اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

محسن گلابی: ۵۱ خودرو و دستگاه جدید امدادی و چند ایستگاه جدید آتش نشانی به اصفهان اضافه شد

محسن گلابی: ۵۱ خودرو و دستگاه جدید امدادی و چند ایستگاه جدید آتش نشانی به اصفهان اضافه شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان: ضریب ایمنی شهر افزایش یافت

۵۱ خودرو و دستگاه جدید امدادی و چند ایستگاه جدید آتش نشانی به اصفهان اضافه شد

پایگاه خبری احوال نیوز ، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ۵۱ خودرو و تجهیزات جدید برای تقویت و ارتقای سطح خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر اصفهان خریداری شده است که با اضافه شدن آنها به ناوگان ضریب ایمنی شهر اصفهان افزایش می یابد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محسن گلابی در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران در هفتاد و ششمین نشست از سلسله نشست های خبری «سه شنبه ها با رسانه» با اشاره به اینکه در چندسال گذشته ۲۰ دستگاه شاسی ایسوزو، هشت دستگاه شاسی اسکانیا، ۱۰ چرخ فوق سنگین برای امداد و نجات، تعدادی موتورسیکلت و چهار دستگاه خودروی سواری برای این سازمان خریداری شده که مجموعا تعداد دستگاه‌ های خریداری شده ۵۱ مورد است، اظهار کرد: از مجموعه تجهیزاتی که به آتش نشانی افزوده شده است می توان به خرید یک خودروی نجات که ظرف چند ماه آینده به سیستم اضافه می شود، اشاره کرد.   

وی با بیان اینکه خرید اتوبوس در مرحله مناقصه است تا به ستاد فرماندهی سیار تحویل شود، گفت: ۴ دستگاه خودرو نیز در اختیار روسای ایستگاه های آتش نشانی قرار داده شده است.   

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای تردد موتورها مجوز گرفته شده و در صورت تاسیس یگان امدادی، از این موتورها استفاده می شود.  

وی با اشاره به اینکه اگر برای خرید تجهیزات جدید به موقع اقدام نکرده بودیم ارزش ریالی این وسایل که در زمان خرید حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود اکنون به بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده بود، گفت: البته اگر زمین ها و اماکن در تملک را هم در نظر بگیریم درمی یابیم در این چندسال رقم بسیار خوبی در زمینه ایمنی مردم از سوی شهرداری هزینه شده است.

*خرید تویوتاهای هایلوکس برای عبور از مکان های صعب العبور

وی با اشاره به اینکه خرید ۱۱ تویوتا شاسی بلند هایلوکس در دستور کار است که در نوروز ۲ دستگاه در کوه صفه مستقر کردیم و برای عبور از مکان های صعب العبور قابل استفاده است، اظهار کرد: در چندسال گذشته تجهیزات فردی آتش نشانان در حوادث و حریق نیز افزایش یافت، تعداد ۵۰۰ دستگاه اور شلوار حریق خریداری شده و در حال توزیع هستیم. ۵۰۰ جفت دستکش حرفه ای در اختیار آتش نشانان قرار گرفت، همچنین تعدادی هود و چکمه تحویل شد و تعدادی نیز در حال پیگیری است. تعدادی کلاه ضدانفجار و وسایل دیگر نیز در حال خریداری است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا کفش ایمنی خریداری، لباس استحقاقی و لباس های ورزشی هم تحویل شده است. همچنین یک سری وسایل مثل نیم ست های هیدرولیک خریداری و در انبار مستقر است که با آمدن خودروهای اطفائیه جاسازی می شود.

*افزایش دستگاه ها و تجهیزات آتش نشانی به ۲۱۱ دستگاه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: با احتساب ۵۱ خودرویی که به سازمان اضافه کردیم تعداد خودروها به ۲۱۱ دستگاه رسید. علاوه بر این ۲۷ موتورسیکلت نیز در اختیار آتش نشانی است.

