استان جنوب فرهنگ و هنر

بازیگر و تهیه کننده پیشکسوت شیرازی: به عرصه هنر برگشتم تا حامی جوانان باشم

بازیگر و تهیه کننده پیشکسوت شیرازی:

به عرصه هنر برگشتم تا حامی جوانان باشم

علی محمد طلایی تهیه کننده؛ بازیگر و فیلمنامه نویس شیرازی میگوید: پس از وقفه ای ۳۰ ساله با هدف حمایت از استعدادهای جوان به عرصه هنر بازگشتم و از این بابت خداوند منان را سپاس میگویم، او فعالیت مجدد خود را در عرصه فیلم با بازی در تله فیلم قصاص به کارگردانی گوهر غریبی که از تِمی آیینی برخوردار است پس از وقفه ای سی ساله مجددا از سر گرفته است.    

این هنرمند شیرازی گفت: هر چند سالها از عرصه بازیگری دور بودم اما به توصیه تنی چند از دوستان هنرمند به عرصه هنر بازگشتم تا با رویکردی جدید به این حرفه بنگرم.

او در گفتگو با پایگاه خبری احوال نیوز اصفهان گفت: در حال حاضر تله فیلم رفاقت به کارگردانی احمدرضا احمدیان  را آماده نمایش دارم و امیدوارم مورد پسند مردم واقع شود.

او معتقد است وجود رقابت های ناسالم در عرصه هنر به ویژه فیلمسازی باعث شده؛ بسیاری از هنرمندان نتوانند به حق خود برسند.

علی محمد طلایی متولد ۱۳۴۸ در شیراز است و آنگونه که خودش میگوید.. فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۵۴ با حضور در پشت صحنه فیلم سینمایی سینه چاک اثری از زنده یاد ایرج قادری آغاز کرده است.

او در دهه ۱۳۶۰ در  فیلم های برزخی ها؛ دادا و مسافران مهتاب نیز به عنوان بازیگر حضور داشته و تا سال ۱۳۶۶ فعالیت هنری خود را دنبال کرده است و به گفته خودش به رغم پیشنهاد زنده یاد ایرج قادری مبنی بر ادامه کار در پایتخت به علت ازدواج؛ مشغله کاری و حضور در جبهه نتوانسته است این پیشنهاد را بپذیرد.

علی محمد طلایی اظهار داشت:حضورم در عرصه سینما را مدیون لطف زنده یاد ایرج قادری هستم و تا ابد محبت این استاد بزرگوار فراموش نخواهم کرد.

علی محمد طلایی تهیه کنندگی و نویسندگی  تله فیلم رفاقت را عهده دار بوده و در این اثر به عنوان بازیگر نیز حضوردارد، اثری از احمدرضا احمدیان که تصویربرداری آن پایان یافته و در مرحله تدوین به سر می برد، و بازیگران پیشکسوتی چون فرج اله گل سفیدی و ساقی زینتی نیز در آن حضور دارند.

این هنرمند شیرازی بیان کرد: در حال حاضر نیز مشغول تهیه فیلمی با عنوان دنیای دروغین هستیم که نگارش فیلمنامه آن پایان یافته و بزودی ضبط آن آغاز می شود.

او همچنین گفت: انتظاری که از مسئولان محترم دارم، حمایت بیشتر از هنرمندان شهرستانی است، چرا که استعدادهای خوبی در این مراکز، بویژه در استان فارس وجود دارد و ضرورت حمایت از آنان به شدت احساس می شود.

هنرمندان شهرستانی در عین مستعد بودن چندان جدی گرفته نمی شوند!

فهیمه مسعود نیز که در فیلم های قصاص و رفاقت همبازی علی محمد طلایی بوده است و به اذعان بسیاری از هنرمندان از آتیه ای خوش در دنیای هنر برخوردار است اضافه کرد: مشکل هنرمندان شهرستانی این است که در عین حالی که بسیار مستعد هستند، چندان جدی گرفته نمی شوند، رویه ای که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

فهیمه مسعود ( آسمان  مسعود ) در حوزه نویسندگی فیلمنامه و بازیگری فعالیت می کند و دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق است، او همچنین تمایل دارد تهیه کنندگی را نیز تجربه نماید.

او ادامه  داد: بازیگری را به صورت جدی از فیلم قصاص  ساخته ( گوهر غریبی ) آغاز کردم، و در  تله فیلم رفاقت نیز به عنوان بازیگر و نویسنده حضور دارم.

این بازیگر جوان که در حوزه فیلمنامه نویسی نیز بسیار فعال است بیان کرد: فیلم” دنیای دروغین ” پروژه ی بعدی ما است و ساخت آن بزودی آغاز می شود، اثری که می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

شیراز قطب هنری

آرش حیدرنژاد هنرمند آذری تبار ساکن شیراز که به عنوان خواننده و بازیگر در فیلم رفاقت هنرآفرینی می کند گفت: فعالیت حرفه ای خودم را در حوزه موسیقی از سال ۱۳۹۰ آغاز کردم و در حوزه تئاتر نیز از دوران مدرسه فعالیت می کنم.

حیدرنژاد تجربه کار در استان فارس و شهر شیراز را بسیار مفید و سازنده دانست و گفت: وادی هنر مرزی ندارد و به یک حوزه جغرافیای خاص محدود نمی شود، شهر شیراز نیز که از تاریخ بسیار دیرینه ای برخوردار است یک قطب هنری است.

او همچنین گفت: رسالت هنرمندان بیان دردها و چالش های اجتماعی است، روندی که نشان از نقش والای اهالی هنر در جامعه دارد.

ساناز خلیفه نیز که به گفته خودش، بیش از ۶ سال است در بخش تئاتر کودک  فعالیت میکند نیز گفت:هنر در شهرستان ها می بایست جدی تر گرفته شود؛ و هنرمندان نیاز به حمایت دارند، چرا که می توانند سرمنشاء بسیاری از رویدادهای مثبت گردند.      

او که همزمان در کسوت معلمی نیز فعالیت میکند افزود:تجربه در کار در عرصه هنر تاثیر بسزایی در برقراری ارتباطم با دانش آموزان داشته و از این بابت خوشحالم.

او از مسئولان خواست از هنرمندان شهرستانی حمایت بیشتری داشته باشند.

گفتگو: روح اله سعادتمند

عکاس: حسین رنجبر

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x