اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر تهران جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی

برنامه تلویزیونی فیروزان / تنوع در فضای بصری و روایی ، با استفاده از نقالان شاهنامه و مرشدان زور خانه ، از جمله ویژگی های دیگر این برنامه فخیمه می باشد

برنامه تلویزیونی فیروزان / تنوع در فضای بصری و روایی ، با استفاده از نقالان شاهنامه و مرشدان زور خانه ، از جمله ویژگی های دیگر این برنامه فخیمه می باشد

برنامه تلویزیونی فیروزان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، این برنامه با هدف آشنایی نسل جوان و آشتی دادن مردم فهمیم این مرز و بوم با گنجینه ادبی سرزمین کهن مان ، به معرفی ، تحلیل و روایت ادبیات فاخر ایران می پردازد .
این برنامه در فصل اول خود ، به شاهنامه ، اثر گرانقدر حکیم ابوالقاسم فردوسی پرداخته است ، که با نگاه پژوهشی اما به زبان ساده ، توسط اساتید شاهنامه پژوه، روایت می شود . تنوع در فضای بصری و روایی ، با استفاده از نقالان شاهنامه و مرشدان زور خانه ، از جمله ویژگی های دیگر این برنامه فخیمه می باشد .

فیروزان در فصل اول خود با بیست و شش قسمت پانزده دقیقه ای ، هرهفته، روزهای چهارشنبه ساعت۱۹:۴۵، از شبکه دو سیما به روی آنتن می رود .

پخش این برنامه از اوایل دیماه آغاز شده و تا کنون ۹ قسمت آ ن به روی آنتن رفته و مورد استقبال بینندگان قرارگرفته است .
فیروزان ، در دو قسمت نخست به بخش اساطیری شاهنامه (پادشاهی کیومرث، هوشنگ ، طهمورث و جمشید ) پرداخته ، و بخش پهلوانی شاهنامه با روایت زاده شدن زال از قسمت سوم آغاز میشود .

روایت این برنامه در چهار شکل متفاوت و متناوب با استفاده از قصه گویی، نقالی ، مرشد خوانی و انیمیشن ، ساختار کلی بر نامه را تشکیل میدهد. حضور نقالان کودک و نوجوان در دل این برنامه قابل توجه است .
بخشی از این برنامه به پخش ویدئو های ارسالی از طرف مردم ادب دوست و شاهنامه خوانی آنها اختصاص دارد ، که نشان از استقبال مردمی از این برنامه می باشد .
کسانی که موفق به دیدن قسمتهای قبلی این برنامه نشده اند. میتوانند با مراجعه به سایت تلوبیون و بخش آرشیو شبکه دو ، با جستجوی برنا مه «فیروزان » این قسمتها را مشاهده نمایند.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x