دسته‌بندی نشده

کوروش محمدی در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر : بی‌توجهی به مطالبات مردم راهکار مناسبی برای مدیریت نیست

کوروش محمدی در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر : بی‌توجهی به مطالبات مردم راهکار مناسبی برای مدیریت نیست

کوروش محمدی در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر : بی‌توجهی به مطالبات مردم راهکار مناسبی برای مدیریت نیست

رونمایی از اطلس آمایش شهر اصفهان/ حوزه فرهنگی شهرداری تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد
شهردار اصفهان با اشاره به رونمایی از اطلس‌های آمایش (وضعیت اجتماعی شهر اصفهان) گفت: اگر می‌خواهیم درک درستی از نیازهای شهر و شهروندان داشته باشیم باید منابعی ایجاد کنیم تا هر کسی بتواند با بهره از آن‌ها در زمینه توسعه شهری، فضای کالبدی و حوزه فرهنگی شهر کار کند.


قدرت الله نوروزی امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در شرایطی که انجام فعالیت‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با بن بست مواجه شده بود، شهرداری توانست با نوآوری و خلاقیت تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: حوزه فرهنگی شهرداری برنامه‌های متنوعی که توجه بسیاری از شهرهای کشور را به خود جلب کرده و با مناسبت ایام ماه مبارک رمضان سنخیت دارد تهیه کرده و نگاه بسیاری از بینندگان را به خود معطوف کرده است از این رو بر خود لازم می‌دانم از تلاش‌های معاونت فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری و همکاری‌های صورت گرفته در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تشکر و قدردانی کنم.

شهردار اصفهان با بیان این که در هفته فرهنگی اصفهان، ۹۷ برنامه به صورت مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم درک درستی از نیازهای شهر و شهروندان داشته باشیم باید منابعی ایجاد کنیم تا هرکسی بتواند در زمینه توسعه شهری، فضای کالبدی و حوزه فرهنگی شهر کار کند، در این راستا تمام اقدامات در حوزه فرهنگی در قالب شش اطلس آمایش تهیه شده است.

نوروزی ادامه داد: هرکسی می‌خواهد در حوزه مدنی در شهر فعالیت کند می‌تواند از این اطلس‌های تهیه شده استفاده کند چرا که اطلاعات این اطلس‌ها هدایتگری است که برنامه‌ریزان را به اهداف خود نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به تهیه یک بسته آموزشی با موضوع سواد رسانه خاطرنشان کرد: ارتقای سطح سواد رسانه‌ای نیاز به حمایت دارد؛ در جامعه ما به دلیل نداشتن آموزش‌های لازم ناگهان فرازهایی که بدون منطق زودهنگام فرود می‌کند، در فضای مجازی ایجاد می‌شود و توجه همگان را به خود جلب می‌کند، زیرا ظرفیت‌هایی که می‌تواند به انتظام بخشی جامعه کمک کند و در راستای خدمت به مردم قرار گیرد، وجود نداشته از این رو این ابزارها برای تخریب افراد جامعه، خلل در نظم عمومی و تشویش افکار عمومی کاربرد پیدا می‌کند، در حالی که پک آموزشی سواد رسانه می‌تواند به کسانی کمک کند که می‌خواهند از رسانه و فضای مجازی به درستی استفاده کنند.

شهردار اصفهان اظهار کرد: بسته‌های آموزشی سواد رسانه، قاعده را آموزش می‌دهد و به آگاهی بخشی جامعه در خصوص امکانات و ظرفیت فضای مجازی می‌پردازد، البته چنانچه بسته‌ها دارای نقایص باشد و نیاز به بررسی مجدد احساس شود، رسیدگی به این موضوع امری ضروری است.

