اجتماعی استان اقتصادی بهداشت بین الملل چندر رسانه حقوق بشر حوادث دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

کمیته بازخوانی مکتب انقلاب اسلامی جبهه ایستادگی استان اصفهان:سلامت و صلابت مردم ایران شرط بلامنازع رهبری است.

کمیته بازخوانی مکتب انقلاب اسلامی جبهه ایستادگی استان اصفهان:سلامت و صلابت مردم ایران شرط بلامنازع رهبری است.

یرْ‌فَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَ‌جَاتٍ

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری احوال نیوز، کمیته بازخوانی مکتب انقلاب اسلامی جبهه ایستادگی استان اصفهانبه بررسی تحلیلی پیام رهبری در موضوع ورود واکسن پرداخت . رهبری معظم تاکید کردند: ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند، واکسن درست کرده بودند، وضعیت خودشان اینگونه نبود. به این‌‌ها اعتماد و اطمینان هم نیست. گاهی این‌ها می‌خواهند روی ملت‌های دیگر امتحان کنند. البته من به فرانسه هم خوش‌بین نیستم چون سابقه ورود خون‌های آلوده را داریم.
در تمام طول عمر بشر، همیشه تهدید ها وجود داشته و دارد و آنچه باعث رشد و پیشرفت بشریت شده است تبدیل کردن تهدیدها به فرصت هاست.
امروز، در جهان سراسر پیشرفت و توسعه نیز، همچنان این قانون طبیعی همراه با بشریت است و بشر با تمام ادعاهای خود در رشد و توسعه، همچنان با تهدیدهایی رو به رو می شود که اگر آنرا درست مدیریت نکرده و فرصت سازی نکند، شکستش حتمی ست البته گاهی این تهدیدها چنان گسترده و فراگیر می شوند که تفکر و تدبر و تلاشی مضاعف را می طلبد.

ظهور و بروز ویروس کوید۱۹ و شیوع و فراگیرشدن بیماری کرونا، و ماندگاری این مهمان ناخوانده، یکی از همین تهدیدهای انکار ناپذیر است‌.

اما اگر قرار باشد همه کشورها، منفعلانه برخورد کنند و به تماشای پیشآمدهای ناگوار چنین رویدادی بنشینند، قطعا خسارت‌های جبران ناپذیری به کل جامعه بشریت وارد خواهد شد. و این شیوه نیز غلط خواهد بود که چشم امید، فقط به برخی کشورهای توسعه یافته دوخته شود و دیگر کشورها، هیچ تلاشی نکنند.

درهمین راستا، اندیشمندان و متخصصین مربوطه ی میهن عزیز اسلامی مان، باتلاش برای تبدیل این تهدید به بهترین فرصت، از همان آغازین روزهای ظهور این بیماری، دست به کار شدند و بحمدلله تلاش‌های ایشان چشمگیر بوده و ثمردهی آن دیر نیست اما شرط مهم موفقیت این عزیزان، پشتیبانی های حقیقی دولت محترم از ایشان است. همانطور که رهبرمعظم انقلاب از ایشان نه تنها حمایت کرده بلکه مقتدرانه و هوشمندانه، سدهای پیش روی ایشان را شکستند که یکی از این سدهای پیش رو، ورود واکسن‌های خارجی به کشور بود آنهم از کشورهایی که بارها و بارها، دشمنی خود را با مردم عزیز ایران ثابت نموده اند. چرا که کم نیست سابقه کثیف دستهای خبیث آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای اروپایی به عنوان دشمنان قسم خورده بشریت خصوصا دشمن ملت عزیز و سربلند ایران.

باید کمی هوشیار بود و با نگاهی دقیق و هوشمندانه به سابقه تاریخیِ حتی نه چندان دور این کشورها در مواجه با کشورمان در زمان نیاز کشورمان خصوصا در زمینه درمان بیماریها رجوع کرد.

آیا می توان فراموش کرد ورود خونهای آلوده به ایدز را از فرانسه که چگونه بیماران مظلوم و بی گناه هموفیلی را مبتلا به ایدز نمود؟

آیا می توان چشم بست به روی تحریم های ظالمانه خصوصا تحریم‌های دارویی که به طور مثال جان و سلامت چندین بیمار عزیز پروانه ای را چگونه نابود کرد؟

اصلا آیا می توان شک نکرد که چرا سابقه برخی کشورهای صادر کننده برخی واکسن‌ها، این است که در قرارداد خود، هیچگونه تعهدی را نسبت به عواقب حاصل از واکسن‌های صادراتی خود نمی پذیرند؟

همانطور که رهبر عظیم الشان فرمودند، چرا شک نکنیم که اگر آمریکا، توانمند تولید واکسن کروناست پس اینهمه مرگ و میر حاصل از کرونا در این کشور، به چه علت است؟

آیا همچنان باید بپذیریم که مردم ایران، نمونه آزمایشگاهی دیگر کشورها باشند؟

با همه این سابقه ها و تجربه های پیشین، هر عقل سالمی حکم می‌کند از آنجا که آزموده را آزمودن خطاست، لذا نه تنها باید در عرصه مهم سلامت عزیزان هموطن و نیز دیگر انسانهای سراسر دنیا، چشم امید به نامردان و نااهلان ندوزیم بلکه باید قاطعانه و مستحکم، به تلاش برای تولید داخلی این واکسن بپردازیم تا جاییکه حتی آنرا صادر نماییم و این یعنی باتکیه بر توانایی هایی که خداوند متعال به ما عطافرموده، در جهت سلامت همه انسانها، تلاش نماییم و همانطور که رهبر عزیز و فرزانه، دربخشی از بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند (مدیریت جهادی و اصل ما می توانیم، عامل عزت و پیشرفت ایران، در همه عرصه هاست.)

بدیهی است مردم فهمیم و عزیز ایران، ضمن تکریم موضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب برای عدم ورود واکسن از دشمنهای قسم خورده ایران، و نیز تاکید ایشان بر حمایت از ساخت واکسن داخلی، حمایت همه جانبه خود را از فرمایشات حکیمانه ایشان اعلام می نمایند. چرا که همه می دانیم دین مبین اسلام، تاکید فراوان بر حفظ جان و سلامت خود و دیگران دارد و برهمین اساس، ولیّ امر مسلمین جهان، شایسته ترین مقام برای تصمیم گیری و دادن نقشه راه در این زمینه حساس بوده و هستند.
به امید اینکه همگی دست در دست هم، این تهدید عظیم را به بهترین فرصت تبدیل نماییم.

کمیته بازخوانی مکتب انقلاب اسلامی جبهه ایستادگی استان اصفهان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x