اجتماعی بین الملل دین و اندیشه فرهنگ و هنر

وزیر ارشاد: ایست در زمان، زمانه را زمینگیر می‌کند

وزیر ارشاد: ایست در زمان، زمانه را زمینگیر می‌کند

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب توئیتر خود با اشاره به توهم رئیس جمهوری آمریکا در خارج نشدن از فضای انتخابات ۲۰۱۶ نوشت: ایست در زمان، زمانه را زمینگیر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از ایرنا، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مطلب افزود: «ترامپ هنوز از انتخابات ۲۰۱۶ خارج نشده و متوهمانه از مراودات (جان) کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، با دولتمردان ایرانی می‌نالد.
برخی از هموطنان‌مان نیز از انتخابات ۱۳۹۶ بیرون نیامدند و هم‌چنان دشمن‌شان را رقیب دیروز و نه قداره‌بند امروز می‌بینند. ایست در زمان، زمانه را زمینگیر می‌کند.»
به گزارش ایرنا، توافق جامع و نهایی هسته‌ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام، در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، آمریکا و آلمان تیرماه ۹۴ منعقد و از دی ماه همان سال اجرایی شد.
با وجود این، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بارها تهدید به خروج از این توافق کرد و حدود یک سال پس از حضور در کاخ سفید و در اقدامی مغایر با معاهدات و قوانین بین المللی ۱۸ اردیبهشت ۹۷ از آن خارج شد.
در پی این اقدام و به دلیل تعلل اروپا به عنوان دیگر طرف برجام در عمل به تعهدات خود، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز چهارشنبه گذشته
(۱۸ اردیبهشت) از توقف اجرای بخشی تعهدات ایران در برجام وفق حقوق مصرح در بندهای ۲۶ و ۳۶ این توافق توسط ایران و مهلت ۶۰ روزه به طرف های متعهد به برجام برای عمل به تعهدات خود خبر داد.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x