گلابی با اشاره به اینکه هم اکنون در آتش نشانی چند دستگاه نردبان و لدر وجود دارد، گفت: چهار دستگاه لدر و نردبان ۵۶ متری در اختیار ماست که درصددیم دو دستگاه نردبان ۴۲ متری جدید هم اضافه کنیم. 

*افتتاح ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان برای پوشش دهی کامل تر شهر

گلابی گفت: ظرف چند روز آینده ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان، افتتاح می شود که یکی از منحصر به فردترین ستادهاست؛ ویدئو والی که در این ستاد نصب شده بیش از ۴۰ مانیتور را شامل می شود که می توان کل سطح شهر را پوشش داد.

وی بیان کرد: همچنین سیستم های جدید ارتباطی، فضای منحصر به فرد ۴۰۰ متری و تجهیزات رفاهی برای کارکنان در این مکان پیش بینی شده است.

*۱۷ پروژه عمرانی در دست اقدام است؛ سه ایستگاه آتش نشانی به شهر اضافه می شود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در مورد پروژه های عمرانی سازمان هم اظهار کرد: ۱۷پروژه عمرانی را در دست اقدام داریم که تاکنون یک ایستگاه آتش نشانی افتتاح شده تا تعداد ایستگاه های آتش نشانی شهر اصفهان به ۲۵ ایستگاه برسد و امیدواریم تا پایان خرداد سه ایستگاه دیگر که در مرحله نازک کاری است نیز به شهر اضافه شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این ایستگاه ها ۱۴ پروژه دیگر در دست پیگیری است، گفت: در منطقه هفت، ناژوان و میدان ۹ دی کلنگ زنی خواهیم داشت. ضمن اینکه مرکز آموزش بین المللی که برای ساخت آن ۵ هکتار زمین تملک شده است برای تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵ و زیربنایی در حال پیگیری است.

گلابی افزود: براساس نقشه پهنه بندی خطر و استانداردها باید ۴۰ ایستگاه داشته باشیم که فعلا ۲۵ ایستگاه فعال است و در این دوره مدیریت شهری هم ۴ تا ۵ ایستگاه اضافه شده و می شود، ضمن اینکه ۱۰ ایستگاه هم برای کلنگ زنی طراحی شده و تا چند سال دیگر تکمیل می شود.

*ایستگاه شماره ۲ شهر اصفهان به ایستگاه مادر تبدیل می شود

گلابی افزود: بازسازی ایستگاه شماره ۴ در چهارراه آتش نشان در حال پیگیری است و طرح ها تایید شده و شروع به کار می شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه شماره ۲ که یکی از قدیمی ترین ایستگاه هاست در آینده به ایستگاه مادر تبدیل می شود، گفت: این ایستگاه در کنار مجموعه انبارها قرار دارد که با تملک بیش از دو هزار متر سوله در آینده انتقال همه انبارها به این مکان صورت می گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: تجهیزات خریداری شده و مجموعه فعالیت های اخیر در این سازمان در حوزه زیربنایی و زیرساختی به حدی بوده است که می توان گفت یک سازمان جدید در کنار سازمان قدیم اضافه کرده ایم. 

* قانون مشاغل سخت و زیان آور برای آتش نشانان اجرا شد

وی ادامه داد: طی حدود ۸۰ سال اصفهان ۲۴ ایستگاه آتش نشانی داشته و در سه سال اخیر و در این دوره ۴ یا ۵ ایستگاه جدید اضافه شده و افتتاح می شود که از نظر مقایسه ای، عملکرد مطلوبی است. 

گلابی با اشاره به بکارگیری ۲۰۰ نفر از پرسنل در آتش نشانی اظهار کرد: مجوز استخدام ۴۶۰ نفر پرسنل جدید را گرفتیم که به خاطر کرونا آزمون ورودی انجام نشد و در آینده برگزار می شود.

