واکنش مقاومت فلسطین به ادعای صهیونیست‌ها درباره غرق کردن تونل‌های غزه/ یک رسوایی و شکست جدید در انتظار اسرائیل

واکنش مقاومت فلسطین به ادعای صهیونیست‌ها درباره غرق کردن تونل‌های غزه/ یک رسوایی و شکست جدید در انتظار اسرائیل

منابع مقاومت فلسطین با اشاره به اینکه ایده غرق کردن تونل‌های غزه با آب دریا که توسط صهیونیست‌ها مطرح شده بسیار مضحک و غیرواقعی است تاکید کردند، تلاش برای اجرای چنین عملیاتی یک شکست و رسوایی دیگر به کارنامه شکست‌های اسرائیل اضافه می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری احوال نیوز، به نقل ذاز تسنیم، اخیرا روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی ادعا کرد، اسرائیل یک شبکه بزرگ پمپاژ آب را احتمالا با هدف وارد کردن آب دریا به تونل‌های مورد استفاده گروه حماس در نوار غزه ایجاد کرده‌ است.

مقامات صهیونیست هنوز واکنش رسمی به این ادعای رسانه آمریکایی نشان نداده‌‌اند اما رسانه‌های عبری ادعا می‌کنند که ارتش اسرائیل با استفاده از وارد کردن آب به تونل‌های مورد استفاده حماس در تلاش برای آزاد کردن اسرای خود است.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که مشخص نیست اسرائیل قبل از آزادی همه اسرای خود اقدام به استفاده از پمپ‌های آب در تونل‌های غزه کند یا نه؛ چرا که انجام این عملیات در داخل تونل‌ها منجر به غرق شدن اسرای اسرائیلی می‌گردد و خانواده این اسرا، چنین عملیاتی را به عنوان کشتار فجیع فرزندان خود و امتناع ارتش اسرائیل از آزادی آنها تلقی خواهند کرد.

یک مقام آمریکایی در این زمینه گفت، منطقی است که اسرائیل برای غیرقابل استفاده کردن تونل‌های حماس تلاش کند و در حال بررسی طیف وسیعی از راه‌ها برای انجام این کار است.

صهیونیست‌ها یک رسوایی و شکست جدید به کارنامه شکست‌های خود اضافه می‌کنند

اما منابع مقاومت این نقشه صهیونیست‌ها و حتی فکر کردن به آن را بسیار بیهوده و مضحک دانسته و تاکید کردند که اگر دشمن به دنبال اجرای چنین نقشه‌ای باشد، یک رسوایی و شکست دیگر به شکست‌های خود اضافه خواهد کرد. رزمندگان گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) باور نمی‌کنند که سران نظامی رژیم صهیونیستی به این درجه از حماقت و نادانی رسیده باشند.

به گزارش رای‌الیوم و به نقل از منابع وابسته به مقاومت فلسطین، رژیم اشغالگر هیچ شانسی برای موفقیت در آزمایش پر کردن تونل‌های مقاومت با آب ندارد و تلاش برای انجام این کار پیامدهایی بیشتر از قبل برای صهیونیست‌ها دارد. شکست این تلاش‌های اسرائیل به معنای شکست مطلق آن در جنگ خواهد بود؛ به ویژه بعد از آن که اشغالگران از هر ابزاری برای نابودی تونل‌های غزه از جمله استفاده از موشک‌های آمریکایی که به اعماق زمین می‌رسد نیز استفاده کردند.

برخی کشورهای عربی در تلاش برای کمک به صهیونیست‌ها در مقابل حملات یمن هستند

این منابع در ادامه با انتقاد از مواضع ضعیف کشورهای عربی در قبال تجاوزات رژیم اشغالگر به مردم فلسطین تصریح کردند، یک همکاری عربی برای حل مشکل تجارت رژیم صهیونیستی در دریای سرخ بعد از حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های اسرائیلی وجود دارد. رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند که امارات و اسرائیل توافق‌نامه‌ای برای راه‌اندازی پل زمینی بین بندر دبی و حیفا امضا کرده‌اند که از اراضی عربستان و اردن عبور می‌کند و هدف آن رفع تهدیدات یمنی‌ها در خصوص بستن خطوط کشتیرانی به روی اسرائیلی‌ها است.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند که پروژه ایجاد این پل زمینی که به تاییدیه وزارت جنگ اسرائیل و کابینه این رژیم رسیده، می‌تواند جایگزینی برای کانال سوئز باشد. این اقدام در چارچوب همبستگی برخی کشورهای عربی با اسرائیل در برابر همبستگی یمنی‌ها با مردم فلسطین انجام می‌شود؛ جایی که نیروهای یمنی حرکت کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ را تحت تاثیر قرار داده و یک بحران جدی برای اسرائیل به وجود آورده‌اند.

طبق گزارش مذکور، همکاری عربستان و اردن با امارات جهت انجام این پروژه، به درخواست مستقیم آمریکا صورت گرفت که تلاش زیادی برای یافتن راهکاری جهت مقابله با تهدیدات یمن ضد کشتی‌های اسرائیلی انجام داده است. کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود شاید اقدام به تشکیل یک نیروی نظامی برای اسکورت کشتی‌های تجاری در دریای سرخ کند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این راستا گفت، واشنگتن در حال گفتگو با متحدان خود در مورد این ایده است و هنوز هیچ کاری در میدان انجام نشده است.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی، اسرائیل و آمریکا در پاسخ به حملات یمن به کشتی‌های اسرائیلی، تشکیل یک نیروی عملیات ویژه در دریای سرخ را بررسی می‌کنند و نیروی ویژه‌ای که اسرائیل به دنبال تشکیل آن است در چارچوب یک ائتلاف چند ملیتی در باب المندب فعالیت خواهد کرد.

این درحالی است که جنبش انصارالله و دولت نجات ملی یمن قاطعانه تاکید کردند هیچ توجهی به تهدیدات دشمن ندارد و همچنان به حمایت از مقاومت و همبستگی با غزه پایبند هستند.

در همین چارچوب شب گذشته نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای با تشریح جزئیات حمله موشکی به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کردند این عملیات تا توقف تجاوزات اشغالگران به نوار غزه ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه آمده است، یگان موشکی یمن، چندین موشک بالستیک به اهداف نظامی رژیم اسرائیل در منطقه ام الرشراش(ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کرده است. ما همچنان به عملیات نظامی خود علیه رژیم اسرائیل ادامه می‌دهیم. نیروهای مسلح یمن همچنان به عملیات‌های خود در جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ ادامه می‌دهند و عملیات ما برای یاری ملت مظلوم فلسطین تا توقف تجاوزات به برادرانمان در غزه ادامه خواهد یافت.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x