آیا پاسخ موشکی و پهپادی دیشب بازدارنده بود؟

آیا پاسخ موشکی و پهپادی دیشب بازدارنده بود؟

اگر به نوع حملات ایران توجه کنیم نکات زیر دارای اهمیت است:

پایگاه خبری احوال نیوز ؛

  • تعداد زیادی پهپاد استفاده شد. پهپادهای شاهد قابل توجه و مشاهده هستند و با گذر از هر کشوری توجه ها را به خود جلب کردند و تصاویر خوبی از حرکت جمعی آنها به دست آمد.
  • پهپادها توان سامانه های پدافندی دشمن را کاست و هزینه زیادی برای دشمن به بار آورد.
  • پهپادها از شهرها و مناطق مختلف ایران شلیک شدند که نشان میدهد توان رزم هوایی ایران در سطح جغرافیایی وسیعی گسترده است و به راحتی قابل آسیب زدن نیست.
  • بعد چند ساعت مواجهه سامانه های دشمن با پهپادها، تازه زمان چیدن میوه آن بود که به دلیل عدم قصد ایران برای نبرد همه جانبه، تهاجم موشکی خیلی پردامنه نبود تا نشان دهد زمانی که سامانه های دشمن کاملا درگیر شدند و بخشی از توان دفاعی دشمن از دست رفته ایران چگونه قدرت ضربه دارد. تهاجم دیشب از این جهت خود نوعی هشدار عملی و در میدان به دشمن بود.
    به این دلایل، این حمله بازدارندگی لازم را دارد اما باز هم نباید از نظر دور داشت که یک بیمار در حال تبِ سوزان همچون رژیم صهیونیستی، ممکن است هذیان بگوید یا حتی برای فرار از مشکلات و فشارها اقداماتی محدود را در منطقه و بر ضد محور مقاومت انجام دهد.

چرا جنگ گسترده با رژیم رخ نخواهد داد؟
از نگاه رژیم صهیونیستی، ایالات متحده در حال حاضر توان مقابله با ایران را ندارد و این نکته را بسیاری از صاحب نظران در غرب و حتی مسئولان نظامی و سیاسی آن‌ها در چند هفته گذشته مورد اشاره یا تصریح قرار داده‌اند. اما این عدم تمایل به خاطر چیست؟ ناتوانی و عدم تمایل برای مقابله تمام و کمال با ایران به خاطر شکل گیری یک جبهه گسترده و هماهنگ به نام محور مقاومت است.
همچنین رژیم می‌داند که ایران، هوشمندی کافی برای استفاده تدریجی از داشته های نظامی خود را دارد. ایران همیشه بخشی از سلاح‌ها و امکانات خود را برای مراحل بعدی نگاه می‌دارد.

امید رضایی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x