اجتماعی استان اقتصادی تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

در ایام نوروز ایران صدا در حوزه های کتاب گویا، موسیقی، سخنرانی، آواها و نغمات مذهبی، قرآن کریم و کودک از بزرگان برجسته و محبوب ایران اسلامی استفاده می کند

در ایام نوروز ایران صدا در حوزه های کتاب گویا، موسیقی، سخنرانی، آواها و نغمات مذهبی، قرآن کریم و کودک از بزرگان برجسته و محبوب ایران اسلامی استفاده می کند

ویژه برنامه های«ایران صدا» در نوروز ۱۴۰۰

ایران صدا با تدارک ویژه برنامه های بسیار متنوع و شنیدنی همراه شنوندگان رادیو خواهد بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، همزمان با فرارسیدن ایام نوروز ، ایران صدا برنامه های دلنشین و جذابی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است. محسن سوهانی، مدیر شبکه ایران صدا گفت: برای تهیه این ویژه برنامه ها در حوزه های کتاب گویا، موسیقی، سخنرانی، آواها و نغمات مذهبی، قرآن کریم و کودک از بزرگان برجسته و محبوب ایران اسلامی در هر حوزه استفاده نموده است.


پایگاه موسیقی
این پایگاه پادکست بهارستان را به تهیه کنندگی محسن کریمی و پادکست یه قاچ ترانه ویژه نوروز را به تهیه کننده مریم بابایی که هر کدام شامل یک ساعت تصنیف، ترانه و موسیقی از بهترین های هر قالب تهیه و تولید نموده است. در پایگاه موسیقی علاوه بر پادکست های معرفی شده قطعات جدیدی نیز به مناسبت این ایام بارگذاری خواهد شد.

پایگاه کودک
پایگاه کودک ایران صدا ۴ ویژه برنامه را برای ایام نوروز کودکان در نظر گرفته است که از جمله آنها برنامه سرزمین اسرارآمیز می باشد که در این برنامه علاوه بر روایت یک داستان معروف و مشهور کودکان را وادار می کند تا ضمن تقویت قوه تخیل و تعقل آنها لحظه به لحظه و گام به گام به معماهای مطرح شده در برنامه پاسخ دهند. از دیگر برنامه های پایگاه کودک ایران صدا ویژه برنامه قصه های قبل از خواب است که با روایت و صدای دوست داشتنی و خاطره انگیز گیتی خامنه روایت می شود و هرشب یکی از این قصه ها برای کودکان بارگذاری می شود که قرار است این برنامه تاپایان سال نیز ادامه داشته باشد.این پایگاه با توجه به محدودیت های کرونایی و عدم سفر خانواده ها ویژه برنامه ایرانگردی را به جهت آشنایی کودکان با شهرهای معروف ایران، سوغات شهرها و آداب و رسوم آنها تهیه کرده است. برنامه اسم فامیل ویژه برنامه دیگری است که پایگاه کودک ایران صدا برای ایام نوروز و ارتباط بیشتر کودکان با خانواده های تهیه نموده است. در این برنامه هر سه روز یک بار با یکی از حروف الفبا کودکان باید بازی اسم فامیل را همراه با خانواده انجام دهند. آتی جان افشان تهیه کنندگی به همراه تعداد زیادی از بازیگران صداو سیما اجرای این برنامه ها را به عهده داشته اند.

پایگاه سخنرانی
این پایگاه به مناسبت فرارسیدن بهار ۱۴۰۰ ویژه برنامه های آموزنده ای را از سخنرانان مشهور و برجسته منتشر خواهد کرد. تبیین دعای تحویل سال توسط حجت الاسلام فرحزاد،۱۴ قطعه سخنرانی ویژه ایام نوروز با محوریت سنت های مثبت نوروز و پیام های بهار از آقایان حسینی قمی، پناهیان و نظری منفرداز جمله ویژه برنامه های پایگاه سخنرانی می باشد. برنامه اینک بهار که به بیان نکته های ناب معارفی پیرامون نوروز و بهار در ۲۵ قسمت با سخنرانی حجج اسلام رفیعی، انصاریان، سرلک، قرائتی، ماندگاری و آیات حائری شیرازی و سید احمد خاتمی از دیگر برنامه های این پایگاه برای نوروز می باشد.

پایگاه کتاب گویا
پایگاه کتاب گویای ایران صدا در بهار و نوروز ۱۴۰۰ کتاب های ویژه ای را برای ایرانیان و همه ی هموطنان و پارسی‌زبانان در سراسر دنیا تدارک دیده است. از جمله این کتاب ها باشگاه مشت زنی، قرمز، مثلث مقدس، تاریکی در نیمروز، ریسمان نامرئی، جاسوسی از سرزمین سرد، شبهای روشن، انجیل مقدس، شب خاموش و فرزند نداشته خانم مینگ می باشد که برای روایت و بازیگری این کتاب ها از حضور چهره های ارزشمند و صداهای ماندگار هنرمندان زیادی مثل حمید محمدی، حمید یزدانی، کوروش سلیمانی، باران بهاری، کسری کیانی شیما جان قربان و محمد شریفی مقدم استفاده شده است.
استاد سعید مظفری از دیگر هنرمندان پیشکسوت سازمان روایت کتاب باشگاه مبارزان را برعهده داشته است که برای ایام نوروز تدارک دیده شده است. از دیگر کتاب های گویای تهیه شده سه نفر در قایق می باشد که توسط هنرمند چیره دست کشورمان استاد سامان احتشامی روایت شده همچنین پایگاه کتاب گویای ایران صدا جلد اول کتاب موفق دن کیشوت را با روایت و بازی جمعی از محبوب ترین و پیشکسوتان صدا و سیما از جمله اکبر زنجانپور، پری امیرحمزه، رامین پور ایمان، ماندانا‌سوری، محمد سلوکی، امیر غفارمنش، شمسی فضل اللهی، منوچهر آذری، عباس محبی، تورج نصر و نسرین زارع به صورت گویا برای علاقه مندان تولید نموده است. اکبر منانی صداپیشه و دوبلور شخصیت به یادماندنی پوآرو با روایت یک کتاب گویای دیگر پلیسی جنایی به نام قتل در قطار سریع السیر شرق ایام نوروز امسال را خاطره انگیز را برای مخاطبان این پایگاه خواهند کرد.
تفسیر مثنوی معنوی از دیگر کتاب های گویایی است که توسط مهدی محبتی روایت شده است. جلد ۶ تاریخ بلعمی با روایت محسن حکیم معانی نیز در ایام نوروز در دسترس مخاطبان ایران صدا قرار خواهد گرفت.

پایگاه مداحی و نغمه های مذهبی
این پایگاه همزمان با سال نو شمسی دعای تحویل سال را با اجرای گروه های تواشیح مختلف و اجراهای متنوع برای علاقه مندان بارگذاری خواهد کرد. پایگاه مداحی و نغمه های مذهبی ایران صدا مجموعه ای از نغمه های بهاری را از خوانندگان و گروه های متفاوت نغماتی منتشر می کند. همچنین این پایگاه مجموعه ای از مداحی ها برای ولادت حضرت علی اکبر را نیز در اختیار مخاطبان خود قرار خواهد داد

علاقه‌مندان برای دریافت این برنامه ها می‌توانندنرم افزار تلفن همراه ایران صدا را برای سیستم عامل اندروید و IOS از نشانی IRANSEDA.IRبه رایگان دریافت کنند.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x