رضا دهقانی: به احترام شهدای انقلاب اسلامی آغاز چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان از گلستان شهداء

رضا دهقانی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: به احترام شهدای انقلاب اسلامی آغاز چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان از گلستان شهداء

رضا دهقانی: به احترام شهدای انقلاب اسلامی آغاز چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان از گلستان شهداء

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان، امروز بعد از ظهر، ۱۴ بهمن‌ماه، با حضور سیدمهدی سیدین‌نیا ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، رضا دهقانی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، سید حسن لوح موسوی ، مسئول روابط عمومی اداره  کل ارشاد اسلامی استان اصفهان، با حضور اصحاب رسانه، در سالن مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان، برگزار شد.

سیدمهدی سیدین‌نیا ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان اظهار کرد: افتتاحیه جشنواره ۱۶ بهمن ماه در گلستان شهدا و با ادای احترام به هفت شهید برگزار می‌شود. وی افزود: فیلم‌های جشنواره فجر از ۱۶ تا ۲۳ بهمن ماه در سینماهای فلسطین، سپاهان از ساعت ۱۴ اکران می شود. سیدمهدی سیدین‌نیا ، افزود: جشنواره فیلم فجر از معتبرترین جشنواره ها و مایه افتخار سینمای کشور است، و تاکنون ۱۶ فیلم از ۲۲ فیلم سودای سیمرغ برای نمایش در اصفهان قطعی شده است.

سیدمهدی سیدین‌نیا، ادامه داد: امسال از ۲۲ فیلم (بخش سودای سیمرغ) منتخب ۱۶ مورد آن به طور قطعی در سینماهای اصفهان اکران می شود، و در تلاش هستیم تا ۶ فیلم دیگر نیز به اصفهان آورده شود. اما در تلاش هستیم با مذاکراتی ۶ فیلم دیگر را هم به اصفهان بیاوریم تا مردم از همه فیلم‌ها بهره ببرند. وی افزود: علاوه بر آن ۱۲ فیلم نگاه نو در حاشیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان به نمایش در می‌آید. سیدمهدی سیدین‌نیا، در ارتباط با اکران ساغات فیلم و سینما ها گفت: ۱۶ فیلم در اصفهان در سینماهای ساحل، فلسطین، سپاهان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ اکران می شود.

سپس رضا دهقانی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: به احترام شهدای انقلاب اسلامی آغاز چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان از گلستان شهداء آغاز می شود.

رضا دهقانی، ادامه داد: اکران ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ در اصفهان قطعی است و در حال رایزنی برای اکران همه ۳۳ فیلم چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر هستیم. امسال ما به ظرفیت سالن هنرمندان و رسانه‌ها ۱۰۰ صندلی اضافه کردیم و سالن سینما فلسطین به سالن هنرمندان و رسانه‌ها اختصاص دارد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، افزود: امسال در بخش جنبی هفت کارگاه آموزشی پیش‌بینی شده و این کارگاه‌ها در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان آمادگاه با حضور اساتید برجسته سینما برگزار می‌شود.

رضا دهقانی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: سعی کرده‌ایم با توجه به سالن‌های سینما که در گذر فرهنگی چهارباغ متمرکز است، اتفاقات سینمایی رقم بخورد و از فیلمسازانی که پروژه‌های ساخت سینمایی در پیش دارند و پیش‌تولید انجام داده‌اند، درخواست کرده‌ایم تا در طول این یک هفته، تست‌های بازیگری پروژه‌های خود را در گذر فرهنگی چهارباغ در مدت زمان برگزاری جشنواره انجام دهند و استعدادهای کشف‌شده قطعاً در پروژه‌ها به کار گرفته خواهند شد، ضمن اینکه امسال اثر دو فیلمساز اصفهانی نیز در جشنواره اکران می‌شود.

رضا دهقانی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در راتباط با افتتاحیه جشنواره و بخش جنبی آن ادامه داد: افتتاحیه جشنواره ۱۶ بهمن ماه در گلستان شهدا و با ادای احترام به هفت شهید برگزار می‌شود، و امسال در بخش جنبی جشنواره نیز هفت کارگاه آموزشی با حضور استادان برجسته سینما برگزار می‌شود.

در پایان سیدمهدی سیدین‌نیا ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، مبنی بر این که این جشنواره با جشنواره ای قبلی برگزار شده در سال های قبل، چه تفائت های دارد> اظهار کرد: امسال یکی از برنامه های چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان بزرگداشت سه تن از پیشکسوتان سینمای استان اصفهان است.

سیدمهدی سیدین‌نیا ، افزود: امسال در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان، هر روز به نام هفت شهید انقلاب اسلامی اصفهان با نام های شهید محمود روزبه‌نیا، شهیده زهرا زندی‌زاده، شهید حسین معصومی، شهید اصغر نوری، شهید محمدحسین قیصریان، شهید مهرداد صبوریان و شهید رسول باطنی نامگذاری شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: در اختتامیه جشنواره از ۲۵ نفر از فعالان و بزرگان سینمای اصفهان تقدیر و سه بزرگداشت برای پیشکسوتان سینمای اصفهان با حضور محمد خزایی، رئیس سازمان سینمایی برگزار می‌شود. سیدمهدی سیدین‌نیا ، افزود: یکی از برنامه‌های جنبی این دوره از جشنواره استعداد یابی سینمایی در گذر فرهنگی چهارباغ  است.

سیدمهدی سیدین‌نیا ، اضافه کرد: سینما فلسطین اصفهان به اکران هنرمندان و اصحاب رسانه اختصاص داده شده است تا بتوانیم در خدمت همه خبرنگارن و هنرمندان باشیم. همچنین فیلم از بخش نگاه نو که جزو سودای سیمرغ نیست به جشنواره اضافه شده تا جمعاً بتوانیم ۳۳ فیلم را در اصفهان برای اکران داشته باشیم

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x