اجتماعی استان اصفهان بهداشت تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده مرکزی

مرتضی حاجی کاظمی در نشست خبری: در شهرهای بالای ۲۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی خدمات درمانی رایگان است

مرتضی حاجی کاظمی در نشست خبری:در شهرهای بالای ۲۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی خدمات درمانی رایگان است

مرتضی حاجی کاظمی در نشست خبری:در شهرهای بالای ۲۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی خدمات درمانی رایگان است

مرتضی حاجی کاظمی در نشست خبری:در شهرهای بالای ۲۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی خدمات درمانی رایگان است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، به مناسبت هفته تامین اجتماعی نشست خبری، با مرتضی حاجی کاظمی، سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان، در محل سالن این اداره با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید. در این نشست خبری مرتضی حاجی کاظمی گفت: درحال حاضر در استان اصفهان ۳.۳ بیمه پرداز و یک مستمری بگیر داریم و این یکی از مشکلات سازمان تأمین اجتماعی است، درحالی که حداقل باید ۱۰ سال دیگر به این نقطه می‌رسیدیم، اما اکنون چالش بزرگ ما تامین منابع یک صندوق بین نسلی است.

مرتضی حاجی کاظمی،گفت: دفترچه های کاغذی و تحقق نسخه الکترونیک از مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی است که علاوه بر کاهش حضور، از اتلاف وقت مراجعه و صرف هزینه های بالای کاغذ و چاپ دفترچه جلوگیری شده است.

درحال حاضر در استان اصفهان ۳.۳ بیمه پرداز و یک مستمری بگیر داریم و این یکی از مشکلات سازمان تأمین اجتماعی است، درحالی که حداقل باید ۱۰ سال دیگر به این نقطه می‌رسیدیم، اما اکنون چالش بزرگ ما تامین منابع یک صندوق بین نسلی است. چون ما بین نسلی هستیم هر حق بیمه‌ای که دریافت می‌شود به افرادی پرداخت می‌شود که سال‌های قبل حق بیمه پرداخت کرده است، در عین حال که نسبت بیمه پرداز به مستمری بگیر ۳ در استان مشکل ایجاد می‌کند.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان تأمین اجتماعی حذف دفترچه‌های کاغذی و نسخه الکترونیک است که با این اقدام زمان و هزینه بسیار زیادی کم شد، و در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از نسخ الکترونیکی صادر و پرونده الکترونیک درآمد محقق می‌شود.

مرتضی حاجی کاظمی در نشست خبری:در شهرهای بالای ۲۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی خدمات درمانی رایگان است

حاجی کاظمی افزود: حدود ۶۷ درصد جمعیت استان اصفهان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه شده و مستمری بگیر و افراد تبعه آنها تحت پوشش این سازمان هستندکه در شهرهای بالای ۲۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی خدمات درمانی رایگان است

حاجی کاظمی مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: جمعیت مستمری بگیران این سازمان در استان اصفهان ۳۶۰ هزار نفر می باشد که مستمری بگیران با افراد تبعه ، جمعیتی نزدیک به ۶۵۰ هزار نفر می‌شوند. مستمری بگیران نیز اعم از بازنشسته، از کار افتاده و بازماندگان هستند.

همچنین فعالیت ۴۴ شعبه تأمین اجتماعی در استان اصفهان، را داریم که در هر شهرستان هم یک شعبه داریم، همچنین دو شعبه اقماری و ۱۶ کارگزاری رسمی نیز در استان داریم.

برای تغییر مراجعات حضوری به غیرحضوری گام‌هایی برداشته شد و در سال‌های آینده به طور کامل به این هدف خواهیم رسید، ضمن اینکه درحال حاضر نیز بار مراجعه زیادی از سازمان تأمین اجتماعی کم شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان، به یکی دیگر از مشکلات سازمان تأمین اجتماعی اشاره و اعلام کرد: به جزء دیونی که دولت‌ها پرداخت نکرده و حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان است، نزدیک ۴۰ هزار میلیارد تومان بدهی کارفرمایان است که این موارد برای تأمین منابع سازمان تأمین اجتماعی مشکل ایجاد می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی در صحبت از سامانه CRM و تلفن ۱۴۲۰ برای پاسخگویی به مردم و اپلیکیشن برای طرح مشکلات و رسیدگی به موضوعات مطرح، به وضعیت بیمه اتباع بیگانه پرداخت و افزود: افراد غیرایرانی دارای کارت اشتغال و اقامت قانونی، از همه شرایط بیمه برخوردار می شوند.. قبلاً باتوجه به کارت اشتغال صادر شده، سهمیه استان ۲۰۰ هزار نفر بود، ما ۱۲ هزار نفر بیشتر ثبت نام بیمه نداشتیم.

در ارتباط با پوشش بیمه ای ادامه داد: میانگین پوشش بیمه‌ای در کشور ۵۲ تا ۵۳ درصد است، اما در استان اصفهان ۶۷ درصد یعنی ۱۵ درصد بیشتر از کشور است.مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد:

سپس محمد رجالی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، گفت: باتوجه به اینکه عمر طبیعی بیمارستان شریعتی تمام شده است، پیشنهاد یک بیمارستان جایگزین داده شده که زمین آن هم خریداری شده، ولی بیشتردارای مشکلات فنی است.در حال حاضر در مرحله دریافت مجوزها از دانشگاه علوم پزشکی و آماده سازی نقشه‌های بیمارستان میلاد در اصفهان هستیم ،اگر تا اواخر امسال نقشه‌های بیمارستان آماده شد با اعتبارات خوب سازمان تأمین اجتماعی کلنگ آن به زمین زده می‌شود و طی چندسال آینده جایگزین بیمارستان شریعتی با ۴۲۰ تخت خواب خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۰ در بخش درمان مستقیم ۶۶ هزار بستری، ۴۰ هزار عمل جراحی و ۴۳ میلیون ویزیت سرپایی داشتیم، افزود: در بیشتر شهرستان‌ها درمانگاه عمومی یا پلی کلینیک داریم و با ۴ هزار مرکز درمانی در استان نیز قرارداد داریم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ادامه داد: در دو ماهه اول امسال ۷۳۹ هزار ویزیت در بخش سرپایی داشتیم که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است، که در این مدت ۶ هزار و ۷۳۹ عمل جراحی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد داشته است.

بیمارستان شریعتی رتبه اول کشور را با ۳۱ هزار و ۸۰۰ بستری دارد. بیمارستان غرضی در رتبه نهم و فاطمه الزهرای نجف آباد در رتبه شانزدهم قرار دارد. بیمارستان شریعتی همچنین رتبه اول اعمال جراحی را داشته است.

رجالی ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم، در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵ میلیون ویزیت سرپایی را خرید خدمت کردیم و تعداد صورت حساب‌های بستری ۲۸۵ هزار مورد بوده است.

و در درمان مستقیم و غیرمستقیم ۳۱ هزار میلیارد ریال در استان هزینه کرده ایم، و نشان می دهد که هزینه رشد ۴۲ درصدی نسبت به سال ۹۹ داشته است.

درمانگاه تأمین اجتماعی دولت آباد در هفته تامین اجتماعی افتتاح می‌شود، همچنین ارتقا هتلینگ در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها از سال گذشته آغاز شده است. می در پایان گفت: بخش جراحی قلب بیمارستان شریعتی نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان امسال این بخش راه اندازی شود.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x