وی افزود: مجموعه این اقدامات و موفقیت ها جز با همدلی شهردار اصفهان، معاونان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان انجام نمی شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: در این دوره قانون مشاغل سخت و زیان آور در خصوص پرسنل آتش نشانی اجرا و ۱۴۶ نفر در این راستا بازنشسته شدند.

وی به افزایش ۲۵۳ درصدی حقوق کارکنان آتش نشانی طی این دوره مدیریت شهری اشاره و اظهار کرد: همچنین بیش از ۲۱ هزار حکم کارگزینی، فوق العاده ویژه برای بیش از ۱۵۰ نفر صادر و موضوع ارزشیابی ها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه کاهش تعداد حریق و حادثه و زمان رسیدن به حادثه از چهار دقیقه و ۲۳ ثانیه به سه دقیقه و ۵۳ ثانیه رسیده است، گفت: نجات جان چهار هزار نفر در سال ۹۹ کار ارزشمندی است که توسط آتش نشانان غیور انجام شد.

*مزاحمت های تلفنی آتش نشانی همچنان زیاد است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: سه هزار تلفن در شبانه روز با آتش نشانی اصفهان برقرار می شود که به طور متوسط روزانه ۴۰ تا ۶۰ مورد عملیات انجام می شود. تعدادی از این تماس ها برای دریافت مشاوره است اما تعداد بسیار زیادی همچنان شامل مزاحمت های تلفنی است.

وی ادامه داد: آنچه با جان سر و کار داشته باشد از سوی سازمان آتش نشانی مورد امدادرسانی قرار می گیرد که از آن جمله می توان به امداد حیوانات و درختان در کنار نجات انسان ها اشاره کرد.

گلابی بیان کرد: همچنین سرویس دهی به روستاها و شهرهای اطراف شهر اصفهان در خارج از محدوده شهر در سه شیفت کاری در ایستگاه ها صورت می گیرد.  

*بازدید ایمنی ساختمان های شهر از نخستین مراحل ساخت و ساز تا پایان کار

وی به انجام اقدامات پژوهشی مانند انعقاد قرارداد برای ایمنی بازار بزرگ اصفهان اشاره و اظهار کرد: حوزه پیشگیری با بازدید از ساختمان ها طی مراحل ساخت، بررسی نقشه ها تا زمان اتمام ساخت و در نهایت صدور پایان کار، از حوادث پیشگیری می کند.     

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: بازدید از تاسیسات دانشگاه ها، بازدید از مراکز پزشکی و اصناف و کارگاه ها از دیگر فعالیت های آتش نشانی در مرحله پیشگیری از حوادث است.

گلابی با بیان اینکه در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش حادثه و سه درصد کاهش حریق و ۳۰ ثانیه کاهش زمان حضور در محل حادثه داشتیم، در مورد به کارگیری بانوان آتش نشان افزود: درخواست به کارگیری ۲۰ نفر از بانوان را دادیم که در آزمون قبلی شرکت کردند اما نمره قبولی را کسب نکردند.

وی ادامه داد: در سازمان هیچ دخالتی در آزمون ها و تست های ورزشی نداشتیم و برای به کارگیری نیروهای جدید پیشنهاد دادیم از وجود بانوان در امدادرسانی های ضروری برای خانم ها استفاده شود.

*پیگیری پهپادهای آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر آتش نشانی اصفهان پهپاد ندارد و در کل کشور هم از پهپاد استفاده نمی شود، گفت: در واحد پژوهش سازمان فراخوان های گسترده منتشر کردیم و در حال مذاکره برای ساخت پهپاد ساخت داخلی هستیم تا توسط کارشناسان و متخصصان داخلی ساخته شود.

وی با بیان اینکه تمام حقوق و مزایای پرسنل آتش نشانی توسط شهرداری پرداخت می شود و صرفا می توانیم با مجوزهایی که از سوی دولت صادر می شود، اقدام به جذب نیرو کنیم، گفت: امسال حقوق بخش کارمندی ۲۵ درصد و حقوق بخش کارگری ۳۰ درصد افزایش داشته، آزمون تبدیل وضعیت شرکتی هفته قبل برگزار شد و طرح طبقه بندی پرسنل نیز در حال انجام است.   

