اجتماعی استان بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

دستگیری دختر بنیانگذار شرکت هوآوِی به دلیل نقض تحریم‌های ایران، سخنگوی سفارت چین در کانادا «کانادا بنا به درخواست آمریکا یک شهروند چین که هیچ‌یک از قوانین آمریکا یا کانادا را نقض نکرده، دستگیر کرده است.

دستگیری دختر بنیانگذار شرکت هوآوِی به دلیل نقض تحریم‌های ایران سخنگوی سفارت چین در کانادا  «کانادا بنا به درخواست آمریکا یک شهروند چین که هیچ‌یک از قوانین آمریکا یا کانادا را نقض نکرده، دستگیر کرده است.

پایگاه خبری احوال نیوز، کانادا بنا به درخواست مقام‌های آمریکایی دختر بنیانگذار و یکی از مدیران ارشد شرکت فناوری ««هوآوِی» را به اتهام نقض تحریم‌های ایران در ونکوور دستگیر کرد.

به گزارش شریان نیوز، کانادا بنا به درخواست مقام‌های آمریکایی «وانژو منگ»، دختر بنیانگذار و یکی از مدیران ارشد شرکت فناوری ««هوآوِی» را به اتهام نقض تحریم‌های ایران در ونکوور دستگیر کرد.

سخنگوی وزارت دادگستری کانادا در بیانیه‌ای به پایگاه «گلوب‌ اند میل» گفت: «وانژو اول دسامبر در ونکوور دستگیر شد. او برای استرداد به آمریکا تحت پیگرد است.»

مقام‌های قضایی در نیویورک شرکت هوآوی را به نقض تحریم‌های آمریکا متهم کرده‌اند. آنها ادعا کرده‌اند این شرکت محصولات آمریکایی را به ایران و سایر کشورها منتقل کرده‌اند. چین در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرده و خواستار آزادی وانژو منگ شده است. سخنگوی سفارت چین در کانادا در بیانیه‌ای گفت: «کانادا بنا به درخواست آمریکا یک شهروند چین که هیچ‌یک از قوانین آمریکا یا کانادا را نقض نکرده، دستگیر کرده است.»

وی اضافه کرد: «چین، به شدت با اینگونه اقدامات که به حقوق انسانی قربانی لطمات جدی وارد می‌کند مخالف است و مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند.» سخنگوی سفارت چین در کانادا همچنین خاطرنشان کرد از طرف آمریکایی و کانادا خواسته «فوراً» این شهروند چین را آزاد کنند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x