محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: زنده ماندن مادی و درخت هویت شهر اصفهان را تشکیل می دهد

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: زنده ماندن مادی و درخت هویت شهر اصفهان را تشکیل می دهد

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: زنده ماندن مادی و درخت هویت شهر اصفهان را تشکیل می دهد

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: زنده ماندن مادی و درخت هویت شهر اصفهان را تشکیل می دهد

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: ️درخت و مادی هویت شهر اصفهان را تشکیل می‌دهند.تا کنون دو بار در ماه اخیر، آب در مادی‌ها جریان پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، امروز شنبه بیست‌وهشتم مردادماه سال یک هزارو چهارصدو دو در جمع اصحاب رسانه اصفهان، به مناسبت آغاز سومین سال فعالیت ششمین شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: درخت و مادی هویت شهر اصفهان را تشکیل می‌دهند.تا کنون دو بار در ماه اخیر، آب در مادی‌ها جریان پیدا کرده است. محمد نورصالحی، ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی به زیست بهتر شهری منجر می‌شود و فرهنگ شهروندی در سایه آن ارتقا می‌یابد و عمده فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر نیز مردمی است و هنر شهرداری اصفهان این بوده که با کمک بسیار کم، این ظرفیت ها را فعال کرده است.

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: زنده ماندن مادی و درخت هویت شهر اصفهان را تشکیل می دهد

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، در ارتباط با تجلیل از خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی حوزه روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر در روز خبرنگار اعضای شورای شهر در گروه‌های سه و چهارنفره از چند روزنامه و خبرگزاری بازدید کردند و تنها به رسانه‌های شهرداری بسنده نکردیم؛ اگر مجموعه‌ای از قلم افتاده است، عذرخواهی می‌کنم اما این پیشنهاد که از همه خبرنگاران همچون دوره گذشته در یک آئین تجلیل شود، پیشنهاد خوبی است، به‌ویژه اگر این شیوه در گذشته بازتاب خوبی داشته است، آن را می‌توان ادامه داد.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: در آغاز سال سوم فعالیت شورای ششم هستیم، در این راستا مراحل انتخابات هیئت رئیسه را پشت سر گذاشتیم و کار بدون وقفه ادامه دارد، و از ابتدای سال سوم با همراهی بیشتر شهروندان با توان و انرژی بالاتر به نیازهای شهر خواهیم پرداخت در این راستا به دنبال برطرف‌کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خدمت‌رسانی به مردم این کلان‌شهر هستیم.

محمد نورصالحی، در رابطه با همکاری سایر دستگاه ها با شهرداری افزود: انجام بسیاری از کارها در کلانشهری مانند اصفهان به همکاری سایر دستگاه‌ها نیازمند است و یکی از این اقدامات احیای “دولتخانه صفوی” است که از گذشته دور مدنظر بوده است ولی به رقم قابل توجهی اعتبار نیاز دارد که امیدواریم محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان،در مورد محور تاریخی چهار باغ گفت: پیاده‌راه محور تاریخی چهارباغ بستری برای استفاده خانواده‌ها است،در حالی که برخی عقیده داشتند این محور باید از شکل کنونی خود خارج شود، شهرداری و شورا مکاتبه‌های زیادی با مراجع مختلف داشتند و تاکید کردند که این محیط مناسب برای خانواده‌ها می باشد و نباید از مردم شهر گرفته شود.

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: زنده ماندن مادی و درخت هویت شهر اصفهان را تشکیل می دهد

محمد نورصالحی، در ارتباط با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی مترو و مورد مترو شاهین شهر گفت: در سراسر کشور برای راه‌اندازی مترو باید کار مطالعاتی قوی انجام شود و سپس برای تصویب در شورای ترافیک مورد بررسی قرار گیرد، در این راستا مصوبه خط یک مترو اصفهان نیز تا ایستگاه قدس (فلکه دانشگاه صنعتی) است.تصال خط قطاری شهری اصفهان به شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و بهارستان مطلوب است ولی با توجه به اینکه هزینه احداث مترو بسیار سنگین است، این شهرها باید از دولت کمک بگیرند.