نوروزی با بیان این که این تولیدات و دستاوردها می‌تواند برای رسانه ملی و فضای مجازی مفید باشد، افزود: حوزه فرهنگی باید با رادیو، تلویزیون و سایر رسانه‌ها تعامل کند و خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و آگاهی‌های لازم از فضای حقیقی را در اختیار همگان قرار دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: انجام این اقدامات به اصلاح فرهنگ جامعه و ارتقای سطح دانش آن به سمت هر آنچه شایسته مردم است، بینجامد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: تلاش می‌کنیم با ایمان راسخ و تلاش وافر در راستای خدمت به مردم به دور از هر حاشیه خدمت رسانی‌ها را تداوم بخشیم و «نسبت به حاشیه‌سازان بی اعتنا باشیم» را برای تداوم خدمت‌رسانی مورد توجه قرار دهیم.
در این جلسه از اطلس‌های آمایش (وضعیت اجتماعی شهر اصفهان) و دستاوردهای نخستین جشنواره ملی «شهر من» رونمایی شد. نواقص «جهان‌نما» رفع شود / بودجه مشارکتی محلات ۱۰۰ درصد تخصیص می‌یابد
نواقص «جهان‌نما» رفع شود / بودجه مشارکتی محلات ۱۰۰ درصد تخصیص می‌یابد
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارگ جهان‌نما باید در مرکز شهر از رونق بالایی برخوردار باشد اما همه می‌دانیم که این اتفاق نیفتاده است و نباید بیش از این آسیب ببیند لذا شهرداری و مالکان هر دو باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

کوروش محمدی: بی‌توجهی به مطالبات مردم راهکار مناسبی برای مدیریت نیست

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کشاورزان شرق اصفهان در اثر فشارهای اقتصادی ناشی از بی‌توجهی متولیان حوضه آبریز زاینده‌رود، بی آبی و نبود امکان کشاورزی به تنگ آمده‌اند

علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با تبریک میلاد امام مجتبی (ع) و هفته کرامت، این ایام را به شهروندان به‌ویژه نیکوکارانی که سفره کریمانه آن‌ها به وسعت شهر اصفهان گسترده است تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: اقدامات خوبی که در ماه رمضان برای رسیدگی به امور نیازمندان روزه‌دار انجام می‌شود استمرار پیدا کند.

وی یاد و خاطره سردار محمد حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گرامی داشت و هفته کار و کارگر را فرصتی مغتنم برای آشکار شدن نقش برجسته این قشر در شهر دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بهمن‌ماه سال ۹۸ در راستای رفع نواقص ارگ جهان‌نما با حضور مسئولان، جلسه‌ای تشکیل شد و در راستای احقاق حقوق مشارکت‌کنندگان، مقرر شد اشکالات موجود برطرف شود تا سرمایه‌گذاران امکان ورود داشته باشند و این نواقص موجب تضییع حقوق آن‌ها نشود.

وی ادامه داد: قرار بود شهرداری اجرای تصمیمات این جلسه را در اولویت قرار دهد اما با توجه به شروع سال ۱۴۰۰ هنوز اقدام خاصی به‌جز یک مورد از تصمیمات، در این زمینه نشده است که این رویه وفای به عهد را مخدوش می‌کند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای را در مرکز شهر با مشخصات پیش بینی شده واگذار کرده‌ایم که باید بر اساس توافقنامه‌های فروش، نهایی و اجرایی شود.

وی اضافه کرد: این محل باید در مرکز شهر از رونق بالایی برخوردار باشد اما همه می‌دانیم که اتفاق نیفتاده است و نباید بیش از این آسیب ببیند لذا شهرداری و مالکان هردو باید به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

بودجه‌های مشارکتی از حد شعار خارج شود
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در بودجه سال جاری با تدابیر خوبی که اندیشیده شد، بودجه مشارکتی محلات برای اولین‌بار اختصاص یافت و در جلسه شهرداران نیز قرار شد مناطق پانزده‌گانه مصوبه شورا در این زمینه را اجرا کنند تا نتایج این مصوبه را هرچه سریع‌تر در دل محلات شهر ببینیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نقش افراد ساکن در محلات برای توسعه شهر، افزود: مشارکت و توجه به نظرات و دیدگاه‌های مردم باید به نحوی دنبال شود که از حالت شعار خارج شده و نتایج آن دیده شود.

