اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده سیاسی مرکزی

مرتضوی استاندار اصفهان: ۱۴۷ هکتار زمین جهت ساخت مسکن در شاهین شهر تحویل مسکن و شهرسازی شد

مرتضوی استاندار اصفهان: ۱۴۷ هکتار زمین جهت ساخت مسکن در شاهین شهر تحویل مسکن و شهرسازی شد

مرتضوی استاندار اصفهان: ۱۴۷ هکتار زمین جهت ساخت مسکن در شاهین شهر تحویل مسکن و شهرسازی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، نشست خبری با سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، در محل سالن استانداری برگزار گردید. در این نشست خبری استاندار اصفهان گفت: رویکرد دولت سیزدهم توجه به مردم در تمام کشور در مناطق کم برخوردار به سمت مناطق برخوردار می باشد ، که در استان اصفهان هم همین برنامه را پیش رو داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: سعی شده است که با تشکیل  منظم جلسات ستاد تسهیل در استان برنامه ریزی منسجم برای بازگشت واحد های تولیدی انجام بشود ؛ که در این ایام ۲۱۹ واحد راکد را به چرخه تولید برگردانده ایم. و در این رابطه هشت هزار میلیارد نیز پرداخت شد.

مرتضوی استاندار اصفهان: ۱۴۷ هکتار زمین جهت ساخت مسکن در شاهین شهر تحویل مسکن و شهرسازی شد

استاندار اصفهان ادامه داد: تا این مدت در استان ۱۷۰۰ واحد کسب و کارهای خانگی مورد حمایت واقع شده است، همچنین در این ارتباط پروژه های پیشران اسکان را غفلت نکرده ایم.

وی با بیان اینکه در مصوبات ؛ در بحث های زیر بنایی ، مسکن ، آموزش و پرورش ،فرهنگی ، ورزشی ، راه، بهداشت رفاهی تصمیم گیری انجام گرفته ، و به ترتیب درحال انجام است ، بعضی مصوبات تمام شده و بعضی درحال انجام است و در ادامه  مسیر همه مصوبات به سرانجام می‌ رسد .

مرتضوی استاندار اصفهان: ۱۴۷ هکتار زمین جهت ساخت مسکن در شاهین شهر تحویل مسکن و شهرسازی شد

سید رضا مرتضوی در ارتباط با بنگاه های اقتصادی اضافه کرد: از دیگر حوزه هایی که ما به آن  توجه کردیم ، حوزه اقتصادی  است لازم به ذکر است شرایطی که استان و دولت را رئیس جمهور تحویل گرفت که شرایط ناگواری بود و در استان خودمان داشته ایم که بنگاه های اقتصادی که فعالیتش متوقف شده بود . سعی شد با تشکیل  منظم جلسات ستاد تسهیل برنامه ریزی منسجم برای بازگشت این واحد ها انجام بشود ؛ در این ایام ۲۱۹ واحد راکد را به چرخه تولید برگردانده ایم ، هرهفته چندین جلسه تشکیل شد که حاصل آن ۱۳۹۶ مصوبه لازم‌الاجرا در امور بانکی و غیر بانکی بود و ۹۵۰ واحد تولیدی و کشاورزی رفع گرفتاری شده که ۲۱۹ راکد شده بودند و توقف داشتن که بابت بازگرداندن این واحد ها حدود ۶۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است .

سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در رابطه با تسهیلات بانکی ادامه داد: نزدیک ۷۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از رونق تولید تبصره ۱۸ درقالب سرمایه در گردش پرداخت شده ؛ تلاش کردیم رویکرد ایجادی و توسعه ای در حوزه استفاده از ظرفیت بانکی  را در استان تقویت بکنیم جلسات متعددی با شورای هماهنگ بانک ها  برای اینکه این تغییر رویکرد اتفاق بیفتد داشتیم و نزدیک ۱۷۳۰ کسب کار خرد کار خانگی و کسب و کار‌ روستایی مورد حمایت قرار گرفته است.

مرتضوی استاندار اصفهان گفت: نزدیک به ۱۶۰۰‌ میلیارتومان تسهیلات بانکی داده شد. طبق گزارشی که حوزه اقتصادی داده ، حدود ۲۷۰۰ اشتغال دراین بخش ایجاد شده است ، بعضی از پروژه های پیشران استان ما با جلساتی که با رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور  داشته ایم  ؛ هرهفته ما شاهد تعداد جلسات متعددی هستیم که  بعضی به ۷ یا ۸ جلسه در سطح ملی برای پیگیری  مسائل استان میرسد بعضی از این کار ها هم  که در این دوره اتفاق افتاد جز شاهکار ها بود و تشکر میکنم از شهرداری بخش معاونت عمرانی راه وشهرسازی بنیاد مسکن  که  کمک کردن گره های چندین ساله باز شود  مشکلات زمینهای علی آباد و کلنگان حل و تعیین تکلیف گردد. 

