اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب مرکزی

آمریکای تروریست مجددا یک ایرانی در آمریکا را به توطئه برای دستیابی به فناوری مخفی نظامی متهم کرد

آمریکای تروریست مجددا یک ایرانی در آمریکا را به توطئه برای دستیابی به فناوری مخفی نظامی متهم کرد

یک ایرانی در آمریکا به توطئه برای دستیابی به فناوری مخفی نظامی متهم شد

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد هیئت منصفه دادگاه فدرال یک شهروند ایران را به دلیل توطئه برای صادرات غیرقانونی اقلام نظامی مرتبط با امنیت ملی بر خلاف تحریم تجاری آمریکا، مقصر شناخته است.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز ، از اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: “هیئت منصفه دادگاه فدرال یک شهروند ایران  را به جرم کلاهبرداری برای بدست آوردن قطعات سری نظامی برای ایران بر خلاف تحریم های تجاری وضع شده علیه ایران مقصر دانست.”

اطلاع داده می شود که این قطعات قابل استفاده دو گانه نظامی و غیرنظامی بوده و می توانند در سامانه های هایی همچون سلاح هسته ای ، هدایت و توسعه موشک ، ارتباطات رادیویی تاکتیکی محافظت شده ، جنگ الکترونیکی تهاجمی ، هشداردهی راداری و غیره مورد استفاده قرار گیرند.

طبق اسناد دادگاه، مهرداد انصاری ۳۹ ساله در حمل و نقل کالاهایی که همدستانش از ایالات متحده دریافت می کردند، کمک می کرد. از ۹ اکتبر ۲۰۰۷ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۱، آنها بیش از ۱۰۵ هزار قطعه به ارزش تقریبی ۲٫۶ میلیون دلار آمریکا را از شرکت های سراسر جهان دریافت کرده یا برای دریافت آنها  تلاش کردند. متهمان ۵۹۹ قرارداد با ۶۳ شرکت آمریکایی منعقد کردند که درجریان  آنها  قطعاتی را دریافت کرده و یا تلاش کرده بودند بدون اطلاع این  شرکت ها قطعاتی را برای ارسال  به ایران بدون اخذ مجوزهای لازم دریافت کنند.

این شهروند ایرانی اول سپتامبر به جرم توطئه برای نقض قوانین تجارت با ایران ، به احتمال زیاد در مجموع به ۲۰ سال زندان فدرال محکوم خواهد شد: تا ۵ سال برای توطئه جهت ارتکاب کلاهبرداری با استفاده از یک خط تلفن ؛ تا ۵ سال برای توطئه جهت فریب وزارت خزانه داری ایالات متحده و تا ۵ سال در هرکدام از جریایم مربوط به همدستی و تحریک در دادن شهادت های دروغ.

یادآور می شود قوانین آمریکا صادرات، بازصادرات، فروش یا عرضه مستقیم یا غیرمستقیم فناوری‌ها یا کالاهای آمریکایی به ایران را ممنوع می‌کند.

کد خبر ۶۰۸۰

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x