اجتماعی ورزشی

مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا؛ سهمیه سوم و چهارم ایران در گرو همت ذوب آهن و سایپا / مصاف مشروط ها با تازه واردهای آسیا

مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا؛

۲ نماینده فوتبال ایران باید در پلی آف رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ به مصاف حریفان شان بروند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ درحالی از ۱۳ اسفند برگزار می‌شود که تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مرحله گروهی قرار دارند و سایپا و ذوب آهن باید در پلی آف به مصاف حریفان بروند.

سایپا ایران – پنجاب هندوستان

تیم فوتبال سایپا ایران باید ابتدا امروز در تاریخ ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) در دور دوم مرحله پلی آف به مصاف مینروا پنجاب هندوستان برود و در صورت برتری در این بازی ۱۹ فوریه (۳۰بهمن) دیدارش در مرحله سوم پلی آف را مقابل الریان قطر در ورزشگاه احمد بن علی دوحه برگزار می کند تا در صورت برتری در این بازی هم وارد گروه دوم این رقابت ها با حضور تیم های الاتحاد عربستان، الوحده امارات و لوکوموتیو تاشکند شود.

سایپایی ها با هدایت علی دایی امیدوارند تا بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب کنند و به نظر می رسد تیم نارنجی پوش پایتخت شانس صعود داشته باشد. البته الریان قطر حریف قدرتمندی برای علی دایی و شاگردانش محسوب می شود و باید دید آنها می توانند از سد یاران تاباتا بگذرند یا خیر؟

سایپا و ذوب آهن؛ نمایندگان ایران در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹/ پیروز شو و صعود کن

خودرو سازان در فصل نقل و انتقالات زمستانی، پیمان میری، امین منوچهری، امید جهانبخش و محمد ابراهیمی را جذب کردند و مهدی ترابی را از دست دادند. این تیم در نیم فصل دوم لیگ برتر مقابل سپیدرود رشت به تساوی ۲ بر ۲ رسید و با کسب ۱۸ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد. شاگردان علی دایی نیم فصل اول را خیلی خوب شروع کردند اما در ادامه با مشکلاتی روبرو شدند و وضعیت خوبی ندارند.

این تیم در چارچوب رقابت های نیمه نهایی جام حذفی نیز رو در روی داماش شکست خورد تا از گردونه مسابقات حذف شود.

“مینروا پنجاب” هندوستان در سال ۲۰۰۵ در ایالت پنجاب تاسیس شد و با توجه به کسب عنوان قهرمانی سوپرلیگ هندوستان در فصل ۱۸-۲۰۱۷ برای نخستین بار فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد. باشگاه مینروا پنجاب از زمان تاسیس در کنار فوتبال در رشته کریکت که ورزش ملی هندی‌ها محسوب می‌شود هم حضور فعالی داشته است. این تیم سال ۲۰۱۶ پس از کسب قهرمانی لیگ دسته دوم هندوستان برای نخستین بار به سوپرلیگ راه یافت.

سایپا و ذوب آهن؛ نمایندگان ایران در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹/ پیروز شو و صعود کن

مینروا ۶ بازیکن خارجی دارد که ۲ هافبک و یک مهاجم آن یعنی فیلیپ انجوکو، بالا الحسن داهیر و دوناتوس ادافه نیجریه‌ای هستند. یو کوبوکی (مهاجم ژاپنی) ویلیام اوپوکو (هافبک غنایی) و الکس کوامه (هافبک ساحل عاجی) دیگر بازیکنان غیرهندی این تیم هستند که البته در لیگ قهرمانان آسیا تنها چهار نفر از این بازیکنان می‌توانند برای مینروا به میدان بروند. ساسیان سابیس، ماندریپ سینگ، جاگپریت سینگ هم ۳ بازیکن مینروا هستند که در تیم ملی هندوستان سابقه بازی دارند.

علی دایی، سرمربی سایپا ایران در نشست خبری پیش از مسابقه ۲ تیم بیان کرد: ما خودمان را برای این بازی آماده کردیم و امکان اشتباه نداریم و نباید آن‌ها را تکرار کنیم. برای تمام تیم‌ها احترام خاصی قائلیم و در این هفته خیلی کار کردیم و امیدواریم تا پیروز شویم.

او افزود: به خاطر کیفیت زمین شهر قدس این زمین را انتخاب کردیم. کیفیت زمین در اکباتان فرصت را به ما نمی‌داد و این فرصتی است تا کسانی که در شهر قدس هستند به استادیوم بیایند و با حمایت‌شان ما را از تنهایی نجات دهند تا بازی‌های خوبی انجام دهیم. شناختی از پنجاب هند نداریم و چند بازی از فصل قبل دیدیم و این کار را خطرناک می‌کند.

