اجتماعی استان بین الملل تصاویر حقوق بشر حوادث دین و اندیشه سیاسی

ابعادی غیر از مظلومیت غزه / حملاتی که اکنون علیه غزه در جریان است، دیوانه‌وار ترین چیزی است که دیده‌ام؛ قوی‌ترین حملات از آغاز جنگ

ابعادی غیر از مظلومیت غزه / حملاتی که اکنون علیه غزه در جریان است، دیوانه‌وار ترین چیزی است که دیده‌ام؛ قوی‌ترین حملات از آغاز جنگ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

یکی از مظلومیت‌هایی که درباره اسطوره‌ها و مردان بزرگ و تاریخ‌ساز‌، در رأس همه آنان قیام کربلا و اباعبدالله الحسین علیه السلام وجود دارد این است که روایت غالب، کم‌کم از روایت اهداف و برنامه‌ها و مدیریت بی‌نظیر اهل بیت علیهم السلام به طرف روضه‌خوانی و ذکر مصائب و بیان درد و رنج امام حسین علیه السلام و خانواده‌شان رسید.
تا جایی که اکنون، پس از سالها که از کربلا و عاشوری ۶۱ هجری میگذرد، اکثر مردم، اغلب روضه‌ها را حفظ هستند اما دو خط درباره ابعاد و اهداف کربلا نمی‌توانند گفتگو کنند!
اینگونه است که فکر و اهداف اندیشمندان و بزرگان و اسطوره‌ها به تدریج در تاریخ دفن می‌شود و مظلومیت آنها با انواع روش‌های جگرسوز و اشک‌دربیار در بین مردم و نخبگان دست به دست می‌شود. و این خود، مظلومیتش به دست موافقان و پیروانشان چندین برابر ظلمی می‌شود که در لحظه فاجعه و واقعه بر آنها رخ داده است.
بلاتشبیه بلاتشبیه بلاتشبیه
وضعیت الان غزه و طوفان الاقصی هم دارد کم‌کم به همبن سمت و رو می‌رود.
اگر دقت کرده باشید، از ۱۷ مهر، یعنی از ظهر سومین روز طوفان الاقصی تا کنون، رسانه ها فقط در حال ذکر مصیبت هستند! با نشان دادن خرابی‌ها و زخمی‌ها و کودکان زخمی و شهید شده و خانواده‌های از دست رفته و…به طوری که الان بعضی از ما، صحنه اول یک کلیپ جدید از غزه را که می‌بینیم، حتی نام خیابان و محله و کاربری آنجا را آشنا هستیم و الان فقط فاجعه جدید را در آنجا رصد میکنیم!
دیگر مطلقا سخنی از این موارد یا نیست یا درصد بسیار پایینی در گفتمان‌ها و رسانه‌های ما دارد؛
۱‌. از بعد از ۱۵ یا ۱۶ مهرماه، ابتکار جدید حماس چه بود؟
۲. مدیریت رسانه توسط آنها چگونه است؟
۳‌. چطور اینقدر مردمشان را همراه و جگردار تربیت کرده‌اند؟
۴. چرا کلیپی از غُر زدن مردم غزه و توهین به حماس وجود ندارد؟ چرا اینقدر سلحشور هستند؟
۵. مسئله آب و برق و مایحتاج عمومی را چطور مدیریت میکنند؟
۶. برنامه آنان برای از این به بعد چیست؟ فقط قرار است بنشینند تا بیینند آیا اسرائیل زمینی حمله می‌کند یا نه؟
۷. چرا هیچ پیام و سخن و موضع ناهمگون و متعارضی از مقامات آنان تا الان نشنیدیم؟
۸. علت عدم پیش‌روی بیشتر از ۴۰ کیلومتر در خاک اراضی اشغالی چیست؟ برنامه ای برای اتصال غزه به ملت بی‌پناه کرانه باختری دارند؟
۹. چرا اینقدر صبورند؟ چرا سخنگوی حماس حتی تپق نمیزند و جملاتش را چه در متن و چه در مصاحبه و پیامهای تصویری، اینقدر موزون و آهنگین میگوید؟ کجا یاد گرفته؟
۱۰.ما مردممان را برای شرایط نعوذبالله مشابه و جنگ شهری چقدر آماده کردیم؟ اصلا به فرض اگر قرار باشد ما در این جنگ شرکت کنیم، راه حلی برای اقناع عمومی طراحی کردیم؟ چون نمی‌شود فقط ذکر مصیبت کرد و انتطار داشت افکار عمومی تا آخرین قطره خون با ما همراه باشند.
۱۱. اصلا همه اینا را ولش کنید! خفن‌ترین سوال همه این است؛ چرا سکوت آسید حسن نصرالله(دامت توفیقاته) اینقدر سنگین و ترسناک و گیج کننده و خفنه؟ چرا اینقدر این سید مجاهدِ اولاد پیغمبر جذابه؟ کجا درس خونده؟ چطوری میشه اینطوری تربیت شد؟
و صدها سوال دیگر…
لطفا اگر صلاح دونستید، یه کم از ذکر مصیبت فاصله بگیرید و به جای تکیه دادن بر مظلومیت، از دانش و اقتدار و برنامه و مدیریت این عرصه هم تولید محتوا داشته باشید تا یه چیزی یاد بگیریم.
حدادپور جهرمی
غزه حماس طوفان_الاقصی

فوری
خبرنگار فاکس‌نیوز: حملاتی که اکنون علیه غزه در جریان است، دیوانه‌وار ترین چیزی است که دیده‌ام؛ قوی‌ترین حملات از آغاز جنگ.
خبرنگار الجزیره: نوار غزه شاهد شدیدترین بمباران از زمین، دریا و آسمان از آغاز جنگ است.
کانال ۱۳ عبری: ده‌ها جنگنده ارتش در آسمان غزه حضور دارند.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x