نخستین نشست اعضای تشکل ملی شهید حسن باقری با دبیر ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر کشور

دکتر وحید شکاری مسؤل ساماندهی رصدملی غرب استان تهران گفت : نشست اعضای تشکل ملی شهید حسن باقری با دبیر و مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد.

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری احوال نیوز :

طی دیدار اعضای تشکل شهید باقری با دبیر ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر کشور مسؤل تشکل شهید باقری بیانیه ای را صادر کرد.

متن بیانیه مسؤل تشکل شهید باقری به این شرح است :

✨﷽✨🔹

جناب آقای قربانی امین مسؤل تشکل رصد ملی کشور گفت: تشکل شهید باقری با ستاد‌های امر به معروف استان‌ها همکاری و هم افزایی خوبی دارد.

🔹 راهبرد اصلی ما مطالبه گری فرمایشات رهبر معظم انقلاب و حقوق عامه مردم و روش کارمان سازماندهی و به کارگیری ظرفیت‌های مردمی و نیرو‌های انقلابی برای انجام مطالبه گری از مسئولان است.

🔹 وظیفه و مأموریت این تشکل رصد و بررسی وضعیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مدیران است.🔸 گفتنی است؛ در بخشی از این نشست تعدادی از اعضای تشکل به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

خلاصه جلسه و مصوبات تشکل شهید حسن باقری یکشنبه ۲۲/ ۰۵/ ۱۴۰۲ دبیر ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر کشور :

نخستین گام مطالبه گری از دستگاه‌ها را شناخت صحیح وظایف و مسئولیت‌های آن‌ها دانست و تصریح کرد: البته مطالبه‌گری نباید به گونه‌ای باشد که سبب سیاه نمایی علیه نظام شود چراکه این خودش از منکرات است و اصل مطالبه گری، مبارزه با فساد و… را باید فریاد زد، ولی در بحث مصادیق نباید بدون مستندات کافی وارد شد.

دبیر ستاد امر به معروف از پیگیری اخذ مجوز برای تشکل‌های مردمی از وزارت کشور خبر داد و گفت: برای تسهیل در صدور مجوز راه‌هایی پیش بینی و بزودی از درگاهی اختصاصی رونمایی می‌شود.اهداف جلسه :تشکل‌ها به صورت تخصصی وارد عرصه مطالبه گری شده و ضمن شناسایی ضعف‌ها، راهکار‌های رفع ایرادات را نیز بیان کنند، گفت: مطالبه گری کار تخصصی است که آدابی دارد و باید این آداب رعایت شود.مصوبات ✅ پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها از مهمترین معروفات است.

🔻 مصوباتی که دبیر ستاد امر به معروف در جمع اعضای تشکل ملی شهید باقری فرمودند :

🔹بایدها و نبایدها و معروفات و منکرات هر دستگاه متفاوت است. برای نمونه از مهم ترین معروفات وزارت راه و شهرسازی تلاش برای گسترش افقی شهرها است.

🔹 فرار مالیاتی از مشکلات و منکرات مهم کشور است. برخی از شرکت‌ها و افراد هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند که نسبت به آن‌ها اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد.

🔹 درست است ستاد امر به معروف در مقام تصمیم گیری قرار ندارد، ولی مطالبه‌گر است و باید به سمت چنین مطالبات کلانی از دستگاه‌ها برویم.

🔹 تشکل‌ها به صورت تخصصی وارد عرصه مطالبه گری شده و ضمن شناسایی ضعف‌ها، راهکار‌های رفع ایرادات را نیز بیان کنند.

🔹 از مسائلی که تشکل‌ها می‌توانند پیگیری کنند این است که اجازه ندهند مسئولان قول‌هایی که توان انجامش را ندارند، به مردم بدهند.

🔹 اصل مطالبه گری، مبارزه با فساد و… را باید فریاد زد، ولی در بحث مصادیق نباید بدون مستندات کافی وارد شد.

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x