سیدمحمد طباطبایی: این نشست چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان در واقع جشن فیلم کوتاه اصفهان است

سیدمحمد طباطبایی: این نشست چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان در واقع جشن فیلم کوتاه اصفهان است

سیدمحمد طباطبایی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان، با بیان اینکه سینما در اصفهان مظلوم است، گفت: این نشست چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان در واقع جشن فیلم کوتاه اصفهان است. سیدمحمد طباطبایی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان ، ادامه داد: متولی فیلم های سینمائی اداره ارشاد اسلامی است و سازمان سینمائی فارابی هم در کل کشور است. وظیفه این ها در تهران متمرکز است، که ۹۸ در صد بودجه به فیلم های تهران متمرکز است، و ۲ درصد در شهرستان های ، پر از استعداد، که ما هستیم تعلق داردو ولی در حوزه تولید به شهرستان ها نمی رسد.وی ادامه داد: اصفهان قطب دوم فیلم کوتاه در کشور است، اما بزرگ‌ترین چالش فیلم‌کوتاه در این استان، مهاجرت نخبگان سینمایی به پایتخت و خارج از کشور است.

سیدمحمد طباطبایی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان، امروز، یکشنبه (۱۳ اسفندماه) در نشست خبری چهارمین جشن فیلم کوتاه، در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان، با حضور اصحاب رسانه، برگزار شد، اظهار کرد: این نشست چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان در واقع جشن فیلم کوتاه اصفهان است.

در تاریخ  ۱۶ اسفندماه پوستر «چهارمین جشن فیلم کوتاه» در پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اصفهان رونمایی خواهد شد.

سیدمحمد طباطبایی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان، اظهار کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کوتاه در خاورمیانه به‌شمار می‌رود که چهل دوره‌ با کیفیت بالا برگزار شد. حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران باعث افتخار است و امسال استان اصفهان نیز از افتخارات این جشنواره بی‌بهره نماند.

طباطبایی در ادامه به افتخاراتی اشاره کرد که هنرمندان فیلم کوتاه در اصفهان در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به‌دست آوردند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان یادآوری کرد: در این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، تندیس و جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی به فیلم «شریف» ساختۀ محمد علیزاده اهدا شد، و محمد کچویی با فیلم «پادبوره» تندیس و جایزه بهترین فیلم تجربی را کسب کرد. همچنین دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند به فیلم «سایه سلطان» اثری از هادی شریعتی اهدا شد. در این جشنواره، علی‌حسین زاده نامزد دریافت عنوان بهترین فیلمبرداری و اسماعیل سلطانیان نیز نامزد دریافت بهترین صدابرداری فیلم شد. ضمن اینکه سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه در جشنواره فیلم فجر نیز به محمد علیزاده برای فیلم «شریف» اهدا شد. 

طباطبایی با بیان اینکه امسال ازسوی هنرآموزان سابق انجمن سینمای جوانان استان اصفهان با حضور امیرعباس ربیع به‌عنوان کارگردان، فیلم سینمایی «احمد» با نگاهی به زندگی «شهید حاج احمد کاظمی» ساخته شد که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درخشان ظاهر شد و در بخش مسابقۀ این جشنواره، علاوه بر کسب سیمرغ بلورین، در چند بخش نیز نامزد دریافت عنوان برتر شد.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان با اشاره به برگزاری چهارمین جشن کوتاه اصفهان، افزود: تعداد فیلم‌های رسیده به این دوره نسبت به دوره قبل افزایش یافته و استقبال خوبی صورت گرفته است. ضمن اینکه هدف از برگزاری چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان، شناسایی، ترغیب و تشویق فیلم‌سازان این استان است.

او همچنین یادآور شد: از ۱۷۷ فیلمی که به دبیرخانۀ چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان رسید، تعداد ۱۰ فیلم اولی‌، ۸ فیلم مستند، ۱۴ فیلم داستانی و یک فیلم در تجربی انتخاب شدند.



طباطبایی به هدف‌گذاری برای فیلم‌سازان اصفهانی برای دیده شدن و معرفیِ آن‌ها به جامعه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: فیلم‌های بسیار با کیفیتی در اصفهان تولید می‌شود و می‌توان گفت که اصفهان قطب دوم فیلم کوتاه در کشور است، اما بزرگ‌ترین چالش فیلم‌کوتاه در این استان، مهاجرت نخبگان سینمایی به پایتخت و خارج از کشور است. باید مطالبه‌گری شود تا با حمایت‌های جدی از سینما بتوانند اصفهان را به عنوان یک قطب سینمایی به جامعه فرهنگ و هنر معرفی کرد. اصفهان شهری کارگردان‌خیز است و بهترین کارگردان‌ها در این شهر زیسته‌اند. 

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان با بیان اینکه سینما در اصفهان مظلوم است، اضافه کرد: وقتی می‌بینم چقدر فیلم‌ساز تربیت می‌کنیم تا خود را نشان دهند تأسف می‌خورم‌. آن‌ها را به سختی به چنین جایگاهی می‌رسانیم و به راحتی از دست می‌دهیم‌.

در پایان سیدمحمد طباطبایی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان، در ارتباط با سوال خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، مبنی بر این که چه کسانی باید این انجمن و جوانان را حمایت کنند و چه کسانی حمایت نمی کنند اظهار کرد: متولی فیلم های سینمائی اداره ارشاد اسلامی است و سازمان سینمائی فارابی هم در کل کشور است.

وظیفه این ها در تهران متمرکز است، که ۹۸ در صد بودجه به فیلم های تهران متمرکز است، و ۲ درصد در شهرستان های ، پر از استعداد، که ما هستیم تعلق داردو ولی در حوزه تولید به شهرستان ها نمی رسد. سیدمحمد طباطبایی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان، افزود: اخیرا دکتر بانکی پور نماینده شریف مجلس شورای اسلامی اصفهان، گفت: باید دید که کل سهم بودجه از یک کیک، سهم فرهنگی آن چقدر است؟ وقتی وزارت ارشاد در حقوق پرسنل خودش مانده است و نسبت به تمام ارگان ها کمترین مزایا را دارند، و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند، دیگر بودجه ای برای ارشاد نمی ماند.باید شرکت های اسنوا و فولاد و جامعه های مختلف و صنایع کمک کنند، که اگر یکی از این فیلم ها گل کند تمام هزینه های آن جبران خواهد شد. سیدمحمد طباطبایی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان، اضاف کرد: اگر شهرداری حمایت کند با کمترین بودجه می توان فیلم های کودکان و نوجوانان ساخت. و فیلم های کوتاه و بلند تولید کنیم.

در پایان این نشست خبری، چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان، از پوستر چهارمین جشن فیلم کوتاه اصفهان، رونمائی شد.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x