بهنام امینی در نشست ترجمان دانش: هرچه اطلاعات اولیا بالاتر رفته ما آسیب هایمان کمتر شده است

بهنام امینی در نشست ترجمان دانش: هرچه اطلاعات اولیا بالاتر رفته ما آسیب هایمان کمتر شده است

نشست خبری ترجمان دانش دانشکده و معاونت تحقیقات فناوری، صبح دوشنبه، ششم آذرماه ۱۴۰۲، در محل دفتر گروه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، باحضور اساتید این دانشکده و مسئولین اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان و باحضور اصحاب رسانه برگزار شد.

بهنام امینی در نشست ترجمان دانش: هرچه اطلاعات اولیا بالاتر رفته ما آسیب هایمان کمتر شده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز: دراین نشست خبری که برای اولین بار باحضور جمعی از اساتید این دانشکده و باحضور مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و رضا حیدری، از حراست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، و علیرضا توکلی ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر جهت تعامل و همکاری هر چه بیشتر بین این دو ارگان وپیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی و سلامت روان دانش آموزان برگزار شد.

بهنام امینی در نشست ترجمان دانش: هرچه اطلاعات اولیا بالاتر رفته ما آسیب هایمان کمتر شده است

ابتدا طرح پژوهشی توسط مینا حاجی هاشمی، دانشجوی دوره دکترای تخصصی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ، تحت عنوان «ارزشیابی تأثیر مداخله آموزشی آداب دیجیتالی برپایبندی به رفتار های سالم مجازی در دانش‌آموزان دبستانی خمینی شهر» ارائه شد .وی در طرح تحقیق خود به اهمیت رفتارهای سالم در فضای مجازی ،آداب دیجیتال ،پیامد های مخرب فضای مجازی وشهروند دیجیتالی.. اشاراتی کرد.

بهنام امینی در نشست ترجمان دانش: هرچه اطلاعات اولیا بالاتر رفته ما آسیب هایمان کمتر شده است

گفتنی است: این نشست خبری، با حضور دکتر مریم عمیدی مظاهری استاد راهنما، دکتر حیدری استاد مشاور، ودکتر زمانی و دکتر ابراهیمی، از اساتید این دانشکده برگزار شد.سپس حسینی کارشناس ترجمان دانش معاونت پژوهشی دانشگاه اصفهان، با بیان اینکه: وقتی هزینه ای را که ما برای پژوهش از جامعه می گیریم به عنوان بودجه یا مالیات یا هر شکل دیگر ،موظف هستیم داده های بدست آمده وتغییرات ایجاد شده را به جامعه اعلام کنیم .وی در ادامه مطلب خود افزود : وزارتخانه حدود یک سال است که به شدت روی این موضوع برنامه ریزی می‌کند که پژوهش هایی که داریم در راستای تغییر در جامعه انجام می دهیم را به جامعه اعلام کنیم و در حقیقت ترجمان دانش، معنایش در جامعه ما این است که آن دانشی که بدست می آوریم ،دانشی که در اثر پژوهش بدست می آید دانش ناب را ، تبدیل کند به یک دانش توجیبی مردم که عوام بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

بهنام امینی در نشست ترجمان دانش: هرچه اطلاعات اولیا بالاتر رفته ما آسیب هایمان کمتر شده است

حسینی ابراز داشت : این رسالتی است که به عهده معاونت پژوهشی است. ما تلاش کردیم به خوبی در طی این چند ماه انجام دهیم. وی همچنین خاطرنشان کرد: این جلسه اولین بار است دارد اتفاق می افتد ما تا الان در جلساتی شرکت می کردیم و هم رسانه وارد می شد ، که طرح های پژوهشی تمام شده بود و در نهایت محقق ما به رسانه اعلام می کرد که من این داده را بدست آوردم ، این کمبود بود و به این نتیجه رسیدم و این اخبار وارد رسانه های مختلف در جامعه می شد و به جامعه اعلام می شد .