شهرداری شاهین‌شهر انتظار دارد، اصفهان خط یک مترو را تا مسیر جاده شاهین‌شهر ادامه دهد که با توجه به هزینه‌های سنگین مترو شهر اصفهان و اینکه آن مسیر خارج از محدوده شهر قرار دارد، این کار امکان‌پذیر نیست. در این راستا سال گذشته جلسه‌ای در استانداری برگزار شد، هزینه خط یک مترو از ایستگاه قدس تا شاهین شهر ۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، بر این اساس مقرر شد شهرداری‌های اصفهان و شاهین‌شهر و همچنین صنایعی که در این مسیرها قرار دارند، هر کدام سه هزار میلیارد تومان از اعتبار آن را تأمین کنند، این مهم هر چند مورد قبول مدیریت شهری اصفهان بود اما تاکنون عملیاتی نشده است. شاهین شهر برای ادامه مسیر خط یک مترو مصوبه لازم را گرفته است، در ابتدا لایحه‌ای به تصویب رسید که خط مترو شاهین‌شهر از کنار اتوبان معلم به شهر اصفهان متصل شود، اما مطلوب نبود از این رو آنها بار دیگر مصوبه جدید گرفتند. اگر شاهین‌شهر توانایی اجرای ادامه مترو تا این شهر را ندارد، می‌تواند از طریق نماینده خود در مجلس از دولت کمک بگیرد.

وی افزود: مدیریت شهری اصفهان طرحی را برای ادامه خط یک مترو از ایستگاه قدس تا میدان دانشگاه صنعتی آماده کرده است اما هنوز مصوبه وزارت کشور را ندارد.

وی با بیان اینکه برای پنج کیلومتر از مسیر خط یک مترو مقابل بیمارستان امام حسین (ع) و منطقه صنعتی امیرکبیر تا دهنو پنج ایستگاه پیش‌بینی شده است، و در این راستا طراحی‌های لازم انجام و تجهیز کارها هم در سال ۹۶ شکل گرفت اما مدیریت بعدی که فعالیت خود را آغاز کرد چون مصوب نبود، صلاح ندید که آن را کار ادامه دهد به همین دلیل منجر به فسخ قرار داد شد.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون آب در شورا گفت: در موضوع آب و جریان زاینده رود در سطح ملی جلساتی را برگزار و مکاتباتی نیز انجام شده است؛ در این راستا پیگیر اختصاص حقابه پنج هزار هکتار فضای سبز و ۳۰۰ کیلومتر مادی از زاینده‌رود هستیم که به‌تازگی این مهم از سوی استانداری پذیرفته شده و در کارگروه فضای سبز شهر به رسمیت شناخته شده است، بر این اساس موضوع به شرکت آب منطقه‌ای ابلاغ شد که در زمان رهاسازی آب این حقابه هم احیا شود، البته مطالبه‌گر حقابه محیط زیست و باتلاق گاوخونی نیز هستیم.

نورصالحی با بیان اینکه کارشناسان معتقدند موضوع آب بی دلیل مسئله اجتماعی شده است در این راستا دنبال حل مسئله آب اصفهان با راه حل فنی هستیم، افزود: احداث تونل کوهرنگ از سال ۷۳ آغاز و در طول ۲۰ سال اجرا شده است بر این اساس از سال ۸۹ آب در آن رها شده است، اما اجازه پمپاژ آب داده نمی‌شود و با اینکه مسائل فنی رفع شده اما بی دلیل تبدیل به مسائل اجتماعی پیچیده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، در ادامه افزود: در این راستا دغدغه داریم که اگر آب از دریا به استان رسید، آبی که از زاینده‌رود منتقل می‌شد به خود زاینده رود برگردد.زنده ماندن مادی و درخت هویت شهر اصفهان را تشکیل می دهد.

