شود و دینی است بر ذمه زوج و اگر مرد، شرایط مالی خوبی ندارد باید حتما تقسیط و پرداخت شود , اما نکته مهم اینجاست که اگر فردی تمکن مالی دارد و نمیدهد باید رسیدگی شود، ولی فردی که واقعا تمکن مالی ندارد باید شرایطی این نکته در نظر گرفته شود که زندانی کردن افراد به تنهایی موضوعی را حل نمی کند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x