که سالها  این مسئله حل  نشده مانده بود و برای مردم آن منطقه با تصمیم های اتخاذ شده مشکلات حل شد و ۱۰۰۰ خانواده در آنجا  بعد از ۴۷ سال روی آرامش را به خود دیدند . همچنین طرح شهر کاشان را که مدتها قبل از دولت های قبل حل نشده بود، بعد از ۱۰سال ابلاغ  کردیم.

مرتضوی استاندار اصفهان: ۱۴۷ هکتار زمین جهت ساخت مسکن در شاهین شهر تحویل مسکن و شهرسازی شد

سید رضا مرتضوی در ارتباط با حوزه آموزش و پرورش استان اظهار کرد: درحوزه مدارس و نوسازی مدارس تلاش های زیادی شده است. و رویکرد ما این است که آموزش و پرورش باید به سمت آموزش های فنی حرفه ای برود ما در شورای آموزش و پرورش استان با یک برنامه منظم جلسات تشکیل شد و بنده تاکنون در همه جلسات حضور داشتم و در این خصوص سعی کردیم یک رویکرد کاملا تصمیم گیری و عملیاتی را داشته باشیم و با پشتیبانی خیرین مدرسه ساز در یک فقره ۳۲ واحد فنی حرفه ای مورد حمایت قرار گرفت که ۴۰۰ میلیار تومان قرارداد بین خیرین قراراد آن هم امضا شد .

۱۰۱ طرح آموزشی استان تکمیل که تا آخر شهریور ماه به سرانجام خواهد رسید. قریب بر ۹۰۰ میلیارد در این حوزه مصوب شد که بتوانیم بخش هایی از این مصوبات که زمین مانده بود ومدارس نیمه تمام که خیر سهم خود را انجام داده و دولت باید سهم خودش را انجام می‌داده ،  را به سرانجام برسانیم.

 تا به حال قریب به ۲۰۰۰ کلاس درس استاندارد سازی شد ، شرایط گرمایشی مناسب برایش فراهم شد ؛ ساخت و تکمیل طرح آموزشی در استان شروع شد و بعضی از این کلاس ها آماد‌ه تحویل است  که تعدادی درپایان شهریور و تعدادی در بهمن ماه به سرانجام خواهد رسید۰

در بخش راه  درسفر رئیس جمهور به استان اصفهان بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد در حوزه راه و شهرسازی  مصوبه داشتن که  ۲۷ قرارداد را راه و شهرسازی منعقد کرده  و ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی جدید به استان اضافه می‌شود.

 دربحث نهضت ملی  مسکن ‌ سهم استان ما برآورد شده که ۲۰۳ هزار واحد مسکونی یعنی سالانه حدود ۵۰۰۰۰ واحد مسکونی  را باید برنامه ریزی کنیم.

مرتضوی استاندار اصفهان: ۱۴۷ هکتار زمین جهت ساخت مسکن در شاهین شهر تحویل مسکن و شهرسازی شد

سید رضا مرتضوی در ارتباط با ساخت مسکن ملی گفت: این مسئله به این معنا نیست که سالی ۵۰ هزار واحد افتتاح کنیم قطعا  یک واحد در یک سال به سرانجام نمی رسد، بلکه  برنامه ریزی این است که  سهم استان را به نتیجه برسانیم. در ثبت نامی که انجام شده بالغ بر ۴۲۰ هزار نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کردنده اند و در پالایشی که انجام شده عدد بین ۱۳۰ تا زیر۱۵۰ هزار ثبت نامی شرایط استفاده از نهضت ملی مسکن را داشته اند.

استاندار اصفهان، در رابطه با بافت های فرسوده ادامه داد : برای بازآفرینی شهرها برای مناطق هدف تصمیم گیری داشتیم که تلاش شده با یک نگاه متواضع به بحث باز آفرینی شهری طرح را جامع ببینیم و نگاه به آموزشی،و فضای سبز ، شبکه های خدماتی این مناطق را مد نظر داشته باشیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: مدیریت استان به آب استان توجه ویژه ای داشته و دارد. در حوزه پساب یک ظرفیت ۲۰۰ میلیون متر مکعب را جایگزین صنعت خواهیم کرد، که در این حوزه بالغ بر ۱۰۰ میلیون متر مکعب می تواند تعادل بخشی در سطح استان شود.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x