ترکیب احتمالی سایپا:

حامد فلاح‌زاده، ساموئل سارفو، رضا علیاری، عبدالله ناصری، امید خالدی، رضا اسدی، محمدرضا سلیمانی، معین عباسیان، آرش رضاوند، پیمان میری و آرمان رمضانی

دیدار تیم های سایپا ایران و نماینده هند، امروز از ساعت در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می شود . پیروز این مسابقه باید به مصاف الریان قطر برود.

ذوب آهن ایران – الکویت کویت

تیم فوتبال  ذوب‌ آهن که فصل گذشته به‌ عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رسید، به دلیل قهرمانی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی، به مرحله پلی‌آف رفت و باید در دیدارهای حذفی به پیروزی برسد تا به مرحله گروهی صعود کند.

شاگردان علیرضا منصوریان برای حضور در مرحله گروهی ابتدا باید از سد الکویت کویت بگذرند و در صورت پیروزی از سد الغرافه قطر عبور کنند. ذوب‌آهن که در لیگ برتر شرایط خوبی ندارد و در رده چهاردهم جدول قرار گرفته، امیدوار است با هدایت علیرضا منصوریان به روزهای خوب خود بازگردد و نه تنها در رقابت‌های داخلی موفق شود، بلکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز با پیروزی در ۲ دیدار پلی‌آف به مرحله گروهی برسد.

سایپا و ذوب آهن؛ نمایندگان ایران در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹/ پیروز شو و صعود کن

الکویت در مرحله قبل توانست با نتیجه ۳ بر ۲ از سد نماینده اردن بگذرد.

سبزپوشان اصفهانی در فصل نقل و انتقالات زمستانی، محمدرضا خلعتبری، کریستین اوساگوآنا، علیرضا چراغعلی و علیرضا منظمی را جذب کردند و محسن مسلمان، ادی ارناندز و عارف غلامی را از دست دادند. این تیم در نخستین مسابقه نیم فصل دوم مقابل نساجی مازندران به تساوی رسید.

البته ذوب آهن برای این مسابقه محمدرضا خلعتبری و وحید محمدزاده را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت اما می تواند از دیگر بازیکنانش استفاده کند. ذوبی ها در این فصل با مصدومیت های شدیدی روبرو بودند و پیش از مصدومیت خلعتبری، حبیب زاده، محمدرضا عباسی، رحیم زهیوی  نیز دچار مصدومیت های شدیدی شدند.

شاگردان منصوریان امروز، بیست و سوم بهمن ماه ۹۷ در ورزشگاه فولاد شهر میزبان برنده دیدار تیم‌های (الوحدات اردن- الکویت کویت) هستند و در صورت پیروزی یک هفته بعد در قطر به مصاف تیم الغرافه که  مهدی طارمی در آن عضویت دارد، بروند.

سایپا و ذوب آهن؛ نمایندگان ایران در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹/ پیروز شو و صعود کن

ذوب آهن در صورت صعود از مرحله پلی‌آف، در گروه A فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الوصل امارات، الزوراء عراق و پلی‌آف دوم که احتمالا تیم صعود کننده از آن النصر عربستان باشد، مواجه خواهند شد.

علیرضا منصوریان، سرمربی ذوب آهن ایران در نشست خبری پیش از دیدار با الکویت کویت بیان کرد:  اتحاد و همدلی که در ۳ ماه گذشته دنبالش بودم در تیم موج می‌زند. به لحاظ تاکتیکی هم حریف را کاملاً می‌شناسیم و ۱۰ بازی قبلی این تیم را دیده‌ایم. می‌دانیم حریف قوی و قابل احترامی است و نزدیک به یک سال می شود که در لیگ نباخته است. ما هم به عنوان نماینده فوتبال ایران به مسابقات وارد می‌شویم. از هواداران خوب فوتبال اصفهان و در کل کشور می‌خواهم فردا ما را تنها نگذارند.

او افزود: در یک سمت پیراهن ما پرچم ایران نقش بسته است و هواداران فوتبال اصفهان نشان داده‌اند در روز‌های سخت یار و یاور تیم‌های‌شان در لیگ قهرمانان آسیا بوده‌اند.

ترکیب احتمالی ذوب آهن:

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم‌زاده، هادی محمدی حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، ماریون سیلوا، محمدزبیر نیک‌نفس، کریستین اوساگوآنا و امیرارسلان مطهری.

دیدار تیم های ذوب آهن ایران و الکویت کویت، امروز در ورزشگاه فولاد شهر برگزار می شود و پیروز این مسابقه باید به مصاف الغرافه قطر برود.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x