اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نور چشم اصفهان ؛ برکت ایران / مصطفی هادوی ، متخلص به استاد شهیر اصفهانی ، خوشنویس و شاعری توانمند و استاد گران

نور چشم اصفهان ؛ برکت ایران /  مصطفی هادوی ، متخلص به استاد شهیر اصفهانی ، خوشنویس و شاعری توانمند و استاد گران

بیا که سخت نگیریم زندگانی را

به خوشدلی گذرانیم عمر فانی  را

ز نخل عمر بیا آنچنان ثمر گیریم

که اینچنین بنائیم آنچنانی را

یار دگر عشق آتش بر فروخت

تارو پود عالم هستی بسوخت

از پس پرده عیان شد راز عشق

شد بلند از کربلا آواز عشق

شهیر اصفهانی

به گزارش خبرنگار پایگاه احوال نیوز، در اصفهان ، افتخاری دیگر از افتخارات شهر اصفهان،  مصطفی هادوی ، متخلص به استاد شهیر اصفهانی ، خوشنویس و شاعری توانمند و استاد گران که تمام عمر  ۸۰ سال خود را در راه حفظ و نگهداری از تاریخ شهرمان  اصفهان و بدون هیچ  چشم داشتی نسبت به بخش مالی انجام داد آنچنان  که زبان از بیان و قلم ازنوشتن عاجز است .

در شهر هنرمند  اصفهان در خیابانی از خیابانهای شهر (رکن الدوله) در مسیری که  علامت ۸بر سر درآن جا دارد در بن بستی تنگ که  آذر مهر نامش نهند و در نگاه اول بی مهری از در و دیوار می بارد  در خانه ائی صمیمی ساده  با دری  باز و سنگهای سفید مرمری که تا ابتدایی سالن کشیده شده سنگهای که نشانه خالصانه بودن این خانواده را در خود تداعی می کند و چهره ای گشاده،  نگاهی پر مهر  و زبانی ساده و آرام دوست داشتنی .

استاد شهیرفخر تاریخ اصفهان دراین خانه زندگی می کند  خانه ائی ساده و  کتابخانه ائی بزرگ و  دلی بزرگترتر از هر دریایی که درایران وجود دارد .

 آرام با ورود حضار بلند می‌شودو  آرام بر روی صندلی چوبیش  می نشیند.

حضار اهل قلم هستند از مسئولان خبر نگاران تا مسئول خانه مطبوعات اصفهان . استاد شهیر با  شعر حرفهایش را به سبکی هنرمند وار بیان می کرد که لذت کلامش به دل می نشست .

حرفهای استاد از هم دوریهایشان در زمانی که جایی مدرس و شاگرد عوض می شد و استاد شهیر استادش را درس می داد. از کتابهائی سخن گفت که روزها و شبها عمرش را با نوشتن آنها یکی یکی می گذراند. کتابخانه اش درهمه جایی خانه دیده می شد.

استاد از شاگردی وفادار گفت استاد شفیع زاده که خود استادی به حق است و استاد  عرفان منش هم حضور داشت از استاد شهیر می توان گفت :  سالها است به خاطر بیماری  کرونا و بی مهری مسئولین به مانند هم دورئیهایش در کنج خانه اسیر شده.

 بیایم این بار،  بی مهری را از قامت ابر مردان بشوییم و حداقل برای روزی یک بار  نه ،بلکه  هفته ائی یکبار جویای وجودشان شویم

و دلهایشان را آرامش بخشیم. زیرا همت آنها   اصفهان را  نصف جهان کرد و برای چندمین بار باز هم  اصفهان را جهانی کنیم بعد ازشهر  دوستدار کودک به لقب سابقش شهر  هنرمند و هنر پرور مشهورش کنیم .

و از افرادی بگوییم که می توانیم  در کنار آنها بایستیم و اگرقافل شویم خدایی نکرده عکسی ثابت و لبخندی ملایم در پشت شیشه ائی بزرگ می شود که دیگر نمیتوانیم وجود ظاهرشان را حس کنیم .

من بر این باور هستم و شما هم  با من همراه شوید  که همراهی با  استاد شهیر اصفهانی استاد  بنام اصفهان  وظیفه تک تک ماخواهد بود . قبل از این که گرد پیری بر انداممان  خواهد نشست و ضعف ما را فرا  خواهد گرفت و آنچه که یادگار این صحبت خواهد ماند  مهر به اصفهان و فرهنگ اصفهان است که تا ابد ادامه خواهد داشت.

عبد الحسین جعفری ، خبرنگار پیش کسوت: برای لحظه ای وحضور در تصویرماسک هارا برداشته ابم ۰این جا «خانه ادبیات» است خانه ای که قرار بود ه به همت مدیریت اداره کل آموزش و پر ورش استان اصفهان در محل بخشی از ساختمان تاریخی موزه وپژوهش گاه این اداره کل ایجاد شود و موضوع مثل خیلی از وعده های دیگرمسئولان به فراموشی سپرده شده,درهمین راستا بزرگ استاد ادبیات وشاعر برجسته اصفهان «استاد هادوی» که تخلص«شهیر» را از شاعر فرزانه مرحوم استاد صغیر دریافت کرده مقرر شده ۳هزار اثر موجود در کتابخانه شخصی ا ش به همراه همه آثار ادبی خویش را به آن خانه اهدا کند تا مقدمه ای باشد برای همت بلند فرهنگ دوستان استان فرهنگ پرور اصفهان۰۰۰ وگفتنی است که شاعر برجسته اصفهان خانه شخصی خود را با خوش خیالی وعده مسئولین مربوطه موقتا به خانه ادبیات اختصاص داده و خانواده اش را به خانه استیجاری انتقال داده است…دیدار کنندگان استاد که به انگیزه تکریم استاد هادوی رفته بودند اشک غم به چشم هایشان نشست۰۰۰باخود گفتم:آفرین بر این همت بلند مسئولان!!!!!
جعفری خبرنگار پیش کسوت: عبدالحسین جعفری_خبر نگار قدیمی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x