اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

گفتگو با هنرمند نقاش و گرافیست ابوالفضل آقایی مدرس مراکز دانشگاهی

گفتگو با هنرمند نقاش و گرافیست ابوالفضل آقایی مدرس مراکز دانشگاهی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ،گرافیک در ایران، هنر نوپایی است. چندین دهه از عمر آن بیشتر نمی‌گذرد اما در این میان هستند گرافیست‌هایی که در سطح بین‌المللی اعتباری برای خود و کشورمان به ارمغان آورده‌اند.

نقاش و طراح گرافیک، ابوالفضل آقایی

در حوزه هنری کاری گرافیک، کارهای متفاوت زیادی از قبیل طراحی لوگو، طراحی اینوگرافیک، جلد کتاب، صفحات وبسایت ها و صفحات کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی وجود دارد. این بار با یک هنرمند نقاش و گرافیست به نام ابوالفضل آقایی ، هنرمند خوش ذوق و با اخلاق از استان اصفهان گفت و گویی خودمانی انجام داده ایم .

این هنرمند باذوق طراح لوگو پایگاه خبری احوال نیوز ، می باشد که ضمن تشکر از زحمات ایشان ، شما را به گفت و گویی کوتاه با این هنرمند دوست داشتنی مورد توجه قرار می دهیم .

لوگوی پایگاه خبری احوال نیوز از ابوالفضل آقایی

لطفا به طور کامل خودتان را برای مخاطبان ما معرفی کنید؟

بنام خداوندی که نامش آرامش بخش دلهاست،  با عرض سلام خدمت خوانندگان خوب پایگاه خبری احوال نیوز ، ابوالفضل آقایی هستم ، متولد ۱۳۵۰ از اصفهان ،و دارای لیسانس گرافیک از دانشگاه تربیت دبیر تهران و همچنین فوق لیسانس نقاشی از دانشگاه شاهد تهران نیز هستم.

ضمن تشکر از جناب آقای ابوالفضل آقایی هنرمند دوست داشتنی ، حوزه گرافیست و نقاشی برای ما خلاصه ای از سوبق کاری و حرفه ای خود بیان کنید.

ضمن تشکر از دوستان پایگاه خبری احوال نیوز ، بنده مدرس مراکز دانشگاهی استان اصفهان از ۱۳۷۷ تاکنون می باشم ، که در خدمت دانشجویان و هنرآموزان این مراکز می باشم.

همچنین اینجانب داور هفتمین جشنواره بین‌المللی بسم الله سال ۱۳۸۹ بوده ام .و در مورد داوری نقاشی کودکان نیز داور سومین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودک جهان اسلام در خدمت عزیزان هنرمند بوده ام.

داور جشنواره نقاشی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال پیامبر اعظم نیز از افتخارات اینجانب می باشد. در کل در مورد داوری آثار هنری هنرمندان گرافیست ، داور بیش از ۲۰ جشنواره هنرهای تجسمی در استان اصفهان را به عهده داشته ام.

بنده افتخار عضویت در انجمن نقاشان اصفهان و انجمن هنرهای تجسمی ایرانو خانه گرافیک اصفهان می باشم.

نقاشی خط از ابوالفضل آقایی

در ارتباط با جشنواره و کسب رتبه های شما و چاپ کتاب توضیح بفرمایید.

بنده کسب رتبه برتر در جشنواره اسماالحسنی را در کارنامه خود دارم. در زمینه چاپ کتاب تا به حال ۸ جلد کتاب از آثار هنرجویان و دانشجویان در سال‌های متمادی را چاپ و منتشر کرده ام.

از حضور خود در نمایشگاه های داخل و خارج از کشور بفرمایید.

از حضور در نمایشگاه های خارج از کشور می توان به حضور در نمایشگاه بزرگداشت هفته فرهنگی اصفهان در کشور الجزایر اشاره کنم. و همچنین در کل می توان از شرکت در بیش از ۳۰ نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور از سال ۱۳۷۷ تاکنون حضور فعال داشته ام.

در ارتباط با برپایی نمایشگاه ها باید عنوان کنم که ایده‌ی برگزاری نمایشگاه جهت معرفی هنرمندان کشور به دهن بنده خطور کرد ، که در این ارتباط با برپایی دهها نمایشگاه انفرادی در اقصی نقاط کشور از جمله در شهر های مختلف (اصفهان، تهران، شیراز، ساری، یزد، اراک…) فعالیت داشته ام. برگزاری کارگاه های اجرایی نقاشی خط و گرافیک در مراکز دانشگاهی استان اصفهان نیز در هر سال از آثار دانشجویان، خوب و هنرمند، برگزار شده است، که برای دانشجویان همیشه دوست داشتنی بوده است.

از ظراحی پوستر برایمان بگویید.

پوستر در واقع خود یک رسانه ای است که امکان می دهد نظریه های بصری را نسبت به جهان امروز به شکلی که دوست داریم و در جایی که دوست داریم بیان کنیم.

اگر توصیه ای برای علاقه مندان به این حرفه ی هنری دارید بفرمایید.

باید به شما عرض کنم که بنده آدم ایده ال گرایی هستم. تقریبا هر کاری را که به انتها می رسانم، شاید بعدا خودم اولین منتقد آن باشم و فکر کنم که شاید خیلی بهتراز آن هم می توانم انجام دهم.

از شما ممنونم و از مصاحبه با شما بسیار خوشحال شدم. به تمام علاقه مندان این رشته توصیه می کنم هرگز تسلیم نشوند و حتی اگر خسته بودند و زمان کافی نداشتند، طراحی را متوقف نکنند. در حین کار در این حرفه، تنها خلق آثار جدید مهم نیست، بلکه ایجاد آثار کامل و بی عیب و نقص از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آدرس اینستاگرام هنرمند گرافیست ابوالفضل آقایی Hamidaghaei50 می باشد

سپاس بخاطر وقتی که در اختیار ما گذاشتید

من هم از شما سپاسگذارم.

کد خبر ۶۰۸۰

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x