اجتماعی استان اقتصادی بهداشت جنوب شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر مرکزی

نکات مهم در نگهداری از ترشی ها / ترشی و شوری، از چاشنی های پرمصـرف و محبوب در منطقه خاورمیانه و به ویژه ایران است

نکات مهم در نگهداری از ترشی ها 

ترشی و شوری، از چاشنی های پرمصـرف و محبوب در منطقه خاورمیانه و به ویژه ایران است

 

 

ترشی و شوری، از چاشنی های پرمصـرف و محبوب در منطقه خاورمیانه و به ویژه ایران است که به دو روش صنعتی در سطح کارخانه و یا سنتی در سـطح کارگاه‌های کوچک و منازل تولیـد و عرضه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: مواد اولیه مورد استفاده در ترشی‌ها (قسمت‌های مختلف گیاهی) باید سالم و عاری از هر گونه فساد ظاهری و فساد ناشی از میکروارگانیسم‌ها باشد.

الهام باباعلی افزود: علائم فساد در ترشیجات شامل رنگ و طعم غیر طبیعی، بوی نامطبوع و کپک زدگی است، کپک‌ها دو نوع بیماری زا و غیربیماری زا هستند که کپک‌های بیماری زا، می‌توانند بر سلامت تنها در شرایط آزمایشگاهی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: ترشــی سرکه دارد که امکان انتشار کپک‌های بیماری زا در تمام آن را موجب می‌شود، به همین دلیل باید ترشی‌های کپک زده دور ریخته شود.

کارشناس ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز بیان کرد: ظروف شیشه‌ای بهترین و مناسب‌ترین ظروف برای تهیه یا نگهداری ترشی‌ها هستند و از آنجا که شیشه جزء مواد خنثی محسوب می‌شود، سرکه نمی‌تواند با ترکیبات موجود در آن واکنش دهد و هیچ انتقالی هم از شیشه به ترشی و از ترشی به شیشه اتفاق نمی‌افتد.

وی اظهار کرد: ترشی‌ها و شوری ها، یک و نیم تا دو سال در دمای محیط و پس از باز کردن درب، داخل یخچال قابلیت نگهداری دارند.
انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x