به احترام مردم اصفهان از ۵ دستگاه ون ویژه معلولان بهره‌برداری شد

به احترام مردم اصفهان از ۵ دستگاه ون ویژه معلولان بهره‌برداری شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، بیست‌وسومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان»، روز چهارشنبه، بیست و دوم آذرماه، با محوریت بهره‌برداری از پنج دستگاه ون ویژه معلولان، و رونمایی از نخستین سامانه حمل‌ونقل معلولان اصفهان « سامانه همیار » با حضور دکتر علی قاسم زاده، شهردار اصفهان، محمد پرورش، مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهرداری اصفهان، ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان، جواد سلمانی، سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اصفهان، و مدیران شهری اصفهان، و جمعی از نمایندگان معلولان و جامعه هدف، با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

محمد پرورش، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان، در آیین بهره‌برداری از پنج دستگاه ون مخصوص افراد دارای معلولیت و رونمایی از نخستین سامانه حمل‌ونقل افراد دارای معلولیت گفت: از مطالبات دیرینه سازمان بهزیستی و معلولان در اصفهان، تامین وسیله حمل‌ونقل عمومی برای این افراد بود و بر همین اساس سازمان تاکسیرانی نسبت به خریداری ۵ دستگاه ون ویژه آنها اقدام کرد.

این خودروها مجهز به امکانات لازم برای معلولان است، و افراد دارای معلولیت می‌توانند از ۲۴ساعت قبل از طریق سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده است، برای استفاده از این ون‌ها ثبت‌نام کنند.

پرورش ادامه داد: اطلاع‌رسانی در این خصوص در روز ۱۲ آذر برای ۵۵۰۰ نفر از معلولان از طریق ارسال پیامک انجام شد و تاکنون ۲۰۳ نفر این سامانه را نصب کرده‌اند.

به گفته پرورش، این ون‌ها با ۷۰ درصد تخفیف نسبت به نرخ مصوب تاکسی‌های ون به معلولان خدمت‌رسانی می‌کنند.

خودروهای مناسب‌سازی شده برای نخستین بار در سطح استان اصفهان برای استفاده معلولان تهیه شده است، این خودروها برای استفاده درون و برون شهری در اختیار معلولان قرار خواهد گرفت.

هم‌زمان با هفته حمل‌ونقل رانندگان، بیست‌وسومین ویژه‌برنامه « به احترام مردم اصفهان » با محوریت بهره‌برداری از پنج دستگاه ون ویژه معلولان و رونمایی از نخستین سامانه حمل‌ونقل معلولان اصفهان « سامانه همیار » برگزار شد.

در مراسم آئین بهره برداری ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم گفت: اختصاص ۵ دستگاه ون برای خدمت‌رسانی به معلولان اقدام ارزشمندی است که امیدواریم مقبول معلولان شهرمان قرار بگیرد.

ابوالفضل قربانی، در ادامه اظهار کرد: مدیریت شهری تسهیل رفت‌وآمد در شهر برای معلولین را در دستور کار دارد، و اگرچه تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم اما از این امر غافل نمانده‌ایم.

این خودروهای ون مناسب معلولان با تأمین ۷۰ درصدی هزینه توسط دولت و پیگیری و انجام مناسب سازی توسط تاکسیرانی و شهرداری اصفهان تهیه شده است‌.

جواد سلمانی، سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اصفهان، در آئین افتتاح این ون ها اظهار کرد: اصفهان پس از تهران دومین شهری است که نسبت به راه‌اندازی سامانه معلولان اقدام کرده است، وی ادامه داد: ۳۹ هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی اصفهان قرار دارند که ۵ هزار و ۸۰۰ نفر از آن‌ها معلول جسمی حرکتی هستند و از این میان، ۲ هزار و ۶۰۰ نفر امکان بهره‌مندی از این سامانه را دارند.

 وی افزود: شهرداری در اقداماتی همچون راه‌اندازی مرکز نگهداری کودکان کار همراه و حامی سازمان بهزیستی بوده و راه‌اندازی سامانه معلولان اقدام ارزشمند دیگری در این زمینه است.

این برنامه افتتاح بر لزوم رعایت ضوابط، ایمن سازی پیاده‌روها برای استفاده معلولان و اعمال قانون توسط پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور تأکید می کند.

لازم به یادآوری است، مطابق مصوبه هیأت وزیران وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور و شهرداری ها مکلفند حسب مورد نسبت به مناسب سازی و دسترس پذیری کلیه پایانه‌‏ها، ایستگاه‌ها، تأسیسات سامانه‏‌ها و ناوگان حمل و نقل درون‏ شهری و برون ‏شهری، امکان بهره مندی این افراد از ناوگان حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی را فراهم کنند.

شهر زندگی متعلق به یکایک شهروندان اصفهانی است و بر عهده مدیریت شهری است که با نگاهی جامع و عدالت‌محور، زمینه بهره‌مندی افراد دارای معلولیت را نیز از خدمات متنوع شهری فراهم کند.

مریم نظری

انتهای پیام/*


نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضایی

از شهردار خوب و انقلابی اصفهان جناب آقای دکتر قاسم زاده عزیز به خاط اهمیت دادن به همه از جمله معلولان تشکر می کنم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x