بهنام امینی در نشست ترجمان دانش: هرچه اطلاعات اولیا بالاتر رفته ما آسیب هایمان کمتر شده است

وی افزود : برای اولین بار با ابتکار معاونت دانشکده بهداشت ، این گام را الحمدلله با قدرت برداشته وطرح پژوهشی را که در گام اول دارد وارد جامعه می‌شود اطلاع رسانی می کند یعنی ما این طرح را مبتنی بر ترجمان دانش می‌دانیم و می دانیم این طرح روی جامعه هدف دار و اثر می‌گذارد.سپس علیرضا توکلی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر ، بابیان اینکه : فکر می‌کنم این کار یک تعامل و همدلی نیاز دارد، به جهت اینکه دغدغه فکری ما مدت ها این است که باید چه کار کنیم که مشکلات برطرف شود، افزود: بنابراین با آموزش خانواده شروع کردیم. اول باید خانواده آگاه شود که چه خطراتی هست. علیرضا توکلی ابراز داشت : بنده به عنوان خانواده اولیا عرض می‌کنم، اگربا شرایطی که خودمان فراهم کردیم شرایطی که جامعه فراهم کرده گوشی در اختیار دانش آموز قرار گرفت به جهت ضرورتی که آموزش نیاز داشت ، در این شرایط باز ، متأسفانه اتفاقاتی افتاد که شاید قابل پیشگیری هم نبود.

بهنام امینی در نشست ترجمان دانش: هرچه اطلاعات اولیا بالاتر رفته ما آسیب هایمان کمتر شده است

توکلی گفت : فضا ، فضای مثبتی نبود که در اختیار دانش آموز قرار گرفت هرچند واقعا لازم و ضروری بود . الان نگرانی خانواده این است که چطور بتواند گوشی را از دست دانش آموز بگیرد یا کم رنگ کند یا حد اقل آگاهی بدهد به دانش آموزان که به چه صورت دراین فضا حرکت کنند و مراقبت کنند. رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در پایان خاطر نشان کرد : ما در آموزش و پرورش چون خودمان هم جزو اولیاء هستیم واین دغدغه را داریم ، اولا استقبال می کنیم و هر جور هست از این طرح حمایت می‌کنیم ، انشاالله که مثمر ثمر باشد. سپس محمد رضا نظریان ، رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، با بیان اینکه طرح های پژوهشی بانگاه کاربری باید باشد ، اعلام کرد: قطعاً آموزش و پرورش استان بر اساس سند تحول بنیادین یک نقشه چشم انداز چندین ساله را ترسیم کرده رویکرد پژوهشی و پژوهش میدانی بسیار مورد توجه قرار گرفته و خیلی به آن بها داده شد ه است، شش ساحت تربیتی هست و ما پژوهش های مان را داریم مستند می کنیم . وی در ادامه مطلب خود افزود: هر طرحی که به ما در کوچکترین مشکل دانش آموز ولی دانش آموز ، اولیاء ، مربیان ، مدرسه ، روش های آموزشی و پرورشی کمک می کند واقعا استقبال می کنیم .همچنین بهنام امینی، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به : آسیب در مجموعه اجرایی بخصوص در آموزش و پرورش مبنی بر کار دانش آموزان افزود : ما خیلی از طرح وبرنامه ها استارت می‌زنیم وشروع می کنیم و به انجام می رسانیم ولی مشکلاتی وجود دارد که جای بحث های علمی و پژوهشی خالی است می‌گوییم کاش تحقیقی شده بود ، برنامه‌ریزی شده بود ، مقدمه ای داشت و ما به استناد آن کار علمی تحقیقاتی مان را شروع می کردیم .امینی ابراز داشت : هرچه اطلاعات خصوصاً اطلاعات اولیا بالاتر رفته ما آسیب هایمان کمتر شده است.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x