اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل چندر رسانه فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رینگ چهارم یا حلقه طلایی ابر پروژه شهر اصفهان

 به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز معاون عمران شهری شهرداری اصفهان، اصغرکشاورزراد با اشاره به پروژه‌های شاخص مدیریت شهری در این دوره عنوان کرد:  رینگ چهارم با ۷۸ کیلومتر طول و ۷۵ متر عرض از پروژه‌های کلان و شاخص اصفهان به شمار می‌رود که در کلانشهرهای کشور بی‌سابقه است.

وی اضافه کرد: در رینگ چهارم ۳۶ تقاطع و پل احداث شده که حدود ۴۸ کیلومتر از آن در محدوده‌ و حریم شهر اصفهان و ۳۳ کیلومتر در محدود پنج شهر دولت‌آباد، خُورزوق، خمینی شهر، دُرچه و ابریشم قرار دارد.

کشاورز راد بیان داشت: تسهیل عبور و مرور در سطح شهر، کاهش اتلاف وقت، مصرف سوخت و بار ترافیکی در ورودی اصفهان، کاهش آلودگی هوا و ایجاد کمربند سبز اصفهان از مزایای این حلقه ترافیکی است.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۹ پل از پل‌های محله «خاتون‌آباد»، «شهدای دهنو» و «شهدای محله بهاران» به اضافه تعریض کانال آب در این محدوده انجام شده است.

به گفته معاون عمران شهری شهرداری اصفهان برای آزادسازی کیلومتر صفر تا چهار رینگ چهارم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و برای اجرای پروژه در آن یکهزار میلیارد تومان هزینه شده است و این بخش طی ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود.

همچنین وی اذعان داشت:آزادسازی بخشی از این مسیر حلقه ترافیکی که در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان قرار گرفته، نیاز به آزادسازی مکان‌های تجاری و مسکونی شهروندان دارد که این بخش از کار بسیار طاقت‌فرسا و هزینه‌بَر است زیرا با بخش مردمی و جلب رضایت آنها برای فروش به شهرداری مواجهیم که در این زمینه شهردار اصفهان بر جلب رضایت عمومی تاکید دارد.

به گفته وی در هشت ماهه نخست امسال ۲۲۰ پروژه عمرانی با ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار به مرحله انعقاد قرارداد رسید در حالی که در مدت زمان مشابه در سال ۹۹ بالغ بر ۱۴۴ پروژه، در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۴ پروژه و در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۱۱ پروژه به انعقاد قرارداد منجر شد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در هشت ماهه سال جاری ۲۱۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح معابر اصلی و فرعی شهر انجام شده است، گفت: تلاش می‌کنیم از انواع آسفالت به روش‌های نوین و با هماهنگی‌شرکت‌های دانش بنیان‌ها استفاده کنیم که کمترین هزینه و بهترین استفاده را شاهد باشیم.

کشاورز راد به اهمیت نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی و نظافت پل‌ها، تقاطع‌های غیرهمسطح و پله‌های مکانیزه در شهر اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ تقاطع غیر هم سطح و پل در سطح شهر اصفهان وجود دارد که شهرداری از آنها نگهداری می‌کند و اینها دائم در حال سرویس دهی به شهروندان هستند و نمی‌توان آنها را متوقف کرد و بسیاری از عملیات مرمت و نگهداری در شب انجام می‌شود.‌

مهدی امیدوار

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زینب

بر این دولت و افراد کار آمد آنها و شهردار محترم اصفهان تبریک می گویم.

رویا

از شهردار خوب انقلابی و خدوم اصفهان به خاطر فعالیت های خوبشان تشکر می کنم.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x