اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

لیلا حاج نبیان کارشناس حقوقی دفتر تسهیل گری و توسعه محلی همت آباد اصفهان: با تلاش مضاعف و اهتمام و «همت» ؛«همت آبادی» خواهیم داشت: «آباد»،پیشرفته و مانا…

دفتر تسهیل گری و توسعه محلی همت آباد اصفهان

لیلا حاج نبیان کارشناس حقوقی دفتر تسهیل گری و توسعه محلی همت آباد اصفهان: با تلاش مضاعف و اهتمام و «همت» ؛«همت آبادی» خواهیم داشت: «آباد»،پیشرفته و مانا…

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی، با رویکرد اجتماع محور و مشارکت جامعه محلی با هدف ارتقای وضعیت اجتماعی، فرهنگی، مالی ،محیطی و حقوقی خانوارهای ساکن در محلات فرودست شهری؛ تاسیس و زیر نظر وزارت کشور فعالیت خود را مطابق شرح خدمات انجام می دهند. که از دفاتر خیلی موفق در کشور محسوب می شود. دفاتر تسهیل گری در واقه سپردن کار به دست مردم است.

دفتر تسهیل گری و توسعه محلی همت آباد اصفهان

این دفاتر به عنوان کانون تمرکز نیروهای محلی و فرا محلی در امر توسعه بمنظور هدایت و راهبری فعالیت ها را با هدف تجمیع نیروها و پرهیز از موازی‌کاری ،جلوگیری از تداخل فعالیتها و اقدامات و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی جهت ارزیابی و پایش و نیز میزان اثربخشی فعالیتها را به عهده دارد. راهبرد این دفاتر تمرکز برنامه‌ها و پروژه‌های کالبد دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در محلات و جلب حداکثری مشارکت مردم و گروه ها و نهادهای مردمی و منابع و سرمایه‌های آنان در جهت دستیابی به توسعه محلی بصورت همه جانبه و پایدار می‌باشد.

دفتر تسهیل گری و توسعه محلی همت آباد اصفهان


در همین رابطه با خانم لیلا حاج نبیان کارشناس حقوقی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی همت آباد گفتگویی انجام داده ایم ، ضمن تشکر از شما که وقت خود را در اختیار پایگاه خبری احوال نیوز ، قرار دادید ، در ارتباط با وظیفه کارشناس حقوقی این دفتر توضیح دهید. با سلام و تشکر از شما که به این دفتر اهمیت داده اید ، باید گفت ، کارشناس حقوقی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی همت آباد برای دستیابی به اهداف بلندمدت ، از اعضای کارشناسی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی از رشته های تخصصی مختلف استفاده شده است.


حاج نبیان کارشناس حقوقی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی همت آباد اصفهان ادامه داد: مجموعه تخصص های فعال در این دفاتر شامل کارشناس در زمینه تخصص های اجتماعی، مددکاری ،اقتصادی ،حقوقی و شهرسازی به همراه یک نفر مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی می‌باشد.

نقش کارشناس حقوقی، توانمندسازی جامعه هدف در ارتباط با مسائل قانونی و مشکلات حقوقی می باشد. کارشناس حقوقی می بایست جهت پیشبرد اهداف تعیین شده دفتر تسهیلگری، روند تحقیق و بهبود کیفیت دانش حقوقی در سطح محله اقدام های مشترک و معینی را با کمک افراد حقوقدان محله و سایر افراد دغدغه مند انجام دهد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد .


وی با بیان اینکه بی‌شک بخشی از مسائل و مشکلات محله محلات شهری جنبه حقوقی داشته و ضرورت فعالیت کارشناس حقوقی در این زمینه ابعاد حقوقی آسیب‌های محله هدف انکار ناپذیر است ،تصریح نمود :جامعه بدون توسعه حقوقی نمی‌تواند انسجام لازم را در راستای پیشرفت به دست آورد .

