اجتماعی استان اقتصادی تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فارس فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

بانویی از استهبان که صحنه زندگی و هنر را در کنار هم به خوبی اداره می‌کند

بانویی از استهبان که صحنه زندگی و هنر را در کنار هم به خوبی اداره می‌کند

لیلا یارمحمدی اهل استهبان فارس

بانوی استهبانی که صحنه زندگی و هنر را اداره می‌کند

به گزارش روح الله سعادتمند خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، لیلا یارمحمدی ، اهل استهبان فارس همزمان در بازیگری، عروسک‌گردانی، داستان‌نویسی، طراحی چهره، صداپیشگی و روانشناسی حضوری فعال دارد می‌گوید: با وجود همه مشغله‌هایی که در زندگی روزمره یک زن خانه‌دار وجود دارد توانسته‌ام تحصیلاتم را ادامه دهم و در عرصه هنر حضور داشته باشم.

این هنرمند به طور همزمان دانش‌آموخته کارشناسی حسابداری همچنین کارشناسی روانشناسی است و اعتقاد دارد بازیگر زمانی می‌تواند از عهده ایفای نقش خود برآید که درک درستی از جامعه و خصوصیات رفتاری افراد داشته باشد و روانشناسی به عنوان یک علم پویا بهترین مسیر در این زمینه محسوب می‌شود دلیل موجهی که باعث شده او همزمان در بازیگری و روانشناسی حضور داشته باشد.
لیلا یارمحمدی چندی پیش نیز داستانش با عنوان کالبدشکافی یک تنهایی در جشنواره سراسری داستان نویسی یلداستان مورد تجلیل قرار گرفت.

او در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، از قصد خود برای دنبال کردن نویسندگی به صورت جدی تر گفت و ادامه داد: نویسندگی منوط به داشتن تخیلی قوی است، شاخصه ای که لازم است یک بازیگر نیز از آن برخوردار باشد.

این هنرمند استهبانی که ۳۰ سال سن دارد تاهل و همسرداری به خودی خود نمی تواند محدودیت آفرین باشد و یک زن می تواند با برنامه ریزی مناسب علاوه بر عمل کردن به وظایف مادری و زناشویی خویش، در سایر عرصه ها نیز حضوری موفق داشته باشد.

یارمحمدی یک دختر هشت ساله و یک پسر پنج ساله دارد که به گفته خودش معمولاً در جلسات تمرین تئاتر، کودکانش را نیز به همراه دارد و جالب اینجاست که این فرزندان را اصلی‌ترین مشوقان خود می داند.

او بیان کرد: معمولاً ضعف هایم را نیز به من گوشزد می‌کنند. من سعی کرده ام کودکانم را از این سنین با روحیه اجتماعی شدن و حضور در اجتماع آشنا سازم.
یارمحمدی گفت که چندین نمایش آماده اکران در کارنامه کاری اش به چشم می‌خورد، گفت: با دو نمایش کالبد شکافی یک تصمیم ( ساخته جواد عاجلی ) و نمایش عِشوت ( به کارگردانی سانیا عاجلی ) به جشنواره تئاتر سته بان رسیدیم، اما همه گیری کرونا این جشنواره را به تاخیر انداخت. آرزو می‌کنم کرونا تمام شود و سومین جشنواره تئاتر سته بان برگزار شود چرا که رویدادهایی از این دست، فرصت مناسبی برای بروز استعدادهای نو ظهور است.

این هنرمند جوان ظرفیت تئاتر استهبان را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: در سالهای اخیر موفقیت های خوبی داشته ایم و اسم استهبان همه جا مطرح شده است اما این کامیابی ها نباید باعث غرور کاذب ما شود و ضعف هایمان را از یاد ببریم، بلکه لازم است برای بهره گیری بیشتر از این موقعیت، تلاش بیشتری به خرج داده شود و شکوفایی بیشتر تئاتر استهبان در گرو توجه به مبحث آموزش محوری است.
او همچنین موفقیت یک هنرمند را در گرو دانش اندوزی و مطالعه کردن دانست و افزود: همانگونه که جسم انسان برای بقای خودش نیاز به غذا دارد، روح انسان نیز برای تعالی باید تغذیه مناسب داشته باشد و کتاب، موسیقی، فیلم خوب و صد البته توجه به معنویت، بهترین غذاها برای روح انسان است و این روزها که بیشتر اوقات ما در منزل می گذرد بهترین زمان برای توجه به این امور است.
او که به عنوان روانشناس نیز فعالیت می‌کند معتقد است : پدرها و مادرها نخستین الگوهای رفتاری فرزندان هستند و مسئولیت پذیری را می بایست در سنین پایین به کودکان آموزش داد رویکردی که می‌تواند زمینه ساز رشد بیشتر کودکان نیز باشد، ضمن اینکه او وظیفه والدین را یاری کردن فرزندشان در مسیر شکوفایی استعداد آنها می‌داند.

استهبان از شهرستان های شرقی استان فارس است و فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۱۶۰ کیلومتر است.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x