مرضیه آزادگان معمار هنرمند

“مرضیه آزادگان معمار هنرمند “

گُـذَر

“مرضیه آزادگان معمار هنرمند “

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، آبرنگ، تکنیک فریبنده‌ای است. زمانی که انعکاس نور سپید کاغذ از میان رنگ‌ها، به آن درخششی جادویی می‌بخشد، بیننده را مسحور می‌کند. نقاشی می تواند تو را به خدا نزدیک کند، می تواند حتی حس خدا بودن را به تو القاء کند، می تواند احساسی که خدا به بندگانش دارد را در تو به وجود آورد. وقتی که اثری از خود خلق کنی، می توانی تمام اتفاقاتی که گفته شد را تجربه نمایی. نقاشی می تواند برایت تمام این اتفاقات را به شکل یک جادو به ارمغان آورد.

نقاشی آبرنگ دارای میزان تاریخچه بلندی بوده که از چندین سال پیش در نقاشی‌های درون غار اروپای پله لیتیک و همچنین نگارنوشت‌های مصریان قدیم به وجود آمده است. نقاش آلمانی در حدود سال‌های ۱۴۷۱ الی ۱۵۲۸ که فردی بنام آلبرشیت دورر بود، با توانایی و مهارت‌های خاص خود توانست آبرنگ‌های زیبا و مجذوب کننده‌ای از گیاهان و طبیعت را نقاشی کند. او اولین فردی بود که آبرنگ استفاده کرده و به همین دلیل به عنوان یکی از نخستین افراد توسعه دهنده این نوع نقاشی به شمار می‌آمد.

نقاشانی که به وسیله آبرنگ از طبیعت نقاشی می‌کردند، جزو بهترین و ستوده‌ترین نقاشان قرار گرفته و به این دلیل به مشهوریت بسیاری رسیدند. امروزه با پیشرفت روز افزون جامعه نیز آبرنگ برای اینکه دارای قابلیتی بنام خاص بودن است در تصویرسازی علمی و انتشاراتی موزه‌ها استفاده می‌شود.

استفاده از آبرنگ رفته رفته رایج شد و نقاشان از آن به صورت فراگیر استفاده می‌کردند و از آن در طراحی‌های خود استفاده کرده و از این طریق نقاشی‌های خود را به شکل خاصی طراحی می‌کردند. به این وسیله می‌توان گفت که تصویرگری گیاهان و طبیعت یکی از سنت‌های بسیار قدیمی در نقاشی با استفاده از آبرنگ است.

نقاشی کردن یه حس ناب و زیباست که هر کسی باید حداقل یک بار در زندگیش تجربه کنه.

آن که تاریخ می‌داند گذر را مرور ایام می‌خواند…
آن که هنر می‌داند گذر را عبور از سبکی به سبک دیگر، از مکتبی به مکتب دیگر و از شیوه‌ای به شیوه‌ای دیگر می‌یابد….
آن که معماری می‌داند گذر و گذرگاه را جایگاهی برای عبور و تجربه کردن می‌شناسد، فضایی برای اتصال و پیوند محله‌ها و تجربه‌های جدید….
و من نه به معنای تاریخی، نه به معنای هنری، بلکه با مفاهیم معمارانه قصد گذر دارم، گذر از تجربیات ارزشمند گذشته‌هایم که پایه‌های تجربیات امروزم را ساخته‌اند، با امید به آینده‌ای پربارتر از امروز، با حمایت آنان که به من آموختند و مسیر را برایم هموار ساختند و با نکته‌‌سنجی شما عزیزان که گذر مرا به نظاره می‌پردازید.

مهندس مرضیه آزادگان

به بهانه نمایشگاه انفرادی آثار آبرنگ از خانم مهندس مرضیه آزادگان با عنوان: ” گذر ” که از جمعه ۱۱ لغایت ۱۶ اسفندماه در نگارخانه صفوی به آدرس خیابان خاقانی جنب کوچه شماره ۳۱ خانه صفوی برگزار گردیده بود.

جمعه یازده اسفند ماه در نگارخانه صفوی شهر اصفهان، از آثار خانم مهندس مرضیه آزادگان، چشم ها را خیره این زیبائی های رنگ ها کرده بود، و مهندس مرضیه آزادگان این رنگ ها را چه زیبا به نمایش گذاشته بودند. و با نگاه به آثار زیبای تابلو های مهندس مرضیه آزادگان، نشان از سابقه درخشانی در نقاشی با تکنیک آبرنگ برخوردار بود.

در نمایشگاه انفرادی آثار آبرنگ از خانم مهندس مرضیه آزادگان با عنوان: “ گذر “، چهره، طبیعت بی جان، بنا و مکان های تاریخی ، و دارای معماری های زیبا می توانید ببینید که در این نمایشگاه از کیفیت بالایی برخوردار بود، که خود نشان از تسلط و روحیه زیبای بسیار هنرمندانه در خلق آثار را نشان می داد.

خوشبختانه نمایشگاه مورد استقبال خوب علاقمندان قرار گرفته و اقشار مختلفی از نمایشگاه دیدن کرده‌اند.

بیوگرافی مختصری از خانم مهندس مرضیه آزادگان

مرضیه آزادگان
متولد ٧ اسفند ١٣٧۶

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی معماری

سوابق هنری؛

نمایشگاه گروهی اسکیس کنگره صنایع دستی و میراث فرهنگی شهرکرد، بهمن ماه ١٣٩۵

نمایشگاه گروهی نقاشی، گالری نگاه نو ، مهرماه ١٣٩۶

نمایشگاه انفرادی نقاشی آبرنگ، نگارخانه فرشچیان، اردیبهشت ١٣٩٧

نمایشگاه گروهی خط پر رنگ اصفهان، موزه هنرهای معاصر، اردیبهشت ١٣٩٧

نمایشگاه گروهی آبرنگ، گالری نگاه نو، شهریور ١٣٩٧

نمایشگاه گروهی خط پر رنگ اصفهان،کتابخانه مرکزی ، اردیبهشت ١٣٩٨

نمایشگاه انفرادی نقاشی آبرنگ، با عنوان گذر، نگارخانه صفوی، اسفند ۱۴۰۲

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x