استان جنوب فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

حسن حج گذار فیلمساز مطرح در گفتگو با احوال نیوز : اثرگذاری اجتماعی و انتقال دانش به هنرمندان جوان رسالت یک کارگردان است

 

حسن حج گذار فیلمساز مطرح در گفتگو با احوال نیوز :

اثرگذاری اجتماعی و انتقال دانش به هنرمندان جوان رسالت یک کارگردان است

 اثر بخشی در کالبد اجتماع و انتقال دانش و تجربه به علاقمندان جوان ویژگی های هستند که یک  فیلمساز لازم است از خودش به جای بگذارد چرا که انتظاری جز این از یک هنرمند متعهد نمی رود.

به گزارش خبرنگار احوال نیوز حسن حج گذار هنرمندی است که تجربه حضور در فیلم هایی چون: دنیای وارونه، پشت پرده مه، فوتبالیستها، باشگاه سری، پایان نامه، شکلات داغ، ماه جبین و دهها فیلم وسریال مختلف در کارنامه کاری اش به چشم میخورد و به گفته خودش فعالیت هنری خود را از تئاتر آغازیده است، او میگوید ابتدا دستیار کارگردان بوده است و در سمت هایی همچون دستیار طراح صحنه، دستیار اول کارگردان، مدیر برنامه ریزی و دستیارکارگردان تجربه اندوخته است.

حسن حج گذار متولد ۱۳۵۰  است و اهل خراسان..و نخستین تجربه ی کاری اش دستیاری کارگردان در فیلم سینمایی دنیای واونه ساخته شهریار بحرانی  بوده است و آنگونه که خودش میگوید مدارج فیلمسازی را پله  به پله طی کرده و به هدف اصلی اش که کارگردانی بوده است رسیده است..

او در حال حاضر فیلم به وقت طلاق را آماده اکران دارد، اثری که در شیراز ساخته شده است و هنرمندانی چون: پوریا پورسرخ، رضا رویگری،پرستو صالحی، رامین پرچمی، خاطره حاتمی و تنی چند از بازیگران شیرازی نیز در آن حاضر هستند و در شبکه نمایش خانگی پخش میشود.

حج گذار در ادامه افزود:  هستند افرادی که در بدو ورودشان به وادی هنر می خواهند ره صد ساله را  یک شبه طی کنند و به قول معروف به همه جا برسند.. در حالی در وادی کسب تجربه حرف اول را میزند و یک هنرمند زمانی موفق میشود که بتواند تعهد کاری و اخلاق حرفه ای را سرلوحه اش قرار دهد.

او در ادامه گفت: یک بازیگر خوب کسی است که علم بازیگری بداند و اخلاق مداری را نصب العین خویش قرار دهد.

این فیلمساز شیراز را شهری با سابقه و تاریخ افتخارآمیز توصیف کرد و گفت: در جای جای این شهر میتوان ردپای بزرگان را مشاهده کرد و  شهر شیراز مایه غرور هر ایرانی است، لذا هدف من راه اندازی بزرگترین آموزشگاه هنری جنوب کشور در این شهر است، چرا که میخواهم به عنوان یک ایرانی دینم را به این خطه تاریخی ادا کنم.

او در مورد سینمای ایران نیز گفت: سینمای ایران یکی از ناب ترین سینمای های جهان در سوژه پردازی است و اگر این ظرفیت گسترده حمایت بیشتری شود و به دور جنجال ها نگاه داشته شود میتواند چون الماسی درخشان در دنیا بدرخشد.

حسن حج گذار  جلب رضایت مردمی را اصلی ترین رسالت هنرمندان دانست وگفت: همانگونه که رضایت مردمی در زندگی کاری یک هنرمند حایز اهمیت است، حمایت مردم نیز انگیزه بخش هنرمندان است لذا روی حمایت مردمی حساب ویژه ای باز کرده ایم.

او در ادامه به برگزاری کارگاه آموزش بازیگری نیز اشاره کرد که در ادامه گزارش آن از نظرتان میگذرد.

برگزاری کارگاه آموزش بازیگری با حضور بازیگر مطرح سینما و تلویزیون

حسن حج گذار ، مدیریت آموزش و برگزاری این کارگاه آموزشی گفت:  این کلاسها قراراست با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بصورت مداوم برگزار شود، ضمن اینکه در تشکیل این برنامه ها از حضور اساتید مطرح سینما  و تلویزیون استفاده میشود.

وی افزود: نخستین دوره این کارگاه های آموزشی با حضور مهران احمدی بازیگر فیلمهایی چون آدم، هیچ، سریال پایتخت و سریال آوای باران و چندین فیلم سینمایی دیگر استفاده شد و وی با علاقمندان با رشته بازیگری به گفتگو نشست.

حج گذار ادامه داد: آموزش اصول بازیگری و آشنایی با متدهای مختلف سینمایی نیز در این کارگاه آموزش داده شد و مهران احمدی نیز در دو کلاس جداگانه به آموزش و پرسش و پاسخ در خصوص بازیگری پرداخت.

به گفته حج گذار این برنامه با همکاری و مجوز معاونت سینمایی اداره ارشاد فارس و همکاری ارجمند جناب آقای خواجه میرکی ، مهران جهاندیده و امیر صادقی و مسئولین سالن نمایش استاد هودی برگزار شد.

وی همچنین از برگزاری این دوره ها در ایام نوروز در شهرهای مختلف استان فارس سخن گفت و افزود: وقتی ذوق و شوق عاشقانه هنرمندان و هنردوستان این استان را مشاهده کردم تصمیم گرفتم برگزاری کارگاه های و دوره های تخصصی سینمایی و تئاتر تداوم داشته باشد و در این راستا معاونت سینمایی ارشاد نیز فارس همکاری خوبی داشته است.

حسن حج گذار همچنین از ساخت یک مجموعه تلویزیونی با عنوان مجلس آخر در شیراز خبر داد و گفت: این اثر با همکاری سیما فیلم  ساخته میشود میباشد و به لطف خدا در اواسط خرداد ماه ساخت آن آغاز میشود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x