اجتماعی استان اصفهان بهداشت تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

پلیس های اصفهان پا به رکاب دوچرخه شدند / شهردار اصفهان مطرح کرد: احساس مسئولیت پلیس در برابر محیط زیست و سلامت شهروندان

پلیس های اصفهان پا به رکاب دوچرخه شدند / شهردار اصفهان مطرح کرد: احساس مسئولیت پلیس در برابر محیط زیست و سلامت شهروندان

پلیس های اصفهان پا به رکاب دوچرخه شدند

شهردار اصفهان مطرح کرد: احساس مسئولیت پلیس در برابر محیط زیست و سلامت شهروندان

پایگاه خبری احوال نیوز ، شهردار اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت پلیس دوچرخه سوار در شهر اصفهان گفت: این اقدام پلیس اصفهان نشان از احساس مسئولیت پلیس در برابر محیط زیست و سلامت شهروندان دارد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در مراسم آغاز فعالیت پلیس دوچرخه سوار در شهر اصفهان با اشاره به اینکه اقدام پلیس برای استفاده از دوچرخه به منظور انجام ماموریت های خود در درون شهر نشان از احساس مسئولیت این نهاد در برابر مردم و آلودگی هوا دارد، اظهار کرد: گسترش استفاده از دوچرخه از سوی لایه های مختلف مردم و سازمان ها سبب حفظ محیط زیست و سلامت مردم می شود.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان نیز طی سه سال اخیر اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده است که از آن جمله می توان به برنامه مدیریت شهری برای توسعه ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر اصفهان اشاره کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بخشی از این هدف گذاری تاکنون در بسیاری از مناطق شهری محقق شده است، گفت: چشم انداز ما در این شهر جایگزینی یک دوچرخه به جای یک خودروی تک سرنشین است تا از حجم ترافیک و آلودگی های صوتی و هوا در شهر کاسته شود.

وی بیان کرد: بهره مندی از دوچرخه برای انجام ماموریت دستگاه های مختلف به خصوص پلیس می تواند سایر شهروندان را هم به استفاده از این وسیله پاک برای تردد ترغیب کند و به مرور شاهد استفاده بیشتر کسبه، دانش آموزان و دانشجویان از دوچرخه در شهر اصفهان باشیم.

نوروزی از ایجاد زیرساخت های مناسب در مسیرهای دوچرخه سواری شهر از سوی شهرداری خبر داد و گفت: یکی از راه های تحقق شهر زیست پذیر استفاده بیشتر مردم از دوچرخه است تا آرامش در شهر حکمفرما شود.

استفاده از دوچرخه برای حفظ سلامت و نشاط ماموران پلیس

همچنین در این مراسم، سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به اینکه دوچرخه سواران هم مانند سایر رانندگان وسایل حمل و نقلی باید به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند باشند، اظهار کرد: امسال تصادفاتی برای دوچرخه سواران اصفهانی روی داد که برخی از آنها منجر به فوت شد، بنابراین لازم است در کنار احترام به قوانین، استفاده از کلاه ایمنی هم در دستور کار باشد.

وی با اشاره به فعالیت پلیس دوچرخه سوار در شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از دلایل استفاده از دوچرخه برای ماموریت های پلیس در اصفهان حفظ سلامت و نشاط ماموران است چراکه براساس نظر مردم پلیس های دوچرخه سوار از شادابی و هوش بیشتری برای خدمت رسانی برخوردارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: همچنین شهر اصفهان به لحاظ ترافیکی و فرهنگی نیاز به استفاده از دوچرخه دارد که پلیس دوچرخه سوار به خوبی می تواند به توسعه این فرهنگ کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در کنار دوچرخه پلیس همچنان استفاده از مجهزترین خودروهای دنیا را در دستور کار دارد، گفت: با این حال پلیس برای افزایش کیفیت هوای شهر اصفهان که یکی از شهرهای کشور با روزهای اندک پاک است، در صدد استفاده از پلیس دوچرخه سوار برآمد.

سرهنگ محمدی طرح اصفهان برای پلیس دوچرخه سوار را نسبت به سایر شهرها جامع تر دانست و گفت: برخورداری از ظاهری شیک و مناسب، استفاده از برچسب پلیس، استفاده از دوچرخه های دارای پلاک و کلاه ایمنی برای ماموران پلیس از ویژگی های پلیس دوچرخه سوار اصفهان است.

فهیمه کریمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x