محمد نورصالحی، در رابطه با کمسیون خانواده در شورا با اشاره به تشکیل شورای مشورتی بانوان از سوی شهردار اصفهان ادامه داد: با اشاره به تشکیل شورای مشورتی بانوان از سوی شهردار اصفهان افزود: در آغاز سال سوم فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان، کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شکل گرفت بر این اساس پنج نفر از اعضای شورا، عضو این کمیسیون هستند، در این راستا فعالیت‌ها در این حوزه‌ها با انسجام بیشتری پیگیری و انجام می‌شود. شورای اسلامی شهر در این موضوع دخالتی ندارد اما عضو بانوی شورای اسلامی شهر با این شورای مشورتی همکاری دارد تا نکات حوزه بانوان را به این شورا منتقل کند. در آغاز سال سوم فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان، کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شکل گرفت بر این اساس پنج نفر از اعضای شورا، عضو این کمیسیون هستند، در این راستا فعالیت‌ها در این حوزه‌ها با انسجام بیشتری پیگیری و انجام می‌شود.

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: زنده ماندن مادی و درخت هویت شهر اصفهان را تشکیل می دهد

در پایان محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، در رابطه با سوال خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، از برکنار کردن مسئول فرهنگی و تفریحی و تخلفات وی، در مورد حیف و میل اموال بیت المال و اینکه با نصب بنرها به تمامی خبرنگاران، اهانت شده بود شورای شهر و حتی دادستان اصفهان، هیچ برخوردی با این فرد نداشتند توضیح داد و گفت: در صحبت‌های خود قضاوت کردید، قضاوت کار سختی است، چراکه اشتباه از هر کسی سر می‌زند اما اینکه بدون اطلاع از جزئیات مجموعه را محکوم و قضاوت کنید، اشتباه است. هرچند ممکن است در زمینه برخی از فعالیت‌های فرهنگی نقاط ضعفی وجود داشته باشد ولی باید بر نقاط قوت هم تاکید داشت و کاستی ها را اصلاح کرد. کارنامه مدیریت شهری در حوزه فرهنگی مطلوب بوده است، در این راستا توانسته نهادهای مردمی را فعال کند، در واقع بیشتر برنامه‌ها و رویدادهای شهری با مشارکت و فعالیت نهادهای مردمی برگزار می‌شود که حرکت بزرگی را با هزینه‌های اندک شکل داده‌اند. در حوزه فرهنگی، هیچ حیف و میل بودجه‌ای صورت نگرفته است. تاکید این شورا بر همه حوزه‌های شهری است و بودجه فعالیت فرهنگی شهرداری حدود ۲ هزار میلیارد تومان است. ۹۰ درصد از بودجه فرهنگی شهرداری به فعالیت و پروژه‌های عمرانی این حوزه اختصاص دارد. ریز تمام هزینه‌های انجام شده در حوزه فرهنگی شهرداری ثبت شده و برای همگان بویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه قابل دسترس است و اکنون ۳۲۰ پروژه عمرانی توسط شهرداری در حال انجام است که بیشتر آنها نیز در محلات اجرا می شود. محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، در مورد اهانت به خبرنگاران با اشاره به پیام‌های منتشر شده بر تابلوهای شهری با موضوع رسانه گفت: در این موضوع تشبیه انجام نشده و پیام‌ها استعاره‌ای در نظر گرفته شده بود که البته مناسب و جالب هم نبود. اگر نقاط ضعفی در حوزه فرهنگی شهرداری وجود داشته باشد باید احصا و برطرف و نقاط قوت نیز تقویت شود ولی این تابلوها را کمیته فرهنگ شهروندی طراحی و اجرا کرده بود و ارتباطی به معاونت فرهنگی شهرداری نداشت. عملکرد کمیته شهروندی و انتخاب موضوع، تیتر، طرح و گرافیک پیام‌های فرهنگی را معاون فرهنگی شهردار انتخاب نمی‌کند، بلکه کمیته فرهنگ شهروندی این کار را بر عهده دارد و این مجموعه از قبل فعال بوده است و فعالیت آن نیز ادامه دارد. کمیته فرهنگ شهروندی ظرفیت خوبی برای توسعه فرهنگ شهروندی است و از گذشته کارهای خوبی انجام داده، هرچند انتقاداتی نیز درباره تابلوهای شهری با موضوعات فرهنگ شهروندی وجود دارد که باید بهتر از این عمل شود. مقرر شده کمیسیون فرهنگی شورا اسلامی شهر اصفهان نشستی را برای بررسی نقاط قوت و ضعف کمیته فرهنگ شهروندی برگزار کند.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x