نصراصفهانی گفت: با توجه به این که تاکید شده این ردیف‌های بودجه به طور ۱۰۰ درصدی تخصیص یابد، از شهرداران مناطق درخواست می‌کنیم جلسات مربوط را تشکیل داده و هرچه سریع‌تر پروژه‌های محلی را اجرا کنند.

هفته فرهنگی اصفهان فرصتی برای شناساندن بیشتر این شهر است
وی ادامه داد: با تصویب شورای شهر، یکم آذرماه روز اصفهان و سوم اردیبهشت‌ماه که پیشتر روز اصفهان بود، به نام هفته فرهنگی اصفهان نامگذاری شد و بدین ترتیب فرصت مضاعفی ایجاد شد تا بتوانیم اصفهان عزیز را بیشتر بشناسیم و به شهروندان، هم‌استانی‌ها، هموطنان و سایر مردم جهان معرفی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: باید این مناسبت‌ها بهانه‌ای باشد تا شاهد برجسته کردن نام اصفهان با توجه به میراث گران‌سنگی باشد که این شهر دارد؛ هرچند باید اقدامات بزرگ‌تری در این زمینه شود اما همین مقدار هم قابل تقدیر است.

وی از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری به‌واسطه برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان و از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل برای چاپ مجموعه کتاب‌های دستیار این اداره کل با عنوان «پُل» تقدیر کرد. شورا نماد تحقق حکومت مردم بر مردم است
شورا نماد تحقق حکومت مردم بر مردم است
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شوراها به عنوان حلقه اتصال مردم با حاکمیت نقشی مهم در تحقق حکومت مردم بر مردم ایفا می‌کنند و احترام به خرد جمعی و حرکت بر مدار قانون مهمترین ابزار شورا در انجام وظایف خود و پیگیری مطالبات مردم خواهد بود.

امیر احمد زندآور امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت جایگاه شور و مشورت در زندگی اجتماعی، اظهار کرد: در دنیای نوین که تعاملات و روابط اجتماعی با پیچیدگی‌های فراوانی روبرو شده و حل و فصل مشکلات و دستیابی به قواعد و قوانین جدید اجتماعی جهت دستیابی به زندگی بهتر، نیاز انسان‌ها را به مشورت در امور و همفکری عقلایی بالاتر برده، مشورت کردن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: نهاد شورا که شالوده آن ریشه در قرآن و مبانی دین اسلام دارد، به فرآیند واگذاری امور به مردم عینیت بخشیده و به برکت این نهاد، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند دوچندان شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شوراها به عنوان حلقه اتصال مردم با حاکمیت نقشی مهم در تحقق حکومت مردم بر مردم ایفا می‌کنند و احترام به خرد جمعی و حرکت بر مدار قانون مهمترین ابزار شورا در انجام وظایف خود و پیگیری مطالبات مردم خواهد بود و ملاک قضاوت و ارزیابی افکار عمومی نیز همین شاخص‌ها هستند.

زندآور خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که امروزه شهرداری اصفهان با آن درگیر است وجود تعدادی زیادی از نیروهای شهرداری در شرکت‌های تأمین نیرو است که گاهی اوقات با گذشت چندین سال هنوز تبدیل وضعیت قراردادی این افراد مشخص نشده و به عنوان نیروی شرکتی در حال فعالیت هستند اما با پیگیری‌های شورای اسلامی، شهردار و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری اصفهان مجوز تبدیل وضعیت تعدادی از این نیروها دریافت شده است.

وی با بیان اینکه پس از انجام روال قانونی و بر اساس اولویت‌ها و امتیازات اعلام شده از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور این افراد به عنوان کارکنان قرارداد معین استخدام می‌شوند، از شهردار اصفهان درخواست کرد: در جهت حفظ حقوق کارکنان به صورت کاملاً شفاف روند تبدیل وضعیت‌ها را مشخص کند و حقوق تمامی کارکنان به صورت مساوی و بدون هیچ گونه اعمال نظری رعایت شود.

عکاس و خبرنگار فهیمه کریمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x