کارشناس حقوقی در محله همت آباد در معیت سایر کارشناسان اقدام به احصاء مسائل و مشکلات مردم محله از طریق مصاحبه های میدانی ،نموده و درخصوص انجام مراحل برداشت کالبدی فیزیکی محله و همچنین انجام آمارگیری و تمام شماری در محله همت‌آباد و شناسایی مشکلات و سائلی همچون نرخ بالای مصرف مواد مخدر در محله و آسیب‌های ناشی از آن، مجتمع بر اخاذی، سرقت، تکدی گری ،خودکشی، بازماندگی از تحصیل دانش آموزان ،بیکاری و خشونت های خانگی و خانوادگی( که عمدتا از عدم اطلاع ساکنان محله نسبت به حقوق شهروندی نشات گرفته)و وجود جرایمی مانند سرقت و مزاحمت های خیابانی پرداخته.

لیلا حاج نبیان ، در ادامه مباحث خاطرنشان کرد با توجه به این موضوعات برنامه ریزی و تصمیم گیری مشارکتی و ضرورت مشارکت مردم در حل مسائل محله و همچنین تیم سازی یکی از اقدامات اولیه در این راستا بوده است. در بخش دیگری از سخنان خود، کارشناس حقوقی عنوان داشت: از بدو زمان تاسیس دفتر تسهیلگری همت آباد حسب نیاز اهالی و مراجعات مردمی تا کنون بالغ بر ۸۰ مورد مشاوره و ارشاد حقوقی توسط کارشناس حقوقی (در قالب مشاوره‌های فردی و حتی بازدید های محلی ) انجام شده که چندین مورد صلح و سازش و اصلاح ذات البین نیز صورت گرفته.

دفتر تسهیل گری و توسعه محلی همت آباد اصفهان

کارشناس حقوقی دفتر ادامه داد: از سوی دیگر جذب جامعه محلی و مشارکت اهالی در برنامه‌ها و اقدامات جریان سازی اطلاع‌رسانی وهمجنین بسیج اجتماعی و غیره می‌طلبد که کارشناس حقوقی در مساجد حسینیه ها و هیئت های مذهبی مدارس و سالن های ورزشی منطقه فرایند اطلاع رسانی را در کنار سایر اقدامات انجام دهد.

وی بیان داشت با توجه به رسالت دفاتر تسهیلگری وجهت بهبود فرایند تصمیم گیری مشارکتی ،ضروری است که با نهادها و سازمانهای مرتبط با آسیبهای محله ارتباط گرفته شود که در این راستا کارشناس حقوقی دفتر با نهادهای مختلفی همچون معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری معاونت اجتماعی، نیروی انتظامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان بسیج حقوقدانان به برقراری ارتباط پرداخته که این ارتباط گیری منجر به اقداماتی همچون انعقاد تفاهم نامه ها، برگزاری کارگاه های آموزشی و اجرای برنامه های مختلف در زمینه های اقتصادی ،اجتماعی مددکاری و غیره از سوی نهادها شده است. وی در پایان اضافه نمود از جمله فعالیت‌های تربیتی انجام شده توسط کارشناس می‌توان به برگزاری رویدادهای مناسب با عناوین ویژه از جمله رویداد روز دانش آموز رویداد هفته وقت_ رویداد روز حقوق کودک رویداد روز دانشجو روز مهمانی لاله ها رویداد روز ثبت احوال و رویداد روز حقوق شهروندی و همچنین برگزاری غرفه ها در سطح محله اشاره نمود.


کارشناس حقوقی دفتر تسهیلگری در پایان عنوان داشت: امیدواریم که به یاری خداوند و ارج نهادن به ارزش‌های مردم محله و مشارکت خود مردم و برنامه ریزی های اصولی و شایسته بتوانم شاهد تحقق اهداف توسعه ای در سطح محله همت آباد باشیم.زیرا که اعتقاد ما بر این است که:

نمی مانیم تا فردا بیاید..
می رویم تا آینده را بسازیم…
با تلاش مضاعف و اهتمام و «همت» ؛
«همت آبادی» خواهیم داشت:
«آباد»،پیشرفته و مانا…

ان شاالله..

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x