اجتماعی استان بهداشت بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه حقوق بشر سیاسی

حرکت جهادی و خیرخواهانه برای تهیه سرپناه یک خانواده در قرچک

به همت قرارگاه جهادی ، فرهنگی و اجتماعی شهدای مقاومت خانواده ای که به دلیل مشکلات توانایی تهیه ودیعه مسکن و اجاره بها برای خانه را نداشتند ، مشکلشان برطرف شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش مسؤل روابط عمومی قرارگاه جهادی فرهنگی اجتماعی شهدای مقاومت یک مسکن برای یک خانواده در قرچک به همت قرارگاه جهادی فرهنگی اجتماعی شهدای مقاومت ساخته شد.

ابولفضل فتحی نسب فرماندهی قرارگاه جهادی فرهنگی اجتماعی شهدای مقاومت که با دیدن این خانواده دست به خیر شد تا برای کمک به این خانواده کاری انجام دهد، دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد:«صاحبخانه پول پیش و اجاره این خانواد ۴ نفره را زیاد کرده بود و آنها قادر به پرداخت مبلغ موردنظر نبودند و با داشتن ۲ فرزند اسباب‌شان را جمع و زندگی در جاده ای درشهرک کارگر شهرستان قرچک ساکن شده بودند.

سقف‌ و سایه‌بان زندگیشان یک پتو بود و همانجا روزگار می‌گذرانند.»گفتنی است باکمک خیرین و قرارگاه جهادی فرهنگی اجتماعی شهدای مقاومت یکسال اجاره بهاء؛و ودیه مسکن این خانواده پرداخت شد.

امیدواریم در وحله اول هیچ خانواده ای بدون سقف نماند و هیچ پدر و مادری شرمنده فرزندانش نشود.دوم این که اگر با دیدن این صحنه ها و خانواده ها مسئولی از خواب بیدار نمیشود باید به یاد داشته باشد که روزی پاسخگوی کسی باشد که وقتی نامه ها و خطبه هایش را در نهج البلاغه می خوانیم میبنیم فرق دلسوزی برای مردم و برای جیب خود فقط چند اسکناس و سکه نیست فاصله ایست از زمین تا آسمان.

و در اخر اگر خانواده های کم بضاعت یا بی بضاعتی می شناسید در حد توان دستشان را بگیرید چون این شرایط اقتصادی برای آنان کمر شکن تر است .و خداوند در کلام و الله مجید می گوید رحم میکنیم به مردمی که به هم رحم میکنند.

عمده این صحنه ها مربوط به کودکان کار ، زباله گرد ها و افرادی است که در دام اعتیاد گرفتار شده اند و در حال تکدی گری یا جمع آوری زباله ها هستند.

ای قوم به حج رفته کجایید ….؟در طول روز اگر در سطح شهر قدم بزنیم به خصوص در حاشیه های شهر با صحنه های غم انگیزی رو به رو می شویم که دل هر انسانی را به درد می آورد .

اما یکی از دردناک ترین تصاویری که اخیرا بسیار بیشتر به چشم می خورد خانواده هایی هستند که دیگر توانایی تهیه سقفی برای خودشان ندارند و در کنار خیابان ها و پارک ها با بچه هایشان زندگی را میگزرانند . البته گر بشود نامش را زندگی گذاشت ( بیشتر فقط نفس کشیدن است)یکی از این خانواده ها در قرچک به لطف و تلاش های خیرین و قرارگاه جهادی فرهنگی اجتماعی شهدای مقاومت از وضعیت بد برای مدتی رهایی یافت.

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x