اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی

بهروز مهدلو در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان: ۲۵درصد درآمد شهرداری شهرهای بزرگ از سهم مالیات بر ارزش افزوده است

بهروز مهدلو در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان: ۲۵درصد درآمد شهرداری شهرهای بزرگ از سهم مالیات بر ارزش افزوده است

۲۵ درصد درآمد شهرداری شهرهای بزرگ از سهم مالیات بر ارزش افزوده است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، بهروز مهدلو ، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: ۲۵ درصد درآمد شهرداری شهرهای بزرگ از سهم مالیات بر ارزش افزوده است بنابراین اگر مدیریت شهری از اداره امور مالیاتی در وصول درآمد و درآمد ناشی از فرار مالیات حمایت کند، یقیناً منافع بیشتری نصیب شهرداری خواهد شد.


بهروز مهدلو امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان ۶۹۲ شرکت کاغذی جمع شده که در مجموع ۴۶ هزار میلیارد بدهی داشته‌اند.

وی با اشاره به سهم ارزش افزوده شهرداری اصفهان از مالیات استان، افزود: سال ۹۵، ۸۴۰ میلیارد تومان عوارض وصول شده که ۴۵ درصد در شهرداری توزیع شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: برای ۱۰ ماهه سال ۹۹، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که دو هزار میلیارد تومان از آن وصول شده و تا پایان سال بیشتر نیز وصول خواهد شد که از این میزان سهم شهرداری ۳۷ درصد است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۶۰۰ دوره پرونده رسیدگی نشده در استان وجود دارد که اگر به سرانجام برسد درآمد شهرداری نیز در نتیجه آن افزایش می‌یابد.

مهدلو با بیان اینکه درآمد ناشی از کشف فرار مالیاتی در استان ۶۰۰ میلیارد تومان در سال جاری بوده که باید این میزان به ۱۰ هزار میلیارد برسد، خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد درآمد شهرداری شهرهای بزرگ از سهم مالیات ارزش افزوده است بنابراین اگر مدیریت شهری از اداره امور مالیاتی در وصول درآمد و درآمد ناشی از فرار مالیات حمایت کند، یقیناً منافع بیشتری نصیب شهرداری خواهد شد.

وی افزود: شهریور سال گذشته تمام مدیران کل امور مالیاتی و چند مدیر از دستگاه‌های امنیتی استان‌های کشور از اصفهان بازدید کردند و از رویه‌ای که برای اخذ مالیات در این استان وجود دارد، الگوبرداری کردند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: همه استان‌ها در حال فعالیت هستند و قطعاً قانع‌ کننده نیست که چون سایر استان‌ها در برخی زمینه‌ها کمتر فعالیت می‌کنند، ما نیز چشم خود را روی تخلفات ببندیم.

وی تاکید کرد: جای تأسف است که برخی دلالان حتی یک ریال هم مالیات نمی‌دهد که البته در استان در یک مورد از یکی از این افراد ۶۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شده است.

مهدلو ادامه داد: مقابله با فرار مالیاتی یکی از حقوق شهروندی است و افرادی که به سهولت درآمد کسب می‌کنند نباید در پرداخت مالیات مقاومت کنند و نباید کاری به سایر استان‌ها در زمینه روش مقابله با این امر داشته باشیم.

وی اظهار کرد: شهرداری و اداره کل امور مالیاتی نقاط مشترک زیادی دارند زیرا اگر مدیریت شهری قرار است به شهروندان خدمات دهد نیاز به درآمد دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه هر استانی اگر تحقق درآمد داشته باشد، مازاد درآمد به استان داده می‌شود، گفت: اصفهان به تحقق بالای ۹۵ درصدی در درآمدها رسیده و به همین دلیل براساس توافقی که میان وزارت اقتصاد، خزانه‌داری و سازمان امور مالیاتی شده، در این چند سال مبلغی نیز به عنوان مازاد اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: اصفهان دومین استان مالیات‌ دهنده کشور است اما آیا برای هر استان به همان میزان که مالیات کسب می‌شود، می‌آید؟ سال گذشته در استان اصفهان هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات کسب شده در حالی که بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت شده است بنابراین بیش از آنچه مالیات اخذ شده در هر استانی هزینه می‌شود.

مهدلو با اشاره به لزوم حمایت از تولید و کسبه متضرر از شیوع کرونا، افزود: به‌جای رفتن سراغ کسبه، سراغ دانه‌درشت‌ها رفته‌ایم و ظرفیت‌های مالیاتی جدید در استان نیز شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای صندوق مکانیزه فروش مصوب شده و ظرف ۱۵ ماه پس از آن باید اجرایی شود، تصریح کرد: برای حمایت از پیمانکاران و فعالان اقتصادی بدهی بیش از هشت هزار مودی تقسیط طولانی‌مدت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: حمایت قاطع از سوی شورای شهر را در خصوص مقابله با کسانی که مالیات نمی‌دهند، خواستاریم و مدیریت شهری در راستای شفافیت باید اطلاعات لازم را در اختیار اداره مالیاتی قرار دهد.

وی افزود: اداره کل امور مالیاتی از لحاظ وجود ساختمان در هسته مرکزی شهر در مضیقه بوده و سختی می‌کشیم به همین سبب آمادگی داریم تا تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری داشته باشیم تا این ساختمان انتقال یابد.

عگاس و خبرنگار فهیمه کریمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x