گلابی در خصوص ایمنی بازار اصفهان با اشاره به اینکه هرگونه دخل و تصرف در بازار بزرگ اصفهان به دلیل شرایط میراثی، باید با مجوز میراث باشد و سیم های برق باید از سوی شرکت برق ساماندهی شود، تصریح کرد: با همه دستگاه های نظارتی و صنفی جلسات متعددی در این مورد برگزار و تقسیم کار شده و بر اساس شرح وظایف قرار شد هرکس کار خود را انجام دهد و طرح پژوهشی تحقیق و تفحص از ساختمان های قدیمی با اعتبار قابل توجه در حال اجراست.  

وی با بیان اینکه کنترل شیرهای هیدرانت و جعبه های F در بازار بزرگ انجام شده است، اظهار کرد: در طول هشت کیلومتر بازار باید هشت ایستگاه جانمایی شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران بیان کرد: با کمبود تجهیزات آتش نشانی روبرو نیستیم اما قانون در بعضی جاها ما را ملزم به استفاده از تولیدات داخلی کرده و گاه تولیدات داخلی با استانداردهای جهانی فاصله دارد. ضمن اینکه تعداد محدودی شرکت تولیدکننده در داخل فعال است که در حال گرفتن مجوز از وزارت صمت برای خرید خارجی تجهیزاتی هستیم که ناچاریم از خارج تهیه کنیم.     

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: سازمان آتش نشانی با کمبود نیرو و آتش نشان مواجه نیست اما با توجه به اینکه سن خدمت برخی پرسنل به ۲۰ سال خواهد رسید برای پر کردن چارت سازمانی دوباره با ریزش پرسنل روبرو می شویم و برای همین درخواست جذب نیرو کردیم. ضمن اینکه با افتتاح تعدادی ایستگاه آتش نشانی به نیرو نیاز خواهیم داشت اما با توجه به تعداد ایستگاه ها کمبود نیرو در بخش عملیات نداریم و در بخش اداری و پشتیبانی با این مشکل مواجهیم.  

*پوشش دهی بیشتر حوادث خانه اصفهان با راه اندازی ایستگاه خداداد امینی

وی در مورد پراکندگی حوادث و حریق در سطح مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان افزود: منطقه هشت با توجه به تراکم، وسعت و جمعیت زیاد رتبه اول را در تعداد حوادث و حریق دارد.   

وی از بهره برداری ایستگاه خیابان خداداد امینی تا دو ماه دیگر خبر داد و گفت: با راه اندازی این ایستگاه مشکل امدادرسانی در خانه اصفهان حل می شود.

وی در مورد راه اندازی سایت سازمان به آدرس www.125.isfahan.ir اظهار کرد: از سه سال قبل کار روی این سایت کار شده و در عید فطر رونمایی شد. خدماتی همچون نوبت دهی برای بازرسی پیشگیری، آموزش، اطلاع رسانی حوادث و حریق، تصاویر، تجهیزات جدید و تعداد ایستگاه ها و نیز ملاقات با مدیرعامل روی سایت بارگزاری می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: از زمانی که امدادخواهی به شماره ۱۲۵ زنگ می زند تا زمان رسیدن نیروهای ما کاهش ۳۰ ثانیه ای حضور در محل حادثه داشتیم چراکه همزمان که تماس گرفته می شود، زنگ ایستگاه ها هم به صدا درآمده و آتش نشانان حرکت می کنند اما مشکل ما در دیر رسیدن به مکان حادثه اکثرا عدم آدرس دهی صحیح از سوی افراد به دلیل اضطراب و … است. وی گفت: شاهد مدعای عملکرد چند سال اخیر سازمان، حضور در ارزیابی ملی تعالی سازمانی است که آتش نشانی اصفهان امسال در این ارزیابی سه ستاره شد که رتبه بسیار خوبی برای این سازمان است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x