
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، عصر یکشنبه ۱۴۰۳/۳/۲۰ سیوپنجمین ویژهبرنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آئین آغاز فاز نخست موزه تاریخ شهرداری اصفهان با عنوان «رویداد باغ هزار داستان»
با حضور دکتر علی قاسم زاده، شهردار اصفهان و جمعی از مدیران شهری اصفهان و رئیس ایکوم در ایران و با حضور اصحاب رسانه در عمارت باغ زرشک برگزار شد.

همچنین تفاهمنامه همکاری میان شهرداری کلانشهر اصفهان و کمیته ملی موزههای ایران (ایکوم) در ارتباط با موزه تاریخ شهرداری اصفهان امضا شد.

شایان به ذکر است، عمارت باغ زرشک در خیابان چهارباغ بالا بهعنوان ساختمان اداری سابق کارخانه صنایع پشم در دو طبقه با زیربنای ۱۲۰۰ متر مربع ساخته شده است و در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ متر مربع عرصه دارد که علاوه بر ساختمان عرصه این مکان نیز به پیشنهاد مدیریت شهری برای طراحی موزه پیشبینی شده است.

گفتنی است: حمایت مادی و معنوی در نشستهای مطالعاتی و پژوهشی موزه تاریخ شهرداری اصفهان با ایکوم در هشت موضوع خلاصه میشود و اداره کل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری اصفهان در این تفاهمنامه با کمیته ملی موزههای ایران، متعهد به اجرای نشستهایی در محل موزه است.

ایکوم نیز به عنوان طرف دیگر تفاهمنامه و به عنوان یکی از مراجع اصلی موزهداری در کشور متعهد به معرفی اساتید و موضوعات مرتبط با همین موزه میشود.


موزه پذیری بناهای تاریخی، مخاطبشناسی موزه تاریخ شهرداری، تبیین کارکرد اصلی موزه شهرداری و بررسی نمونههای مشابه، چگونگی بازنمایی هویت در موزههای شهرداری، تاریخ بلدیه و سیری در تکامل بلدیه، کاربرد هوش مصنوعی در موزهها، نقش الگوهای مفهومی در جوامع و بررسی نقش سیاست در موزههای تاریخی در این تفاهمنامه ذکر شده است.

در این مراسم همچنین «علی قاسمزاده» شهردار اصفهان و احمد محیططباطبایی، رئیس کمیته موزههای ایران (ایکوم) از عمارت باغ زرشک اصفهان و موزه تاریخ شهرداری اصفهان بازدید کردند.


در پایان این مراسم میزگردی با محوریت جایگاه بلدیه و شهرداری اصفهان و لزوم حفظ اسناد و میراث تاریخی اصفهان با حضور استاد «احمد محیططباطبایی» برگزار شد.
مریم نظری
انتهای پیام/*
